مرگ و زندگی در انتهای جدول لیگ برتر/ شانس بقا چقدر است؟

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 588553 1 هفته قبل 78

در پایان هفته بیست و سوم انتهای جدول با دو تیم خوزستانی و یک تیم از مازندران، حقایق دردناکی از فوتبال ما را به نمایش گذاشت. حضور تیم‌های استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد به همراه صنعت نفت و نساجی که دو تیم قدیمی و پرطرفدار ایران هستند در منطقه خطر، به معنی ورشکستگی فوتبال است.

البته که هنوز ۲۱ امتیاز تا پایان فصل باقی مانده اما به هر حال شرایط فعلی پایین جدول در حال حاضر به این صورت است که این سه تیم به همراه فولاد بیش از بقیه در خطر هستند.

قعر جدول قرق خوزستان

در حال حاضر صنعت نفت و نساجی در پله‌های پانزدهم و شانزدهم هر دو ۱۶ امتیاز دارند و جالب‌تر اینکه هر دو تفاضل گل منفی ۱۸ را به جا گذاشتند. صنعت نفت بالاتر نشسته، فقط به این دلیل که گل زده بیشتری دارد اما هر دو به یک اندازه در خطر هستند.

در پله چهاردهم یعنی همسایگی منطقه سقوط استقلال خوزستان با ۱۹ امتیاز حضور دارد و اگر به یک پله بالاتر نگاه کنیم، دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد را می‌بینیم که با سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با ۲۱ امتیاز در پله سیزدهم نشسته و همان تفاضل گل منفی ۱۸ را دارد، برابر با دو تیم قعر جدول!

حضور سه تیم خوزستانی تنها نمایندگان این استان فوتبال‌خیز در لیگ برتر در جمع چهار تیم پایین جدول اگر به معنی ورشکستگی نیست، پس چیست؟ با این توضیح که فاصله فولاد با تیم بالاتر یعنی پیکان ۳ امتیاز است و فاصله استقلال خوزستان در پله چهاردهم با فولاد تنها ۲ امتیاز، یعنی فولاد هم در خطر است!

۴ سوار سرنوشت!

اما اگر بخواهیم فقط کار دو تیم قعرنشین در جدول حال حاضر را با یکدیگر مقایسه کنیم، مسیر باقیمانده برای صنعت نفت و نساجی چنین است؛

صنعت نفت این هفته در خانه پذیرای پرسپولیس است و نساجی هم در خانه خود از تراکتور میزبانی خواهد کرد. هر دو تیم با دو تیم بزرگ و پرطرفدار در خانه خود روبرو می‌شوند.

در بازی بعدی صنعت نفت در تهران مهمان هوادار خواهد بود و نساجی در اصفهان در خانه ذوب آهن به میدان می‌رود.

سومین بازی بعدی صنعت نفت در آبادان مقابل مس رفسنجان است و نساجی هم در قائمشهر از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد.

چهارمین بازی باقیمانده صنعت نفت مقابل آلومینیوم در اراک خواهد بود و نساجی باید در اهواز به مصاف استقلال خوزستان برود.

در بازی بعدی صنعت نفت دوباره در آبادان میزبان است، این بار مقابل شمس آذر و نساجی هم در قائمشهر باید از استقلال پذیرایی کند.

در هفته ماقبل آخر صنعت نفت به اصفهان می‌رود تا با ذوب آهن دیدار کند و نساجی هم در تهران مهمان هوادار خواهد بود.

و بالاخره در هفته پایانی که صنعت نفت در آبادان میزبان تراکتور است و نساجی نیز در خانه پذیرای فولاد خواهد بود.

می‌بینید که دو تیم بازی‌های مشترک کم ندارند، از پرسپولیس و تراکتور تا هوادار و ذوب آهن که باید با هر دو تیم در ادامه راه بازی کنند. تقابل با دیگر تیم‌های انتهای جدول در حال حاضر یعنی استقلال خوزستان و فولاد نیز در کارنامه دو تیم هست!

بختک نتایج دور رفت

اگرچه شرایط تیم‌ها در دور برگشت با دور رفت تفاوت بسیاری دارد و هر دو تیم حالا مربیانی دیگر نسبت به دور رفت روی نیمکت خود دارند اما بد نیست بدانید که صنعت نفت از این ۷ مسابقه در دور رفت یک برد دو مساوی و چهار شکست به دست آورد، یعنی تنها ۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن و ضمناً همه از طلسم تیم آبادانی در خانه نیز خبر داریم!

اما نساجی از همین ۷ بازی آخر دور رفت صاحب یک برد یک مساوی و ۵ شکست شد، یعنی تنها ۴ امتیاز از این دیدارها به دست آورد! ضمن اینکه نساجی باید در بازی‌های باقیمانده از جمع تیم‌های بالای جدولی به مصاف استقلال، پرسپولیس و تراکتور برود و از جمع تیم‌های پایین جدول با استقلال خوزستان و فولاد بازی کند!

حالا با این تفاسیر می‌توانید بگویید کار کدام یک از این دو تیم برای کسب امتیازات بیشتر و بقا در لیگ برتر سخت‌تر است؟!

مشاهده این خبر در سایت مرجع