معرفی هوش مصنوعی جدید گوگل در 19 بهمن و ادغام آن با سرویس جستجو

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 419506 1 سال قبل 189

با عرضه ChatGPT گوگل و برخی شرکت‌های بزرگ فناوری که بیشتر در زمینه کسب و کار آنلاین و تبلیغات فعالیت دارند شدیدا نگران شده‌اند یا حداقل به باور خودشان این تکنولوژی را تهدیدی برای کسب و کار خود می‌بینند، در همین راستا گوگل همان ابتدا نیز اعلام کرد که به زودی یک سرویس مشابه ChatGPT را عرضه خواهد کرد و در آخرین گزارش‌های CNBC در این خصوص مشخص شده که Google اسم سرویس چت مبتنی بر هوش مصنوعی خود را Apprentice Bard نامیده و احتمالا در رویداد هفته آینده در 19 بهمن آن را معرفی می‌کند.

طبق گزارش‌ها گوگل در نظر دارد تا این ربات جدید را در سرویس جستجوی خود اذعام کند و احتمالا زمان زیادی نیز برای عرضه آن باقی نمانده است. گوگل همچنین در هفته آینده قرار است یک رویداد برای صحبت در خصوص سرویس‌های جستجو خود راه‌اندازی کند و در آن نیز انتظار می‌رود که این شرکت تمرکز بیشتری بر چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در موتور جستجو و سرویس‌های مشابه خود ارائه دهد.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز دیروز به تازگی یک استریم زنده را در خصوص درآمد این شرکت در 3 ماهه پایانی 2022 برگزار کرده و در آن در جواب به یک سوال پاسخ داد که “مشتریان به تجربه کردن تکنولوژی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی علاقه دارند.” او در ادامه اعلام کرد که گوگل در تلاش است تا تجریبات مدل یادگیری مستقیم زبان خود را در سرویس جستجو نیز به ارمغان آورد.

هوش مصنوعی گوگل

گوگل همچنین وعده داده که هوش مصنوعی جدید این شرکت قرار است یکی از اولین روابط تعاملی مبتنی بر زبان و پلتفرم گوگل LaMDA را ارائه دهد، با این حال توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نشده است. LaMDA مخفف (Language Model for Dialogue Applications) مدل زبانی برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر دیالوگ است و این خانواده‌ای از مدل زبان محاوره‌ای مبتنی بر شبکه عصبی و هوش مصنوعی توسعه یافته توسط گوگل است.

از اظهارات و تلاش‌های اخیر گوگل مشخص است که این شرکت قرار است در آینده نزدیک سرویس هوش مصنوعی خود را در دسترس قرار دهد و دلیل عمده آن نیز عملکرد بسیار مطلوب و هیجان انگیز ChatGPT برای کاربران است.

  • سریع ترین میزان رشد متعلق به ChatGPT با 100 میلیون کاربر فعال در تاریخ اینترنت
  • تلاش شرکت چینی Baidu برای توسعه سیستمی مانند ChatGPT
  • استفاده از ChatGPT برای پاسخ به سوالات مصاحبه‌ شغلی
مشاهده این خبر در سایت مرجع