معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه: دانشگاه سوربن پاریس

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 163446 2 سال قبل 200

دانشگاه سوربن پاریس شمالی (Sorbonne Paris North University) یا دانشگاه پاریس 13 یکی از دانشگاه های 13 گانه پاریس است. این دانشگاه نیز مانند 12 دانشگاه دیگر پس از جنبش های دانشجویی دهه 60 میلادی از دانشگاه تاریخی پاریس جدا شد.

در طی این سالها این دانشگاه اسامی متعددی داشته است. این دانشگاه درابتدا ویلتانوز، سپس پاریس 13 پس از آن پاریس نورد و پاریس نورد شمالی نام گرفت. اما در ژانویه 2020 نام دانشگاه به دانشگاه سوربن پاریس شمالی تغییر پیدا کرد.

تاریخچه

پاریس 13 به درخواست رئیس آکادمی پاریس در اوایل دهه 1960 به عنوان سومین دانشکده علوم در ویلتانوز ایجاد شد.

در سال 1970میلادی بعد از جنبش دانشجویی این دانشگاه به عنوان پاریس 13 از دانشگاه اصلی جدا شد. این دانشگاه جدید توسط معماران Fainsilber و Anspach طراحی شد. مرحله اول ساخت شامل دانشکده حقوق و ادبیات بود. با تکمیل این ساختمان در سال 1970 تعداد 1500 دانشجو در رشته های حقوق، اقتصاد و علوم انسانی وارد این دانشگاه شدند. در سال 1972 دو کتابخانه بزرگ نیز به این دانشگاه افزوده شد. پس از آن ساختمان های متعددی در این دانشگاه ساخته شد.

امروزه بیش از 25 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل در دانشگاه سوربن پاریس

این دانشگاه دارای پنج پردیس است که در دو بخش سن دنیس و وال دواز پراکنده شده اند. در سوربن پاریس رشته های متعددی تدریس می شود. از این رشته ها می توان به بهداشت، پزشکی و زیست شناسی، ادبیات، زبان، علوم انسانی، حقوق، علوم سیاسی و اجتماعی، علوم ارتباطات، اقتصاد و مدیریت اشاره کرد.

5 پردیس این دانشگاه عبارتند از:

  • Villetaneuse Campus
  • Saint-Denis, the Technology Campus
  • La Plaine Saint-Denis Campus
  • Bobigny Campus
  • Argenteuil Campus
دانشگاه پاریس 13

پردیس Villetaneuse

Villetaneuse پردیس اصلی و تاریخی دانشگاه است. این پردیس دانشجویان و واحد های پژوهشی بیشتری دارد. دفتر رئیس دانشگاه و امور اداری در این قسمت قرار دارد. علاوه بر این دفتر تحقیقات و مطالعات دکترا، چندین انستیتو و واحد تحصیلات تکیلی نیز در این پردیس واقع شده است.

در سال 2010 سرمایه گذاری قابل توجهی برای بهبود حمل و نقل در این پردیس انجام شد. همچنین در سال 2016 یک کتابخانه جدید در این دانشگاه افتتاح شد.

پردیس Bobigny

ان پردیس به پزشکی، سلامت و زیست شناسی انسانی اختصاص دارد. پردیس در کنار بیمارستان ابن سینا (Avicenna hospital) قرار دارد. دانشگاه توافق کرده است که این بیمارستان مرکز آموزشی اصلی در بخش پزشکی باشد. این پردس شامل چندین واحد تحقیقاتی در زمینه پزشکی است. از نظر وسعت و تعداد دانشجو Bobigny دومین پردیس بزرگ دانشگاه سوربن پاریس است.

پردیس Saint-Denis

این پردیس به بخش تکنولوژی و فناوری تعلق دارد. از نظر وسعت و تعداد دانشجو این Saint-Denis سومین پردیس بزرگ دانشگاه است.

این دانشگاه مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا و پزشکی را بر اساس استانداردهای اروپایی (بولونیا) ارائه می دهد.

هر سال حدود 110 دانشجوی دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. همچنین سالانه حدود بیش از 700 دانشجوی دکترا از دانشگاه های دیگر برای تحصیل و تحقیق راهی این دانشگاه می شوند.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی فرانسه

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه دارای 6 ماه اعتبار
  • عکس ویزایی، 3 قطعه با پشت زمینه سفید
  • مدرک زبان فرانسه با توجه به مقطع تحصیلی
  • بیمه نامه پزشکی
  • گواهی سوء پیشینه
  • نامه تمکن مالی جهت هزینه های یک سال زندگی
  • نامه پذیرش دانشگاه (دانشگاه مورد نظر بایستی شما را پذیرش کرده باشد)
  • ترجمه مدارک به زبان فرانسوی

شرایط اخذ پذیرش

گرفتن پذیرش در این دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت است. بهتر است ابتدا به سایت دانشگاه مراجعه کنید و مراحل درخواست را تکمیل کنید.

نوشته معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه: دانشگاه سوربن پاریس اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع