معرفی ۱۹ تا از معروف ترین جاهای دیدنی بروکسل + عکس و آدرس

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 454267 1 سال قبل 280

بروکسل، پایتخت کشور بلژیک، از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در غرب اروپا است. این شهر برای تمامی افراد با هر سلیقه‌ای جذابیت‌ دارد؛ چرا‌که جاهای دیدنی بروکسل بسیارند و جاذبه‌های گردشگری متنوعی، از موزه‌های هنری گرفته تا جاذبه‌های تاریخی، پارک‌های سر‌سبز، مجسمه‌های پر‌شکوه و… در خود جای داده است. با تمام این‌ها بسیاری از افراد، به‌خصوص ایرانیان، با پتانسیل‌های گردشگری این شهر آشنا نیستند و به همین سبب کمتر کسی بروکسل را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کند. به همین سبب بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری بروکسل  پرداخته و ضمن وصف ویژگی‌ها و جذابیت‌های آن‌ها، اطلاعات بازدیدشان را نیز در اختیارتان قرار دهیم؛ از‌این‌رو اگر به‌دنبال مقصدی متفاوت و هیجان‌انگیز برای تجربه سفری به‌یاد‌ماندنی در اروپا هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی بروکسل آشنا شده و خود را برای سفر به پایتخت بلژیک آماده کنید.

 

قصر سلطنتی بروکسل | Royal Palace of Brussels

قصر سلطنتی بروکسل را می‌توان به‌عنوان پر‌شکوه‌ترین و مسحور‌کننده‌ترین جاهای دیدنی بروکسل معرفی کرد. این کاخ محل اقامت پادشاه و ملکه بلژیک بوده و بسیاری آن را با نام کاخ لیکن نیز می‌شناسند. جالب است بدانید که این کاخ خالی از سکنه نبوده و پادشاه و ملکه بلژیک در آن سکونت دارند؛‌ با‌این‌حال امکان بازدید از برخی از بخش‌های آن برای عموم آزاد است. قصر سلطنتی بروکسل در حومه شهر جای خوش کرده و شکوه و زیبایی آن چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی، وصف‌نا‌پذیر است. قدمت این کاخ به بیش از یک قرن پیش باز‌می‌گردد و طراحی فرانسوی، آن را طراحی کرده است. کاخ لیکن در مرکز باغی بزرگ و سرسبز قرار دارد. درختان سر‌به‌فلک‌کشیده و گل‌ها و گیاهان چشم‌نواز در جای‌جای این باغ به چشم می‌خورند. از بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به کاخ چینی، عمارت ژاپنی، مجموعه زمین‌های گلف و دریاچه‌ای بزرگ اشاره کرد.

آدرس: Rue Brederode 16, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۱۵۵۲۰۲۰

آدرس سایت: monarchie.be

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

اتومیوم | Atomium

اتومیوم (Atomium) نام سازه‌ای مدرن و منحصر‌به‌فرد است که جزو نماد‌ها و جاهای دیدنی بروکسل شمرده می‌شود. این سازه غول‌پیکر بیش از ۱۲۰ متر طول دارد و متشکل از ۹ توپ استیل بزرگ است که به‌نحوی جذاب در کنار هم قرار گرفته و تعادل خود را حفظ کرده‌اند. طراحی این سازه در سال ۱۹۵۸ توسط مهندسی خبره و مجرب به‌نام آندره واترکین انجام شد. از آن زمان تا به امروز این سازه جزوی از شهر بروکسل شده و بسیاری آن را به‌عنوان یکی از نماد‌های این شهر می‌شناسند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پایتخت کشور بلژیک، بازدید از این سازه غول‌پیکر و جذاب را از دست ندهید و حتماً عکسی یادگاری در کنار آن ثبت کنید.

آدرس: Pl. de l’Atomium 1, 1020 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۴۷۵۴۷۷۵

ساعات بازدید: هر‌روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

خانه‌های ویکتور هورتا | Victor Horta’s Major Town Houses

شهر زیبای بروکسل گنجینه‌ای ارزشمند از هنر معماری نو و همچنین نمونه‌ای درخشان از جنبش انقلابی پیش از جنگ است. وجود خانه‌های ویکتور هورتا (Victor Horta’s Major Town Houses) در این شهر، تأییدی بر ادعای ماست. از شاخص‌ترین ویژگی‌های معماری این خانه‌ها می‌توان به استفاده از منحنی‌های بی نظیر در طراحی و ساخت نمای خارجی و داخلی و اجرای دکوراسیونی فوق‌العاده با استفاده از آهن، اشاره کرد. چنانچه اهل هنر هستید و بازدید از سازه‌هایی که به‌لحاظ معماری ارزش بالایی دارند برایتان جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به بلژیک و گشت‌و‌گذار در میان جاهای دیدنی بروکسل، بازدید از خانه‌های ویکتور هورتا را از دست ندهید.

آدرس: Horta Museum, Rue Américaine 25, Brussels, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۴۳۰۴۰۹

ساعات بازدید: هر‌روز هفته از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۳۰

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

ویلا امپاین | Villa Empain

با شروع قرن ۲۰، هنر دکو یا هنر تزیینی، جای هنر نو در بلژیک را گرفت و شکوفایی و فرا‌گیری این هنر، کشور بلژیک به محلی برای اجرای سبک‌های معماری متفاوت تبدیل شد. ویلا امپاین (Villa Empain) از جمله سازه‌های ارزشمندی است که پیش از قرن ۲۰ به سبک هنر دکو در بروکسل طراحی و اجرا شده است. وجود تقارنی خیره‌کننده و استفاده از مواد غنی در ساخت و تزئین آن، باعث شده تا ویلا امپاین به‌عنوان شاهکاری در این جنبش هنری شناخته شود. طراحی و ساخت این بنا توسط معماری سوئیسی به‌نام میشل پولاک انجام شده است. در پایان لازم است اشاره کنیم که ویلا امپاین از جذاب‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی بروکسل است و بازدید از آن را به‌هیچوجه نباید از دست داد.

آدرس: Av. Franklin Roosevelt 67, 1050 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۶۲۷۵۲۳۰

آدرس سایت: villaempain.com

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و دوشنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

گالری‌های سلطنتی سنت هوبرت | Royal Gallery of Saint Hubert (Galeries Royales Saint Hubert)

گالری‌های سلطنتی هوبرت (Royal Gallery of Saint Hubert) از جمله جاهای دیدنی و مراکز تجاری بروکسل است که با بازدید از آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. این جاذبه متشکل از ۳ تالار بزرگ و پر‌شکوه است که با نام‌های گالری شاه، گالری ملکه و گالری پرنس شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به گالری‌های سلطنتی هوبرت ضمن تجربه بازار‌گردی و خرید در بروکسل، از تماشای معماری هنرمندانه و بی‌نظیر تالار‌های آن لذت ببرید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. اگر عاشق خرید کردن باشید، بی‌شک گالری‌های سلطنتی سنت هوبرت مقصدی جذاب برای شما خواهد بود.

آدرس: Galerie du Roi 5, 1000 Brussel, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۴۵۰۹۹۰

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

میما |‌ MIMA

موزه هنر میلنیوم ایکون کلست (Millennium Iconoclast Museum of Art) از جدید‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های بروکسل بوده و جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی بروکسل برای علاقه‌مندان به هنر شمرده می‌شود. این موزه که به اختصار به آن میما می‌گویند، در منطقه قدیمی بولویو قرار گرفته و گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. در این موزه جذاب و دیدنی اغلب آثار هنری مدرن برای بازدید عموم به نمایش درآمده است. در موزه هنر میلنیوم اکون کلست می‌توانید از آثار هنری گرفیتی (نقاشی‌های خیابانی) تا هنرهای فرهنگی و دیجیتالی و… بازدید کنید. از‌این‌رو چنانچه به هنر مدرن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم هنگام سفر به بروکسل بازدید از میما را از دست ندهید.

آدرس: Quai du Hainaut 41, 1080 Molenbeek-Saint-Jean, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۴۷۲۶۱۰۳۵۱

ساعات بازدید: چهار‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

موند د آرت | Mont des Arts

جاذبه دیگری که در میان جاهای دیدنی بروکسل می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، موند د آرت نام دارد. موند د آرت (Mont des Arts) یعنی کوه هنر! این جاذبه در تپه‌ای نزدیک به ایستگاه مرکزی بروکسل قرار دارد و جزو معروف‌ترین و ارزنده‌ترین میراث به‌جا‌مانده از لئوپولد شمرده می‌شود. موند د آرت در پس رؤیای پادشاه بلژیک بنا شد. او می‌خواست در خارج از پنجره‌های کاخ سلطنتی خود، هسته فرهنگی پیشرفته‌ای ایجاد کند و برای تحقق این رؤیا، کوه هنر را ایجاد کرد. پس از ایجاد موند د آرت، موزه‌های دیدنی و بنا‌های فرهنگی پر‌شکوهی در این محل ساخته شدند که بازدید از آن‌ها برای عموم گردشگران آزاد است.

آدرس: ۱۰۰۰ Brussels, Belgium

شماره تماس: ندارد

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

موزه آلات موسیقی | Musical Instruments Museum

در معرفی جاهای دیدنی بروکسل نام موزه آلات موسیقی (Musical Instruments Museum) را نباید از قلم انداخت. این موزه در موند د آرت قرار دارد و مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به دنیای موسیقی است. در این موزه بیش از ۷ هزار ساز مختلف و متنوع بین‌المللی برای بازدید عموم به نمایش درآمده است؛ به‌طوریکه امکان ندارد به‌دنبال سازی باشید و آن را در موزه آلات موسیقی بروکسل نیابید. بنای این موزه نیز برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد. بسیاری تصور می‌کنند که طراحی بنای موزه آلات موسیقی به دست شخصی به‌نام ویکتور هورتا انجام شده، اما لازم است اشاره کنیم این بنا توسط شخصی به‌نام پل سینتنوی طراحی و ایجاد شده و جلوه‌گر هنر معماری در اروپا است.

آدرس: Rue Montagne de la Cour 2, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۴۵۰۱۳۰

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۰۰، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و دوشنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

اروپای کوچک | Mini-Europe

اروپای کوچک (Mini-Europe) بی‌شک از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی بروکسل است. با بازدید از این جاذبه می‌توانید کل اروپا را به‌صورت یکجا تماشا کنید! در اروپای کوچک مهم‌ترین و مشهور‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا به‌صورت ماکت‌های کوچک و مینیاتوری طراحی و ایجاد شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اروپای کوچک مقصدی عالی برای گشت‌و‌گذار خانوادگی در بروکسل است؛ چرا‌که بازدید از آن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذابیت بسیاری دارد و تمامی افراد با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند از حضور در آن لذت برده و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. از‌این‌رو اگر به‌صورت خانوادگی به شهر زیبای بروکسل سفر کردید، توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این شهر بازدید از اروپای کوچک را از دست ندهید.

آدرس: Av. du Football 1, 1020 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۴۷۴۱۳۱۳

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: از ساعت ۲ تا ۳

 

خانه و موزه مگریته | Magritte Museum & Magritte House Museum

رنه مگریته (René Magritte) از نقاشان بزرگ و مشهور سورئالیست بلژیکی است و آثار وی در سطح جهانی، شهرت بسیاری دارند. خانه مگریته محل زندگی این هنرمند بزرگ بوده و امروزه به یکی از موزه‌ها و جاهای دیدنی بروکسل تبدیل شده است. خانه و موزه مگریته شامل دو بخش اصلی می‌شود. در یکی از بخش‌ها مجموعه‌ای از نقاشی‌های تحسین‌شده این نقاش مشهور از جمله امپراطوری نور برای بازدید عموم به نمایش درآمده‌اند. بخش دیگر روی ارائه عمیق‌ترین بخش‌های زندگی خصوصی رنه مگریته تمرکز دارد؛‌ از‌این‌رو چنانچه به دنیای هنر علاقه‌مند هستید و می‌خواهید ضمن بازدید از آثار مشهور و ارزنده رنه مگریته با شخصیت وی نیز آشنا شوید، خانه و موزه مگریته مقصدی مناسب برای شما خواهد بود.

آدرس: Pl. Royale 1, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۰۸۳۲۱۱

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و دو‌شنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

بویس د لا کامبر | Bois de la Cambre

در معرفی جاهای دیدنی بروکسل نوبتی هم که باشد نوبت معرفی جاذبه‌ای طبیعی است. بوس د لا کامبر (Bois de la Cambre) نام دریاچه‌ای زیبا در بروکسل است که طبیعت بی‌نظیر این سرزمین را به بهترین شکل نمایش می‌دهد. اگر از بالا به دریاچه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فرم کلی آن به شکل قلب است. دریاچه بویس د لا کامبر در مرکز طبیعتی مسحور‌کننده که به آن را با نام جنگل‌های سونیان می‌شناسند، جای خوش کرده و به سمت رابینسون چلت (Robinson Chalet) می‌رود. از‌این‌رو چنانچه در میان جاذبه‌های گردشگری بروکسل به‌دنبال مقصدی آرام و با‌صفا هستید که ساعاتی را غرق آرامش و شکوه طبیعت شوید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بروکسل بازدید از دریاچه بویس د لا کامبر را از دست ندهید.

آدرس: Brussels, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۲۷۹۶۱۰۰

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا | St. Michael and St. Gudula Cathedral

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا (St. Michael and St. Gudula Cathedral) از مهم‌ترین جاهای دیدنی بروکسل است. این کلیسا بنایی بسیار پر‌شکوه و تحسین‌برانگیز دارد. کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا محل تاج‌گذاری تاجگذاری، ازدواج، ترحیم و … خانواده سلطنتی به همین دلیل هم به‌لحاظ مذهبی و هم به‌لحاظ سیاسی جزو مراکز شهر شمرده می‌شود. جالب است بدانید که ساخت این بنای پر‌شکوه بیش از ۳۰۰ سال زمان برده است. معماری و تزئینات داخلی کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا به‌قدری بی‌نظیر است که در جای‌جای آن هنر و ظرافتی چشمگیر نهفته و شما می‌توانید ساعت‌ها از گشت‌و‌گذار در آن و تماشای معماری و تزئینات آن لذت ببرید.

آدرس: Pl. Sainte-Gudule, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۲۱۷۸۳۴۵

ساعات بازدید: دو‌شنبه تا جمعه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰، شنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

میدان یا بازار بزرگ بروکسل | Grand Place

میدان یا بازار بروکسل (Grand Place) از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بروکسل در میان گردشگران است و جزو توریستی‌ترین مناطق شهر شمرده می‌شود. این میدان از زیباترین میادین اروپا بوده و در قلب شهر بروکسل با شکوه و زیبایی خود خودنمایی می‌کند. دور‌تادور این میدان بزرگ توسط بناهای تاریخی با معماری‌های بی‌نظیر احاطه شده است که هر‌کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند؛ از‌این‌رو اگر هنگام سفر به بروکسل به‌دنبال مقصدی جذاب هستید که با بازدید از آن با یک تیر چند نشان زده و از چندین و چند جاذبه دیدنی بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از میدان یا بازار بزرگ بروکسل خواهد بود.

آدرس: Grote Markt, 1000 Brussel, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۱۳۸۹۴۰

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

مانکن پیس | Manneken Pis

از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی بروکسل که برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد و جزو نماد‌های این شهر شناخته می‌شود، مجسمه‌ای برنزی به‌نام مانکن پیس (Manneken Pis) است. همان طور که گفتیم مانکن پیس مجسمه‌ای از جنس برنز از پسری برهنه است که ایستاده در بالای حوضچه‌ای ادرار می‌کند و ادرارش شبیه به فواره است. در مراسم‌‌های رسمی، جشن‌ها و فستیوال‌های بروکسل لباس‌های مختلفی از لباس‌های محلی بلژیک و سایر کشورها را بر تن این مجسمه می‌کنند. گفتنی است که کمد لباس‌های مانکن پیس که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰۰ دست لباس می‌رسد، در موزه گراند پالاس نگهداری می‌شود که از مهم‌ترین موزه‌های بروکسل است.

آدرس: ۱۰۰۰ Brussels, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۲۷۹۴۳۵۰

آدرس سایت: manneken-pis.be

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: کمتر از ۱ ساعت

 

موزه دهکده شکلات بلژیک | Belgian Chocolate Village Museum

اگر عاشق شکلات هستید، موزه دهکده شکلات بلژیک (Belgian Chocolate Village Museum) مقصدی جذاب و هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود. مساحت این موزه جذاب به بیش از ۹۰۰ متر‌مربع می‌رسد جزو بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که به شکلات اختصاص دارد. با بازدید از این موزه می‌توانید با مراحل ساخت شکلات، کاربردها، تاریخچه، فواید، اقتصاد و تنوع آن آشنا شده و اوقات بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید. همچنین در بخش ورک‌شاپ موزه می‌توان از نزیک کا هنرمندان شکلات را از نزدیک تماشا کرد. از جذاب‌ترین مزایای موزه دهکده شکلات بلژیک می‌توان به تورهای صوتی به هفت زبان دنیا اشاره کرد.

آدرس: Rue De Neck 20, 1081 Koekelberg, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۴۲۰۷۰۷۶

آدرس سایت:‌ belgianchocolatevillage.be

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و دوشنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

گلخانه سلطنتی لایکن | Royal Greenhouses of Laeken

گلخانه سلطنتی لایکن متشکل از مجموعه‌ای از گلخانه‌های وسیع و قدیمی است که در شمال بروکسل جای خوش کرده و گردشگران را به‌سوی خود می‌کشاند. قدمت این گلخانه بزرگ و با‌صفا به قرن ۱۸ میلادی باز‌می‌گردد. در گلخانه سلطنتی لایکن مجموعه‌ای وسیع از گیاهان، درختان و گل‌های خاص نگهداری می‌شوند و در بخش‌های مختلف دسته‌بندی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. هر‌کدام از بخش‌های مختلف این گلخانه به اقلیمی خاص اختصاص داده شده‌اند و در آن‌ها گل‌ها، گیاهان و درختان مربوط به همان اقلیم نگهداری و پرورش داده می‌شوند. بازدید از گلخانه سلطنتی لایکن تنها در چند هفته از ماه‌های آوریل و مه امکان‌پذیر است؛ از‌این‌رو اگر می‌خواهید به دنیای زیبای گل‌ها و گیاهان پا گذاشته و از گشت‌و‌گذار در میان گلخانه‌ای با‌صفا لذت ببرید، ماه‌های آوریل و مه را برای سفر به بروکسل انتخاب کنید.

آدرس: Av. du Parc Royal 61, 1020 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۵۱۲۰۲۰

ساعات بازدید: این مکان به‌صورت موقت تعطیل است.

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت

 

کلیسای ملی قلب مقدس در کوکلبرگ | National Basilica of the Sacred Heart in Koekelberg

در معرفی جاهای دیدنی بروکسل نام کلیسای ملی قلب مقدس در کوکلبرگ (National Basilica of the Sacred Heart in Koekelberg) را نباید از قلم انداخت. این کلیسای پر‌شکوه و تحسین‌بر‌انگیز پنجمین کلیسای بزرگ در جهان بوده و جزو ارزشمند‌ترین بنا‌های تاریخی بروکسل محسوب می‌شود. ساخت این بنای عظیم در سال ۱۹۷۰ به اتمام رسید و از آن پس به مرکز مذهبی مهمی در شهر بروکسل تبدیل شد. خصیصه‌ای که مردم جهان را در مواجهه با معماری کلیسای ملی قلب مقدس به تحسین وا می‌دارد این است که در طراحی و اجرای آن از سبک‌های مختلف معماری استفاده شده و معماری آن تلفیقی بی‌نظیر از سبک‌های مختلف در جهان است. فضای داخلی این کلیسا سالنی بزرگ به طول ۱۴۷ متر و عرض ۱۰۷ متر بوده و در آن مجموعه‌های ارزشمند و زیبایی از آثار هنری به‌نمایش درآمده است. همچنین گفتنی است که در این فضا اغلب نمایشگاه‌های هنری بسیاری برگزار می‌شوند.

آدرس: ۱۰۸۳ Brussels, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۴۲۱۱۶۶۰

آدرس سایت:‌ basilicakoekelberg.be

ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

موزه سلطنتی هنر‌های زیبای بلژیک | Royal Museums of Fine Arts of Belgium

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک (Royal Museums of Fine Arts of Belgium) را می‌توان به‌عنوان بهترین موزه بروکسل معرفی کرد. این موزه در‌واقع مجموعه‌ای از موزه‌های هنری است که در سال ۱۸۴۵ با فرمان سلطنتی به‌منظور جمع‌آوری و نمایش آثار هنرمندان بلژیکی ایجاد شد. در موزه سطنتی هنر‌های زیبای بلژیک بیش از ۲۰ هزار نقاشی، طراحی و مجسمه‌ نگهداری می‌شوند که تمامی آن‌ها قرن ۱۵ میلادی تا زمان معاصر تعلق دارند. از‌این‌رو اگر اهل هنر هستید و بازدید از آثار هنری برایتان جذاب است، هنگام گشت‌وگذار میان جاهای دیدنی بروکسل، بازدید از موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک را از دست ندهید.

آدرس: Rue de la Régence 3, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۰۸۳۱۱۱

آدرس سایت: fine-arts-museum.be/en

ساعات بازدید: سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۷:۰۰، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و دوشنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

کتابخانه سلطنتی بلژیک | Royal Library of Belgium

کتابخانه سلطنتی بلژیک (Royal Library of Belgium) که به اختصار آن را KBR می‌نامند از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی کشور بلژیک بوده و جزو جاهای دیدنی بروکسل نیز شمرده می‌شود. قدمت این کتابخانه بزرگ و پر‌شکوه به دوران حکومت و سلطنت بورگوندی، پادشاه وقت بلژیک باز‌می‌گردد. جالب است بدانید که در کتابخانه سلطنتی بلژیک بیش از ۴ ملیون جلد کتاب وجود دارد! و می‌توان گفت که این کتابخانه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های کتاب در جهان است.همچنین گفتنی است که در کتابخانه سلطنتی بلژیک مجموعه‌ای ۴۵‌هزار‌تایی از کتاب‌های نادر و کمیاب نیز وجود دارد که در دنیای علم و فرهنگ، از ارزش والایی برخودار است.

آدرس: Bd de l’Empereur 4, 1000 Bruxelles, Belgium

شماره تماس: ۰۳۲۲۵۱۹۵۳۱۱

آدرس سایت:‌ kbr.be/en

ساعات بازدید: از دو‌شنبه تا شنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و یک‌شنبه‌ها تعطیل

مدت زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت

 

در این مطلب به کمک نیروی واژگان سفری مجازی به پایتخت کشور بلژیک، یعنی بروکسل را تجربه کردیم. در این سفر به گشت‌و‌گذار در این شهر پرداختیم تا با جاهای دیدنی بروکسل آشنا شده و خود را برای سفری جذاب و هیجان‌انگیز به این شهر آماده کنیم. ما هر اطلاعاتی که در اختیار داشتیم را ارائه کردیم و اکنون نوبت شماست. اگر تا کنون تجربه سفر به بلژیک یا سکونت در شهر بروکسل را داشته‌اید، ما را در تکمیل این مطلب همراهی کرده و اطلاعات و تجربیات ارزشمند خود در‌خصوص جاذبه‌های این شهر را در بخش نظرات، با ما و مخاطبان خوش‌ذوق سفرزون به اشتراک بگذارید.

نوشته معرفی ۱۹ تا از معروف ترین جاهای دیدنی بروکسل + عکس و آدرس اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع