معرفی ۱۳ تا از بهترین شهرهای هند برای سفر + عکس

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 469317 1 سال قبل 264

هند کشوری وسیع، شگفت‌انگیز و متنوع است. شهرهای باشکوه آن ویترینی برای ارائه سنت، فرهنگ و زندگی پرشور است که هند به خاطر آن شهرت جهانی دارد. هند که مقصد نهایی سفر است، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از ایالت‌های جنوبی گوا و کرالا گرفته تا قلعه‌های صحرایی غبارآلود راجستان که چیزی مبهم و مسحورکننده در مورد این غول بزرگ و شگفت‌انگیز آسیایی وجود دارد. ما در اینجا، بهترین شهرهای هند را برای سفر آورده‌ایم. ازاین‌رو شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

به کدام شهرهای هند سفر کنیم؟

Mumbai

بمبئی

بمبئی، یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ماهاراشترا است. همچنین بزرگ‌ترین کلان شهر این ایالت، بمبئی به عنوان پایتخت تفریحی و مالی نیز شناخته می‌شود. این شهر، بزرگ‌ترین شهر هند است و به‌عنوان شهر رویاها نامیده می‌شود. اینجا مکانی پر از رویاپردازان و افرادی است که روز و شب برای رسیدن به رویاهای خود سخت تلاش می‌کنند. از بازیگران، کارگردان، ستاره‌های بالیوود گرفته تا گانگسترها، بمبئی چیزهای زیادی دارد. بمبئی همچنین خانه یکی از بزرگ‌ترین مناطق فقیرنشین و همچنین خانه ثروتمندترین‌ها است و بنابراین منصفانه است که بمبئی را شهری برای همه توصیف کنیم. زبان اصلی در این شهر قطعاً هندی است، اما بمبئی به گرمی پذیرای مردم از همه ادیان و مذاهب بوده است.

اگر می‌خواهید تنوعی از سنت و فرهنگ مردم هند را بشناسید و تجربه کنید، از بمبئی دیدن کنید. این شهر همچنین زبان خاص خود را دارد که هندی Bambaiiya است. قلب بمبئی دارای برخی از بهترین و زیباترین معماری‌های استعماری است و اگر به مسیرهای کمتر شناخته‌شده سفر کنید، با چندین بازار، معابد، رستوران‌های شیک و تفریحات شبانه که یکی از انواع آن است، مواجه خواهید شد. غذاهای خیابانی خارق‌العاده بمبئی در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است، بنابراین از میان‌وعده‌های معروف شهر غافل نشوید. گشت‌و‌گذار در شهر که نباید از دست داد، به معابد ۱۵۰۰ ساله صخره‌ای جزیره Elephanta مربوط می‌شود، یک مکان میراث جهانی که با قایق، یک ساعته به آن دسترسی دارید.

Madurai

مادورای

این شهر بر روی رودخانه Vaigai و در حدود ۳۰ مایلی (۴۸ کیلومتری) جنوب شرقی Dindigul واقع شده است. مادورای، سومین شهر پرجمعیت و احتمالاً قدیمی‌ترین شهر این ایالت است که به‌خاطر معبد میناکشی ساندارسوارار (Meenakshi Sundareswarar Temple) معروف است. جدا از اینکه یک شهر زیارتی و یک مقصد توریستی محبوب، یک کانون فرهنگی و پایتخت قدیمی سلسله پاندیان مادورای است، همچنین به خاطر غذا، معماری، خرید و مردم دوست‌داشتنی‌اش شناخته شده است. جشنواره‌های مادورای محبوب هستند و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند.

Meenakshi Tirukalyanam، جشنواره سالانه ۱۰ روزه که در ماه‌های آوریل تا مه برگزار می‌شود، بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. Jallikattu، بازی رام کردن گاوهای خشمگین از مراسم‌های این جشنواره است که شباهتی به مسابقه گاو نر پامپالونا که در اسپانیا برگزار می‌شود، دارد. مادورای همچنین به‌عنوان دروازه ایستگاه‌های تپه‌ای مانند Kodaikanal و Munnar و پارک ملی پریار (Periyar National Park) عمل می‌کند. مادورای برای تمام بودجه ها محل اقامت دارد. بیشتر هتل‌های مقرون‌به‌صرفه نزدیک به ایستگاه راه‌آهن و برخی نزدیک به معبد میناکشی قرار دارند. از آنجایی که یک شهر کوچک است، سفر نباید نگران‌کننده باشد.

بیشتر هتل‌های باکیفیت قابل قبول و لوکس، در شعاع ۱۰ کیلومتری فرودگاه واقع شده‌اند. از آنجایی که تابستان‌ها معمولاً گرم است، بنابراین توصیه می‌شود اتاق‌های دارای تهویه مطبوع رزرو کنید. در شهر مادورای که هرگز نمی‌خوابد، هتل‌ها، مغازه‌ها و بازارها تا پاسی از شب باز هستند. این شهر نوشیدنی‌های طعم‌دار منحصربه‌فردی مانند جیگارتاندا (Jigarthanda) و پاروتی پال (Paruthi Pal) ارائه می‌دهد. برخلاف چندین شهر مذهبی، رستوران‌های مادورای نیز غذاهای غیر گیاهی سرو می‌کنند. اما غذاهای غیر گیاهی را با مسئولیت خود امتحان کنید، زیرا ممکن است بیش از اندازه تند باشند. به طور کلی، جای نگرانی برای گیاهخواران وجود ندارد، زیرا به اندازه کافی منوی گیاهی در رستوران‌ها و غذاخوری‌های این شهر یافت می‌شود.

Kolkata

کلکته

کلکته که به «شهر شادی» معروف است، یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای جهان است. این شهر، علاوه بر اینکه پایتخت بنگال غربی است، به عنوان مرکز اصلی تجاری، فرهنگی و آموزشی هند شرقی نیز محسوب می‌شود. کلکته با جاذبه‌های فراوانش، مردم را از سراسر جهان دعوت می‌کند تا به آن‌ها اجازه کشف آن را بدهند. کلکته که به خاطر فرهنگ مسحورکننده، مردم صمیمی، غذا، موسیقی و ادبیاتش شناخته می‌شود، اغلب به خاطر بناهای استعماری، پارک‌های تفریحی و خانه‌های مدرنش مشهور است. با افرادی که برای بازدید و کشف این شهر باشکوه می‌آیند، جای بسیار بزرگی برای کلکته در قلب خود دارند.

کاخ ملکه ویکتوریا که او چندین سال از زندگی خود را در آن زندگی کرد، اکنون بزرگ‌ترین جاذبه کلکته است که به یادبود ویکتوریا معروف است. کلکته که خانه قدیمی‌ترین موزه هند است، تنها «مومیایی» در هند را با برخی آثار ارزشمند دیگر در خود جای داده است. کلکته که به عنوان پایتخت فکری، هنری و فرهنگی هند در نظر گرفته می‌شود، تعداد زیادی از شگفتی‌های معماری استعماری و مدرن را به نمایش می‌گذارد که مورد علاقه و ستایش مردم در سراسر جهان است. جدا از برخی از جاذبه‌های مهم معماری، بازدید از کلکته را نباید از دست بدهید. کلکته همچنین مرکز غذا و فستیوال غذاهای خوشمزه است. دورگا پوجا (Durga Puja)، بزرگ‌ترین جشنواره کلکته مربوط به آیین هندوئیسم است که طی این مراسم، به الهه دورگا ادای احترام می‌کنند. مردم از سراسر جهان به ویژه از کلکته به این مراسم می‌آیند تا شاهد جشن این جشنواره باشند.

Agra

آگرا

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند، آگرا است. این شهر به دلیل داشتن یکی از عجایب هفت‌گانه جهان یعنی «تاج محل»، مشهور است. آگرا همراه با دهلی و جیپور، مثلث طلایی گردشگری در هند را تشکیل می‌دهند. این شهر که در اوتار پرادش (Uttar Pradesh) واقع شده است مترادف با تاج محل است، اما این شهر بسیار بیشتر از این بنای تاریخی مشهور جهانی است. آنچه فرهنگ آگرا را نیز شکل داد، ادیان مختلفی بود که در اینجا متولد و شکوفا شدند. فرهنگ غنی آگرا از طریق رویدادها و جشنواره های فرهنگی دیدنی که با شکوه و شادی در شهر جشن گرفته می‌شود، به خوبی منعکس می‌شود. این رویدادها عمدتاً جشنواره‌های مذهبی، جشنواره‌های روستایی مانند نمایشگاه‌های روستایی یا جشنواره‌های معابد هستند و در طبیعت منحصربه‌فرد هستند.

دو جشنواره مهم در آگرا عبارت‌اند از: Taj Mahotsav و Bateshwar Fair and Kailash Fair. آگرا بهشتی برای خریداران است، صنایع دستی زیادی برای انتخاب وجود دارد، از سوغاتی‌های مرمر (منبت‌کاری‌های مرمر)، نمایش‌های مذهبی و نقاشی گرفته تا پارچه‌های سنتی، کار زردوزی، روسری و وسایل چرمی. غذا در آگرا با غذاهای رایج مغولی مانند غذاهای خامه‌ای، کباب‌ها، گوشت‌ها و نان‌های تهیه‌شده در تنورها  از جمله تنورهای سفالی، یک تجربه عجیب و غریب است. دالموث (Dalmoth) و پتاس (pethas) در کنار بهترین غذاهای خیابانی هندی مانند چات chaats، پانی‌پوری (panipuri)، چیلا (chilla) و امثال آن که به راحتی در Chaat Gali در بازار سادار Sadar Bazar موجود است، جذابیت زیادی در شهر دارند. آگرا از طریق فرودگاه به راحتی قابل دسترسی است، فرودگاه آگرا در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. بسیاری از شهرهای بزرگ مانند جیپور، گجرات، کانپور، دهلی، چنای، بمبئی به خوبی با آگرا در ارتباط هستند. سفر به آگرا و دیدن از جاذبه‌های آن، باعث می‌شود به سنت و فرهنگ هند احساس غرور داشته باشید.

Jaisalmer

جیسالمر

جیسالمر، شهری عرفانی در ایالت راجستان، در غربی‌ترین مرز هند واقع شده است و از دل صحرای تار سرچشمه می‌گیرد. جیسالمر که به دلیل شن‌های زرد و ماسه‌سنگ زردرنگ استفاده‌شده در معماری شهر که ظاهری طلایی به آن می‌دهد، به عنوان «شهر طلایی هند» نیز نسبت داده می‌شود، جیسالمر به دلیل کاخ‌ها و قلعه‌های مجلل تماشایی در سرتاسر جهان مشهور است. مساحت این شهر ۵.۱ کیلومتر مربع است و در ارتفاع ۲۲۵ متری از سطح دریا و در میان صحرای دیدنی تار واقع شده است. این شهر قبلاً توسط یک دیوار وسیع احاطه شده بود، اما در حال حاضر چیزی به جز دروازه‌ها و قلعه عظیمی که تاج شهر را بر سر می‌گذارد و روح جیسالمر به حساب می‌آید، باقی نمانده است.

جیسالمر، که زمانی یک شهر بیابانی خاموش بود، خود را به یکی از مقاصد گردشگری کلیدی هند تبدیل کرده است و همچنین ادعا می‌کند که جایگاه مهمی در میان جاذبه‌های گردشگری در سرتاسر سرزمین بیابانی راجستان دارد. صنعت گردشگری این شهر، یکی از پررونق‌ترین و سودآورترین بخش‌های جیسالمر است. زیبایی‌های دیدنی این شهر کویری سالانه هزاران گردشگر را از داخل و خارج از کشور جذب می‌کند. بخش عمده‌ای از درآمد جیسالمر از صنعت گردشگری آن به دست می‌آید، در حالی که این شهر به میزان زیادی از گردشگران بین‌المللی که مورد استقبال بومیان خونگرم و صمیمی راجستان قرار می‌گیرند، ارز خارجی به دست می‌آورد. دولت راجستان، زیرساخت‌های کافی برای حمایت از صنعت گردشگری جیسالمر فراهم کرده است. حمل‌و‌نقل شهر به خوبی از طریق راه‌آهن، جاده‌ها و مسیرهای هوایی به شهرهای بزرگ هند متصل است، در حالی که شهر دارای امکانات اقامتی متعددی است که برای هر سطح درآمدی مناسب است.

Jaipur

جیپور

جیپور که به «شهر صورتی» نیز معروف است، یکی از زیباترین و غنی‌ترین شهرهای هند است. این شهر توسط «مهاراجا ساوای جای سینگ دوم» در نوامبر ۱۷۲۷ تأسیس شد و نام خود را نیز از این فرمانروای شجاع هندو گرفته است. جیپور که در شمال هند قرار دارد، پایتخت راجستان و همچنین بزرگ‌ترین شهر این ایالت است. جاذبه اصلی جیپور، معماری کهن‌الگویی آن است. این شهر بر اساس علم واستو شاسترا هندی، علمی که رفاه را ترویج می‌دهد، برنامه‌ریزی شده است. جهت تمام خیابان‌ها و بازارهای جیپور، شرق به غرب و شمال به جنوب است. این شهر به شکل ماندالای هشت قسمتی که پیتاپادا نام دارد، ساخته شده است.

جیپور، دارای بناهای باشکوه مختلفی است که زیبایی آن را افزایش می‌دهد. قلعه‌ها و بناهای تاریخی آن مانند هاوامحل (Hawa Mahal)، کاخ شهر (City Palace)، جال محل (Jal Mahal)، کاخ رامباغ (Rambagh Palace)، قلعه ناهارگر (Nahargarh Fort)، قلعه جایگراه (Jaigarh Fort) و قلعه عنبر (Amber Fort) در سراسر جهان مشهور هستند. جدا از بناهای یادبود ذکرشده در بخش معماری، معابد و باغ‌های معروف مختلفی در جیپور وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. این‌ها عبارت‌اند از: معبد گوویند دیو جی (Govind Dev Ji)، معبد گار گانش (Garh Ganesh)، معبد سری سری کریشنا بالرام (Sri Sri Krishna Balram)، موتی دونگری گانش ماندیر (Moti Dungri Ganesh Mandir)، باغ و قصر سیسودیا رنج (Sisodia Ranj)، پارک مرکزی (Central Park) و کاناک گاتی (Kanak Ghati). همچنین مکان‌های مختلفی برای خرید وجود دارد؛ بازار جوهری (Johri)، بازار باپو (Baapu)، بازار چاندپل (Chaandpol)، بازار کیشانپل (Kishanpol) و بازار طرابلس (Tripolia) از جمله این بازارها هستند.

Varanasi

بنارس

بنارس یا وانارسی، شهری در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش (Uttar Pradesh) در شمال هند واقع شده است. این شهر در کرانه چپ رودخانه گنگ (گانگا) قرار دارد و یکی از هفت شهر مقدس هندوئیسم محسوب می‌شود. بنارس در طول دوره‌های مختلف، نقشی محوری در تاریخ و فرهنگ هند داشته است و مهد فلسفه و موسیقی این کشور بوده است. عبادتگاه‌های معروف و بناهای تاریخی در شهر پراکنده‌اند و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به گذشته بنارس می‌دهند. این شهر به خاطر اَعمال مذهبی که در گات‌های کنار رودخانه انجام می‌شود، شهرت دارد. زائران، خود را در آب‌های گنگ می‌شویند، زیرا بر این باورند که تمام گناهانشان در این آب از بین می‌رود. محیط معنوی و مذهبی بنارس، صحنه اصلی را به انواع جشنواره‌های هندو می‌دهد که با شور و حرارت زیادی جشن گرفته می‌شوند. این جشنواره‌ها عبارت‌اند از: Mahashivaratri، Chhath، Hanuman Jayanthi، Dusshera، Karthi Poornima و Nag Nathaiya. جشنواره های فرهنگی شامل Ganga Mahotsav، یک جشنواره موسیقی پنج روزه است که توسط دولت ایالتی برگزار می‌شود، و Dhrupad Mela که به سبک دروپاد dhrupad style اختصاص دارد.

بنارس یکی از مراکز مهم ابریشم‌بافی در هند است که به‌خاطر برج‌های بناراسی معروف است. صدها کارگاه کوچک، ساری‌های (لباس هندی) رنگارنگ و زیبا تولید می‌کنند که در سراسر کشور محبوب هستند. در بنارس، در هر خیابان تعداد مغازه‌هایی وجود دارد که ساری‌ها و لباس‌های دیگر از ابریشم را به نمایش می‌گذارند.  بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از طیف وسیعی از سوغاتی‌ها و اقلام دیگر از جمله اشیای حکاکی‌شده، فرش، ظروف برنجی، جواهرات نقره و طلا انتخاب کنند. مراکز خرید اصلی شهر عبارت‌اند از: چوک (Chowk)، بازار تاتری (Thateri Bazaar)، داشاشوامده گات (Dashashwamedh Ghat)، ویشوانات گالی (Vishwannath Gali) و گل غار (Gol Ghar). کسانی که عاشق غذا هستند، از بنارس ناامید نخواهند شد. این شهر مجموعه‌ای از غذاهای شیرین و تند را ارائه می‌دهد که می‌تواند نیاز هر نوع ذائقه‌ای را ا برآورده کند.

Delhi

دهلی

دهلی، به عنوان یکی دیگر از برترین شهرهای هند برای بازدید به شمار می‌رود. این شهر، به قدری جاذبه‌های دیدنی دارد که ماه‌ها طول می‌کشد تا واقعاً آن را ببینید، حتی ممکن است سال‌ها طول بکشد! دهلی، مرکز آموزش، سیاست، گردشگری، بهداشت، مد، حمل‌و‌نقل و بسیاری دیگر است. دهلی محل فرهنگ‌ها، جشنواره‌ها، سنت‌ها، تاریخ، آشپزی، بازارها، موزه‌ها، بناهای تاریخی و مردم است. این شهر، دومین شهر پرجمعیت پس از بمبئی در هند و چهارمین شهر بزرگ جهان است. دهلی، ترکیبی از گذشته و معاصر و درواقع ترکیبی از دو بخش دهلی قدیم و دهلی نو است. در حالی که دهلی قدیم، پایتخت هند اسلامی، نگاهی به خطوط باریک و ساختمان‌های قدیمی می‌دهد، دهلی نو، ساخته بریتانیایی‌ها، مکانی بزرگ با ساختمان‌های شگفت‌انگیز است.

برای پیاده‌روی یا فعالیت‌های تفریحی پارک‌ها و باغ‌هایی مانند باغ مغول (Mughal garden)، باغ لودی (Lodi garden)، باغ حواس پنجگانه (the garden of five senses)، باغ شالیمار (Shalimar garden)، پارک نهرو (Nehru park)، پارک بودا جایانتی (Buddha Jayanti park)، پناهگاه حیات وحش آسولا بهاتی (Asola Bhatti) در شهر وجود دارد. برای زائران، این شهر دارای معبد همیشه زیبای آکشاردهام Akshardham، معبد چاتارپور ماندیر (Chattarpur Mandir)، معبد لاکشمی نارایان (Lakshmi Narayan)، معبد نیلوفر آبی (Lotus) و معبد (ISKCON)  است و این فهرست ادامه دارد.  برای خرید، دهلی معروف‌ترین بازارها و خیابان‌ها را در اینجا دارد. این خیابان‌ها با صدای بلند درباره شکوه خود صحبت می‌کنند که معروف‌ترین آنها Connaught Place و Chandni Chowk است.

Bangalore

بنگلور

بنگلور در ایالت کارناتاکا و در ارتفاع حدود ۹۲۰ متری از سطح متوسط دریا در فلات دکن Deccan در جنوب هند واقع شده است. مساحت آن ۷۴۱ کیلومتر مربع است که جزو یکی از سه کلانشهر هند به شمار می‌رود. این مهم‌ترین و شلوغ‌ترین بخش نه تنها برای کارناتاکا بلکه در کل جنوب هند است. بنگلور به عنوان پایتخت کارناتاکا و همچنین پایتخت صنعتی نیز شناخته می‌شود. این شهر، به دلیل باغ‌ها و پارک‌های گسترده‌ای که در سراسر شهر دارد، به آن باغ شهر هند نیز می‌گویند. تقریباً تمام مقاصد گردشگری که در هند پیدا می‌کنید، مناطق تپه‌ای، مناطقی با پوشش گیاهی سرسبز و مکان‌های پر از طبیعت بکر هستند. اگر می‌خواهید از تفریحات آبی لذت ببرند، پیشنهاد می‌کنیم از دریاچه اولسور (Ulsoor) دیدن کنید.

معبد ISKCON، موزه دولتی، باغ‌های گیاه‌شناسی، مکان‌های مذهبی، کاخ تیپو سلطان (Tippu Sultan)، پارک کوبون (Cubbon) و معبد گاو، از برترین جاذبه‌های این شهر هستند. بنگلور جشن‌های مذهبی زیادی را در طول سال برگزار می‌کند. در میان این جشنواره‌های داسارا (Dasara) و بنگلور کاراگا (Bangalore Karaga)، بیشترین محبوبیت را در شهر دارند. برخی دیگر از جشنواره‌های مهم بنگلور عبارت‌اند از: گانش چاتورتی (Ganesh Chaturthi)، اوگادی (Ugadi)، سانکرانتی (Sankranthi)، عید فطر و کریسمس.

Ooty

اوتی

اوتی، یک شهر تپه‌ای و خوش‌منظره در جنوب هند است که اطراف آن توسط تپه‌های نیلگیری احاطه شده است و در بین مردم محلی به عنوان ملکه تپه‌ها شناخته می‌شود. اوتی، به عنوان یک مقصد گردشگری ارزشمند برای بسیاری، ارتباط بسیار خوبی با شهرها و شهرستان‌های همسایه دارد. مردم اوتی ذاتا بسیار مهمان‌نواز و صمیمی هستند، مطمئناً آن‌ها جزو دوستانه‌ترین مردمی هستند که در سفرهای خود با آنها روبه‌رو خواهید شد. از آنجایی که اوتی که یک جامعه چندزبانه، چند فرهنگی و چند قومیتی است، مانند هر بخش دیگری از هند، جشنواره‌های بی‌شماری دارد که در کل سال برگزار می‌شود، اما بیشتر جشنواره‌ها در تابستان برگزار می‌شود. وجود قبایل محلی مانند توداها و کوراواها به تعداد فستیوال‌هایی که در اوتی برگزار می‌شوند، می‌افزاید. جشن‌های خدای محلی آنها به یک رویداد منطقه‌ای تبدیل شده است. در فهرست فستیوال‌های مذهبی جشن‌گرفته‌شده، فستیوال تایپوسام (Thaipoosam) و فستیوال معبد ماریامن (Mariamman)، از مهم‌ترین و مشهورترین فستیوال‌ها هستند.

مهم نیست که از کجا آمده‌اید، تجربه خوردن غذاهای محلی در فهرست کارهای شما در هر کجا که سفر می‌کنید، برجسته خواهد بود. اوتی، سورپرایزهای لذت‌بخش زیادی را برای شما در مورد غذاهای محلی به شما ارائه می‌دهد. این شهر، یکی از مکان‌هایی است که در آن غذاهای گیاهی و همچنین غیر گیاهی با کیفیت عالی سرو می‌شود. وارد هر رستوران معمولی که می‌شوید، انتخاب‌های متنوعی از غذاهای هندی جنوبی دوسا (Dosa) (انواع مختلف مانند کباب قیسی، ماسالا دوسا، دوسا تخم‌مرغ و غیره)، idli (چیزی شبیه کیک بخار تهیه شده از برنج)، پونگال (Pongal) و غیره در اختیار شما قرار دارد.

از آنجایی که آب‌وهوا تنها عامل بازدارنده‌ای است که ممکن است برنامه‌های سفر شما به اوتی را خراب کند، تابستان شاید بهترین زمان برای بازدید از این مکان باشد. تابستان، باران موسمی یا زمستان، Ooty شما را با عظمت طبیعی کوه‌ها و مهمان‌نوازی ساکنانش مجذوب خود می‌کند. اوتی به عنوان یک مقصد گردشگری ارزشمند برای بسیاری، ارتباط بسیار خوبی با شهرها و شهرستان های همسایه دارد. شما می‌توانید یکی از بهترین شرکت‌های کرایه اتومبیل در اوتی را درنظر داشته باشید تا از یک سواری راحت در این شهر اطمینان حاصل کنید.

Mysore

میسور

میسور، در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری بنگلور واقع شده است که به عنوان پایتخت گذشته وودیارها که برای مدت بسیار طولانی بر میسور حکومت می‌کردند، عمل می‌کرد. وودیارها از قرن چهاردهم بر میسور حکومت کردند، به جز حدود ۴۰ سال که حاکمان مسلمان حیدرعلی و پسرش تیپو سلطان، امپراتوری را به دست گرفتند. میسور همیشه گردشگران خود را با میراث غنی، جاذبه‌های عجیب  غریب، باغ‌های زیبا، کاخ‌های باشکوه، خیابان‌های وسیع، ساختمان‌های باشکوه و معابد مقدسی که در اختیار دارد، مجذوب خود کرده است. در حال حاضر، میسور یک شهر بزرگ در کارناتاکا است و همچنین در ظهور به عنوان بازار عود و چوب صندل، مجسمه‌هایی که بر روی سنگ حکاکی شده‌اند و ساری‌های ابریشمی موفق بوده است.

هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که میسور به عنوان یک مقصد گردشگری عالی عمل می‌کند. هزاران نفر در طول جشنواره دوسهرا (Dussehra) که به مدت ده روز ادامه دارد، از شهر دیدن می‌کنند. کاخ میسور، یکی از بناهای تاریخی مهم است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و همچنین به عنوان مرکز جشن دوسهرا عمل می‌کند. به غیر از کاخ‌ها، تعداد زیادی معابد و باغ در میسور یافت می‌شود. معبد Chamundeshwari، یک معبد معروف در این شهر است و مردم همچنین از کلیسای St Philomena و کلیسای جامع Wesley واقع در میسور بازدید می‌کنند. میسور همچنین دارای تعداد زیادی موزه است که ارزش بازدید را دارند و آنها کمک زیادی به توسعه گردشگری کارناتاکا می‌کنند. از دیگر جاذبه های گردشگری میسور می‌توان به سد کریشناراجاساگارا (Krishnarajasagara)، باغ‌های برینداوان (Brindavan)، تالاکاد (Talakad)، سوماناتاپورا (Somanathapura)، پارک ملی ناگارهول (Nagarhole)، معبد چاموندی (Chamundi)، پارک ملی باندیپور (Bandipur)، بیلاکوپه (Bylakuppe) و شیواناسامودرا (Shivanasamudra) اشاره کرد.

جشنواره‌ها در میسور

جشنواره دوسهرا (Dussehra) در میسور بسیار معروف است و به مدت ده روز در ماه اکتبر یا نوامبر جشن گرفته می‌شود. دوسهرا، محبوب‌ترین جشنی است که در این شهر برگزار می‌شود و در طول این جشنواره است که بیشتر گردشگران به خیابان‌ها و هتل‌های شهر می‌آیند. جشن دوسهرا با رقص، موسیقی، نمایشگاه‌ها، مسابقات ادبی و ورزش‌هایی همراه است که در نقاط مختلف میسور برگزار می‌شود.

غذا در میسور

از آنجایی که میسور در قسمت جنوبی هند واقع شده است و بسیار شبیه به سایر ایالت‌های جنوبی هند است، غذاهای موجود در میسور بر پایه برنج هستند. دوسا Dosa و ادلی idli که از غذاهای معروف جنوب هند هستند، حتی در میسور نیز یافت می‌شوند، اما غذاهای لذیذ میسور چیزی فراتر از دوسا و ایدلی است. انواع مختلفی از idli و dosa در میسور می‌توان یافت که با چاتنی‌های خوش‌طعم سرو می‌شوند. دوساها در اینجا پر از سیب‌زمینی هستند و چاتنی‌ها معمولاً از پیاز و نارگیل هستند. همچنین اوپیتو (Uppitu) که سمولینا برشته‌شده با برگ گشنیز، زیره، فلفل‌قرمز و خردل تهیه می‌شود، یک صبحانه محبوب در این شهر است. سایر غذاهایی که به عنوان صبحانه مصرف می‌شوند، عبارت‌اند از: uthapam، kesari bath، puri playa وvada sambhar.

ناهار سنتی در میسور شامل سالاد غلات مانند پالیا (palyas) و کوسامبری (kosambri) است. این‌ها سالادهایی هستند که از سبزیجات خردشده تهیه و آب‌پز می‌شوند و همراه با فلفل‌سبز، چاشنی خردل، کاری لاو و نارگیل رنده‌شده پخته می‌شوند. گوجو (Gojju) نیز یک غذای معمولی است که هنگام ناهار مصرف می‌شود. این سبزی است که در آب تمر هندی همراه با پودر فلفل‌قرمز تهیه می‌شود. سارو (Saaru) یا هولی (huli)  که سبزیجات و عدس پخته‌شده با ادویه، تمر هندی، پودر فلفل‌قرمز و نارگیل آسیاب‌شده، اصلی‌ترین غذای موجود در ناهار است. جدا از این غذاها، پاپاد (papad) در هنگام ناهار نیز سرو می‌شود.

Jodhpur

جودپور

جودپور، دومین شهر بزرگ ایالت راجستان است که با جمعیتی با بیش از یک میلیون نفر، به عنوان یک کلان‌شهر معرفی می‌شود. شهر به دلیل منظره آبی‌رنگی که از قلعه مهرانگر (Mehrangarh) ارائه می‌دهد، به شهر آبی نیز می‌گویند. بااین‌حال جودپور، ترکیبی فوق‌العاده از هنر، غذا، فرهنگ و همچنین سنت‌های عامیانه دارد که آن را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است. گردشگری، یکی از محبوب‌ترین جنبه‌های جودپور است؛ نه تنها گردشگران، بلکه بسیاری از فیلمسازان نیز رنگ‌های مختلف جودپور را در فیلم‌های خود مانند Hum Saath Saath Hai، Veer، Shuddh Desi Romance نشان داده‌اند. مکان‌هایی مانند کاخ Umaid Bhawan، Ghanta Ghar و Jaswant Thada از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جودپور هستند. مکان‌هایی مانند دریاچه کایلانا (Kaylana)، باغ‌های ماندور (Mandore) و دایره شاستری (Shastri Circle) نیز از مکان‌های تفریحی محبوب در شهر هستند.

فرهنگ جودپور

جودپور، فرهنگ عادی راجستانی را ارائه می‌دهد که برای همه کسانی که از اینجا دیدن می‌کنند، می‌تواند جذاب باشد. فستیوال‌هایی که در جودپور برگزار می‌شود، بعد دیگری به این شهر رنگارنگ می‌بخشد. جشنواره مروار (Marwar) یکی از محبوب‌ترین رویدادهایی است که در این شهر جشن گرفته می‌شود. Gangaur، Teej و Naag Panchmi Fair نیز از جمله جشنواره‌های محبوبی هستند که هر ساله در این شهر برگزار می‌شوند. لباس‌های سنتی و سبک زندگی مردم محلی در جودپور، در نوع خود منحصر‌به‌فرد است.

غذا در جودپور

از نظر غذا، کاچوریهای جودپور، جزو محبوب‌ترین غذاهای این شهر هستند. گردشگران معمولا به این غذا علاقه‌مند هستند و از خوردن انواع کاچوری‌ها مانند Mawa Kachori و Pyaaz Kachori لذت زیادی می‌برند. جدای از این‌ها، ماخانیا لاسی (Makhaniya Lassi) و میرچی وادا (Mirchi Wada) نیز بسیار معروف هستند. دیگر غذاهای محبوب جودپور شامل: دال باتی چورما (Dal Bati Churma)، گاته کی سبزی (Gatte ki Sabzi)، لاپسی (Lapsi)، کادی پاکودا (Kadhi Pakoda) و همچنین آت کا حالوا (Aate ka Halwa) نیز شناخته شده هستند.

Udaipur

اودایپور

اودایپور به عنوان شهری با دریاچه‌های آبی پر از آرامش خود شناخته می شود. این شهر طبیعتاً زیبا و در کنار زیبایی‌هایش دارای میراث اجتماعی، طبیعی و فرهنگی بسیار غنی است. زیبایی منظره شهر در دریاچه‌های آن، آراوالیس (Aravalis) وسیع و آرام، باغ‌های خوش‌منظره، بناهای تاریخی دیدنی و پوشش گیاهی سبز فراوان حفظ شده است. دریاچه پیچولا (Pichola)، یکی از دارایی‌های ارزشمند اودایپور به حساب می‌آید که نقش بسیار مهمی در افزودن بر زیبایی شهر و جذب بازدیدکنندگان از شهر ایفا می‌کند. اودایپور، که قبلا به عنوان Mewar شناخته می‌شد (پادشاهی بسیار قدیمی در راجستان است)، به طور معمول مشاهده می‌شود که حتی امروزه این شهر محبوبیت و ارشدیت زیادی را در بین شهروندان دارد. بنابراین هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که اودایپور، شهری است که دارای اهمیت تاریخی بسیاری است، زیرا پایتخت Mewar بود که توسط ماهارانا پراتاپ اداره می‌شده است.

اودایپور همچنین به دلیل دریاچه‌هایش که به هم متصل هستند، ظرفیت بسیار زیادی در حفظ آب دارد. کوه‌ها، زیستگاه و دریاچه‌های اودایپور به عنوان نمونه‌ای از هماهنگی باورنکردنی بین محیط ساخته‌شده و طبیعت است. محیط اجتماعی و آب‌وهوای اودایپور برای بازدیدکنندگان بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. این شهر به دلیل دارا بودن آثار تاریخی و مذهبی فراوان، همواره در جذب گردشگران بین‌المللی و داخلی موفق بوده است. دگرگونی فرهنگی مداوم، افزایش گردشگر و رشد در شهر وجود دارد و این نشان می‌دهد که فرهنگ اودایپور، حتی در سایر شهرها و ایالت‌های هند نیز قابل مشاهده است. اگرچه بسیاری از شهرهای دیگر در هند وجود دارند که از نظر میراث بسیار غنی هستند، اما میراثی که در اودایپور وجود دارد و حفظ شده است، در هیچ شهر یا ایالت دیگری از هند یافت نمی‌شود.

جشنواره‌های اودایپور

Gangaur، جشنواره‌ای در اودایپور است که توسط زنانی که پوجا معروف به “Parvati Pooja” را اجرا می‌کنند، جشن می‌گیرند. گانگوور، جشنواره‌ای است که بعد از هولی جشن گرفته می‌شود که یک جشنواره بسیار معروف در اودایپور نیز هست. جشن‌های دیگری که در اودایپور برگزار می‌شوند و جشن‌هایی که به جذابیت فرهنگی اودایپور می‌افزایند، عبارت‌اند از: Kartik Poornima، Ashwan Pooja و Birthday Shriji. مردم اودایپور در طول این فستیوال‌ها در لذت بردن از شیرینی‌های خانگی، تزئین لباس‌های درخشان برای جشن‌ها، بازدید از زیارتگاه‌های مقدس و پیروی از سنت‌های آیینی غرق می‌شوند.

غذاها در اوادیپور

این شهر به غیر از غذاهای خوشمزه Mewari، غذاهای محبوب دیگری در Udaipur دارد که شامل میان‌وعده‌های تند با انبوهی از انواع فلفل هندی هستند که به طرز ماهرانه‌ای توسط سرآشپزهای منطقه‌ای و همچنین حرفه‌ای شهر متعادل شده‌اند. هنگامی که سفر غذایی خود را در اودایپور شروع می کنید، نمی‌توانید رژیم غذایی سالم خود را حفظ کنید، زیرا بهترین غذاهای اودایپور مملو از ادویه‌ها و چاشنی‌هایی است که در غذاهای خوشمزه و میان‌وعده‌های محبوب آنها ریخته می‌شود را پوشش می‌دهد. برخی از غذاهای معروف این منظقه عبارت‌اند از: egg bhurji، mirchi vada، mewari styled curry، kachoris، daal baati churma، bread pakoda، dabeli و paani puri.

کلام پایانی

همان‌طور که اشاره شد، هند یک کشور واقعاً متنوع است، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر جغرافیایی. به طوری که هیچ دو شهر یا ایالت یکسان نیستند! این بدان معناست که مقاصد تعطیلات شگفت‌انگیز زیادی برای انواع مختلف مسافران در سراسر کشور وجود دارد. با‌این‌حال، مکان‌های خاصی وجود دارند که به شدت مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرند و حتی برخی افراد در نهایت چندین بار از یک مقصد دیدن می‌کنند. چنین مقاصدی، جذابیت خاص خود را دارند و معمولاً هر بار نوید یک تجربه جاودانه را می‌دهند.

نوشته معرفی ۱۳ تا از بهترین شهرهای هند برای سفر + عکس اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع