معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه: دانشگاه نانتر پاریس

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 154154 2 سال قبل 267

دانشگاه نانتر پاریس یا دانشگاه پاریس 10 (Paris Nanterre University) دانشگاهی دولتی در منطقه ناتر فرانسه است. این دانشگاه در حومه غربی نانتر، در منطقه لا دیفنس، منطقه تجاری پاریس واقع شده است.

این دانشگاه یکی از 13 دانشگاهی است که از دانشگاه تاریخی پاریس جدا شده است. ناتر یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه در زمینه‌های حقوق، علوم انسانی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و اقتصاد است.

تاریخچه

دانشگاه پاریس 10 در دهه 1960 میلادی به عنوان بخشی از دانشگاه سوربن در حومه پاریس ساخته شد. این دانشگاه بر اساس مدل آمریکایی یعنی ترکیب دانشگاه و شهری در میانه آن ساخته شد. با تقسیم دانشگاه پاریس در سال 1970، این دانشگاه نیز فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد.

تحصیل در دانشگاه ناتر پاریس

نانتر دومین پردیس بزرگ فرانسه پس از نانت است. این دانشگاه دارای دارای استخر در اندازه المپیک و یک استادیوم بزرگ است. ناتر هر ساله پذیرای 35000 تا 40000 دانشجو در تمامی رشته های تحصیلی است. این رشته ها عبارتند از: علوم اجتماعی، فلسفه، ادبیات، تاریخ، زبان و زبان شناسی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، تربیت معلم، بازیگری، سینما، فیزیولوژی و ورزش.

این دانشگاه در زمینه اقتصاد و حقوق در سطح جهانی شناخته شده است. به دلیل رقابت بسیار زیاد این دانشگاه با سایر دانشگاه های فرانسه، فشار بر دانشجویان در دانشگاه پاریس 10 بسیار زیاد است. این فشار به حدی است که میزان ترک تحصیل در بعضی رشته ها در حدود 60 درصد است.

در سطح تحصیلات تکمیلی، دانشگاه برنامه های مشارکتی با برخی از دانشکده های بزرگ مانند Ecole Polytechnique، ESSEC، Ecole des Mines de Paris، و ESCP Europe را ارائه می دهد.

موسسه باستان شناسی و مردم شناسی رنه گینووز (Maison de l’archeologie et de l’etnologie Rene Ginouves) یکی از مؤسسات مهم فرانسه در محوطه این دانشگاه قرار دارد.

برنامه های دو زبانه این دانشگاه بسیار مشهور است. به عنوان مثال در رشته حقوق می توان در کنار زبان فرانسه به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، روسی، آلمانی و ایتالیایی تحصیل کرد. در رشته های تاریخ، اقتصاد و مدیریت نیز بیش از نیمی از رشته ها به زبان های دیگر نیز ارائه می شود.

دانشگاه پاریس 10

اعتبار دانشگاه ناتر

همانگونه که گفته شد دانشگاه پاریس 10 یکی از معروفترین دانشگاه های فرانسه و جهان در زمینه اقتصاد و حقوق است.

همچنین این دانشگاه چهارمین موسسه معتبر آموزش عالی فرانسه در زمینه هنر و علوم انسانی است. در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU)، که با عنوان رتبه‌بندی شانگهای نیز شناخته می‌شود، دانشگاه نانتر در باستان‌شناسی رتبه ۵۰ و در انسان‌شناسی رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ را دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول، دومینیک دو ویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه، دومینیک استراوس کان، مدیر عامل سابق صندوق بین المللی پول، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه، یاسمینا رضا، نویسنده و بازیگر، دانیل کوهن، اقتصاددان و روزنامه نگار لوموند تنها بخشی از فارغ التحصیلان سرشناس این دانشگاه هستند.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی فرانسه

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه دارای 6 ماه اعتبار
  • عکس ویزایی، 3 قطعه با پشت زمینه سفید
  • مدرک زبان فرانسه با توجه به مقطع تحصیلی
  • بیمه نامه پزشکی
  • گواهی سوء پیشینه
  • نامه تمکن مالی جهت هزینه های یک سال زندگی
  • نامه پذیرش دانشگاه (دانشگاه مورد نظر بایستی شما را پذیرش کرده باشد)
  • ترجمه مدارک به زبان فرانسوی

شرایط اخذ پذیرش

گرفتن پذیرش در این دانشگاه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بسیار متفاوت است. بهتر است ابتدا به سایت دانشگاه مراجعه کنید و مراحل درخواست را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید:

نوشته معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه: دانشگاه نانتر پاریس اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع