معرفی ۲۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی بلژیک + عکس

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 434734 1 سال قبل 199

بلژیک ممکن است کوچک باشد، اما مملو از دیدنی‌ها است. گردشگران انواع شگفت‌انگیزی از کارها را در بلژیک پیدا می‌کنند، از بازدید از مکان‌های طبیعی زیبا گرفته تا مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی. زوج هایی که به دنبال مکان‌هایی با فضای رمانتیک برای بازدید هستند، از فضای قرون وسطایی شهرهای قدیمی مانند بروژ (Bruges) و گنت (Ghent)  لذت خواهند برد. این در حالی است که خانواده‌ها در پایتخت بروکسل و شهر بندری تاریخی آنتورپ (Antwerp)، فعالیت‌های خانوادگی فراوانی خواهند یافت.

علاقه‌مندان به تاریخ نظامی نیز چیزهای زیادی را می‌توانند در این شهر ببینند، از میدان‌های نبرد فِلاندر گرفته تا موزه‌های بسیار جذاب که به نقش بلژیک در دو جنگ جهانی اختصاص داده شده است. همه این‌ها و خیلی چیزهای دیگر را با لیست ما از بهترین جا‌های دیدنی در بلژیک بیابید. پس در ادامه، در سفرزون همراه ما باشید.

دره میوز (Meuse Valley)

دره میوز

این دره به‌خاطر شهرهای کوچک اطراف آن، صخره‌های آهکی و جنگل‌های سرسبز که با مسیرهای پیاده‌روی پوشیده شده‌اند، شناخته شده است. شهر نامور (Namur) در قلب دره قرار دارد و چندین مکان دیدنی تاریخی و همچنین یک دانشگاه بزرگ را در خود جای داده است. ارگ نامور در بالای شهر قرار دارد و مکانی سرگرم‌کننده برای کاوش است و همچنین مکانی عالی برای تماشای مناظر پانوراما از دره است. در شهر، بهترین مناطق دیدنی در امتداد خیابان Rue de Fer و در مرکز شهر قدیمی قرار دارد، جایی که گردشگران چندین موزه خوب و همچنین فروشگاه‌ها و کافه‌ها را خواهند یافت.

نامور همچنین خانه کلیساهای تاریخی است، از جمله کلیسای جامع قرن هجدهم سنت اوبین و کلیسای نوتردام و خزانه‌داری کلیسایی آن که چندین اقلام مذهبی گرانبها را در خود جای داده است. در غرب نامور، دهکده فلورفه (Floreffe)، یک صومعه قرن دوازدهمی قرار دارد که قبلاً صومعه پرمونستراتنسین (Premonstratensian)، که اکنون یک مدرسه علمیه را در خود جای داده، بوده است. این بنای تاریخی هنوز برخی از ویژگی‌های اصلی خود را دارد و مکانی دوست‌داشتنی برای بازدید است.

شهر بعدی، Fosses-la-Ville است که صومعه‌ای متعلق به قرن دوازدهم را نیز در خود جای داده است. متأسفانه، تعداد بسیار کمی از نسخه اصلی دست‌نخورده آن باقی مانده است، با این حال بازدیدکنندگان همچنان می‌توانند از بخش‌های دیگر آن دیدن کنند. در شمال شرقی نامور در نزدیکی Franc-Waret، قلعه‌ای قرار دارد که یک اقامتگاه زیبا و مستحکم متعلق به قرن هفدهم است. بازدیدکنندگان می‌توانند از قلعه، محوطه و فضای داخلی آن که دارای انواع اثاثیه قدیمی، آثار هنری و اقلام کمیاب است، بازدید کنند.

لوون (Leuven)

لوون

یکی از جاهای دیدنی بلژیک، لوون است که در حدود ۳۰ کیلومتری شرق بروکسل واقع شده، بر روی رودخانه Dijle قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های کشور را در خود جای داده است. گردشگران می‌توانند نمونه‌های بسیار خوبی از سبک‌های گوتیک و دیگر سبک‌های معماری را در محوطه دانشگاه و در سراسر شهر ببینند، که از تالار شهر لوون شروع می‌شود و دارای ۲۳۶ مجسمه در نمای پرآذین آن است. درست در مجاورت گروت مارکت، کلیسای سنت پیترز (Sint-Pieterskerk) قرار دارد، کلیسای جامعی زیبا که به سبک گوتیک برابانت ساخته شده و موزه هنرهای مذهبی را در خود جای داده است.

تاریخی‌ترین ساختمان‌های دانشگاه را نیز می‌توانید در نزدیکی Naamsestraat پیدا کنید. خارج از مرکز شهر تاریخی، لوون چندین جاذبه گردشگری جذاب و دیدنی برای دوستداران طبیعت دارد. باغ گیاه‌شناسی Leuven Kruidtuin که در ابتدا در سال ۱۷۳۸ به عنوان باغ گیاهان دارویی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه ایجاد شد، اکنون میزبان انواع گیاهان است. این باغ در حدود چهار کیلومتری مرکز شهر، محله Kessel-Lo دارای یک پارک طبیعی بزرگ است که برای بازدیدکنندگان رایگان است. از جمله امکانات تفریحی که دارد، شامل: شنا و قایق‌سواری در دریاچه‌ها، بازدید از باغ‌وحش حیوانات خانگی و فعالیت‌های دیگر است.

دینانت (Dinant)

دینانت

شهر دینانت در ۲۸ کیلومتری جنوب نامور واقع شده است و مکانی محبوب برای بازدید گردشگران در دره میوز و از جاهای دیدنی بلژیک است. قلعه واقع در این دره، دارای یک ارگ زیبا است که مناظر عالی از شهر را ارائه می‌دهد. صخره‌های آهکی شهر از قرن یازدهم مستحکم شده‌اند و امروزه گردشگران می‌توانند سنگرها و همچنین سربازخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و سیاه‌چال‌های سابق را در این منطقه کشف کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تراموا که از Collégiale Notre-Dame De Dinant حرکت می‌کند، به ارگ برسند.

کلیسای دانشگاهی قرن شانزدهمی نوتردام، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی دینانت است که دارای یک گنبد پیازی‌شکل ۱۰۰ متری و منحصربه‌فرد در کنار ارگ است. دیگر مقاصد گردشگری برتر این شهر عبارت‌اند از: Grotte la Merveilleuse، یک مکان غارمانند پوشیده از سنگ‌های آهکی بزرگ است که می‌توان از آن دیدن کرد. همچنین در آنجا، سازه‌ای به نام Rocher Bayard مشاهده خواهید کرد که یک ستون چشمگیر از سنگ آهک است.

پل میوز در این منطقه، یک مکان عالی برای عکاسی و قایق‌سواری در رودخانه میوز، و به عنوان یک فعالیت محبوب در شهر دینانت است. این شهر همچنین به دلیل اینکه زادگاه آدولف ساکس، مخترع اولین ساکسیفون است، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. گردشگران می‌توانند از چندین بنای یادبود را که در سرتاسر شهر به افتخار او ایجاد شده‌اند و همچنین از خانه سابق او که اکنون به موزه تبدیل شده است، بازدید کنند.

سواحل بلژیک (Belgium Beaches)

سواحل بلژیک

اگرچه اکثر مردم هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به بلژیک بلافاصله به سواحل آن فکر نمی‌کنند، اما بد نیست بدانید که سواحل غربی آن، چندین انتخاب عالی برای کسانی که می‌خواهند کمی آفتاب بگیرند و آب‌تنی کنند، ارائه‌ می‌دهد. Knokke-Heist، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تفریحی ساحلی و از دیگر جاهای دیدنی بلژیک است که در نزدیکی مرز هلند و تنها در حدود ۱۹ کیلومتری بروژ واقع شده است. این شهر دارای چهار ساحل در طول خط ساحلی ۱۲ کیلومتری خود و همچنین مسیرهای پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری متعددی است که در میان تپه‌ها قرار دارند.

بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که این منطقه همچنین خانه تعداد شگفت‌انگیزی از گالری‌های هنری و همچنین دو موزه دیدنی درباره تاریخ محلی بلژیک است. اگرچه شهر Ostend ممکن است به عنوان بندر اصلی کشتی بین بلژیک و بریتانیا شناخته شود، اما همچنین محل استراحتگاه‌ها و سواحل ساحلی است. یک گردشگاه دوست‌داشتنی به نام اوستنده وجود دارد که در امتداد ساحل قرار دارد و یک موج‌شکن که مناظر خوبی از شهر کوچک ارائه می‌دهد. اوستنده، در مجموع دارای پنج ساحل است و حدود ۲۹ کیلومتر از بروژ فاصله دارد. یکی دیگر از شهرهای ساحلی نزدیک به بروژ، بلانکنبرگ است که به‌خاطر تفرجگاه پرجنب‌وجوش خود به نام Zeedijk، محبوب است.

بروژ قرون وسطی (Medieval Bruges)

بروژ قرون وسطی

بروژ، یکی از پربازدیدترین شهرهای بلژیک به دلیل معماری قرون وسطایی و محیط کاملاً رمانتیک آن است. کانال‌های بروژ، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن است و هیچ بازدیدی از این شهر بدون یک تور دیدنی با قایق در کانال‌های زیبای آن نیست. از روی آب، گردشگران می‌توانند از چشم‌اندازی متفاوت از شهر لذت ببرند. علاقه‌مندان به مسیر زمینی نیز می‌توانند در امتداد کانال‌ها قدم بزنند تا قایق‌ها را تماشا کنند. عمارت‌هایی که در امتداد کانال Dijver قرار دارند، قابل توجه است که در حال حاضر برخی از آنها موزه‌هایی را در خود جای داده‌اند. دو میدان اصلی مرکز تاریخی، میدان بورگ و میدان مارکت، در مجاورت یکدیگر در وسط شهر قرار دارند. میدان مارکت توسط چندین ساختمان چشمگیر و جذاب احاطه شده است که ناقوس ۸۳ متری آن با فاصله بسیار، باشکوه‌ترین سازه است.

این ناقوس که در سال ۱۲۸۲ شروع به کار کرد و در سال ۱۴۸۲ تکمیل شد، خانه ۴۷ ناقوس و منطقه‌ای برای تماشای گردشگرانی است که شجاعت لازم برای بالا رفتن از ۳۶۶ پله را دارند. علاقه‌مندان به معماری کلیسایی، می‌توانند از کلیسای مقدس در میدان بورگ بازدید کنند که ترکیبی از سبک‌های رومی و گوتیک است. بورگ همچنین خانه تاریخی تاون هال (Stadhuis) است که در سال ۱۴۲۰ تکمیل شد، و دفتر توریستی که در لیبرتی بروژ، دادگاه حقوقی سابق واقع شده است. برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، مسیرهای امتداد Schipdonkkanaal، بسیار زیبا بوده و تورهای قایق نیز در دسترس هستند.

بروکسل  (Brussels)

بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک، مقصدی است که باید برای هر توریستی که از بلژیک بازدید می‌کند، از جاذبه‌های آن دیدن کند. در این شهر، نه تنها مقر خانواده سلطنتی بلژیک بلکه دفاتر مرکزی اتحادیه اروپا نیز در آن قرار دارد. به لطف ترکیب متنوع ساکنان شهر، بروکسل به خاطر رستوران‌ها و کافه‌های متنوعش که میراث‌های خوراکی بسیاری را نشان می‌دهند، شهرت دارد. شهر قدیمی علاوه بر مرکز شهر پر رونق و پر جنب‌وجوش آن، خانه بسیاری از بناهای تاریخی و نمونه‌های عالی از معماری باروک و گوتیک است. در قلب شهر قدیمی، گردشگران میدان اصلی یعنی میدان بزرگ گروت مارکت را پیدا خواهند کرد. این محل تالار شهر باشکوه بروکسل (Hôtel de ville de Bruxelles) و همچنین خانه‌های تاریخی متعدد اصناف شهر (Gildehuizeb) است.

مجسمه معروف Mannekin Pis در نزدیکی خیابان Rue de l’Etuve قرار دارد. همچنین در نزدیکی کلیسای جامع خیره‌کننده سنت میشل، یک کلیسای گوتیک است که در سال ۱۲۲۵ شروع به کار کرد و دارای برج‌های دوقلو و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ دیدنی است. مشرف به مرکز شهر قدیمی، اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی، کاخ رویال (Koningsplein) قرار دارد. در محوطه کاخ، سایت باستان‌شناسی کاخ کودنبرگ حفاری‌شده، یک مکان حفاری شگفت‌انگیز از پایه‌های کاخ اصلی و خیابان‌های طولانی مدفون است که برای گردشگران باز است.

در مجاورت کاخ، The Mont des Arts قرار دارد که دارای چندین موزه از جمله موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک است که دارای یک بال هنر باستانی و یک بال هنر مدرن است. موزه‌های ملی بیشتری را می‌توانید در محوطه وسیع Parc du Cinquantenaire، که در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا قرار دارد، پیدا کنید. در اینجا می‌توانید موزه ارتش بلژیک، موزه تاریخ نظامی و همچنین موزه هنر و تاریخ سلطنتی بلژیک را بیابید.

آنتورپ (Antwerp)

آنتورپ

شهر بندری آنتورپ، از دیگر جاهای دیدنی بلژیک است که مکان‌های فرهنگی و تاریخی زیادی برای دیدن دارد. این شهر، هم به خاطر صنعت و هم به خاطر تأثیرات هنری‌اش شناخته شده است. مهم‌ترین ساختمان‌های شهر در و اطراف میدان بزرگ (گروت مارکت) اکثرا در مرکز شهر قدیمی قرار دارند. در این منطقه، گردشگران، تالار شهر قرن شانزدهمی Stadhuis، تالار Vleeshuis و Rubens’ House (Rubenshuis) را خواهند یافت. کسانی که با قطار به ایستگاه مرکزی Middenstatie می‌رسند، در کنار خانه‌شان، در Chocolate Nation، بزرگترین موزه شکلات بلژیکی، در انتظارشان خواهد بود. این یک موفقیت بزرگ برای خانواده‌ها است، که در مجاورت باغ وحش آنتورپ است.

این باغ وحش که در سال ۱۸۴۳ تأسیس شد، نه تنها به خاطر جمعیت بیش از ۹۵۰ گونه، بلکه به خاطر معماری زیبای آرت دکو و زیستگاه‌های حیوانات، شیک شناخته شده است. آنتورپ همچنین به خاطر موزه‌های جذاب خود که موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد، شناخته شده است. دوستداران تاریخ از موزه Red Star Line که بر مهاجرت در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تمرکز دارد و همچنین موزه aan de Stroom که شامل نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ محلی و همچنین آثار باستانی از سراسر جهان است، لذت خواهند برد. همچنین موزه Mayer van den Bergh، یک موزه سلطنتی هنرهای زیبا است که واقعا ارزش دیدن دارد.

مونس (برگن) Mons (Bergen)

مونس (برگن)

مونس، در نزدیکی مرز فرانسه و در مسیر بین پاریس و بروکسل بین رودخانه‌های تروی و هاین قرار دارد. Grand-Place de Mons در مرکز شهر واقع شده و چندین ساختمان تاریخی و همچنین مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش زیبای خود دارد. تالار شهر (Hôtel de Ville de Mons) در سر میدان اصلی شهر قرار دارد و چهار طرف باقیمانده آن توسط حیاطی بزرگ با ساختمان‌هایی که مربوط به قرن‌های ۱۵ تا ۱۸ هستند، احاطه شده‌اند. تنها چند بلوک دورتر از میدان اصلی در بالای تپه، گردشگران ناقوس مونس را پیدا می‌کنند که به ال کایتو (El Caitau) نیز معروف است. این برج ناقوس ثبت‌شده در فهرست یونسکو در قرن هفدهم به سبک باروک ساخته شد که ۸۷ متر ارتفاع دارد و دارای ۴۷ ناقوس است.

گردشگران می‌توانند از پله‌ها بالا بروند و مناظر پانوراما از شهر را مشاهده کنند. در پای تپه، کلیسای دانشگاهی گوتیک برابانت قرن پانزدهمی Sainte-Waudru قرار دارد. مونس همچنین خانه چندین موزه دیدنی است علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند بازدید از موزه یادبود مونس را که قبلا موزه جنگ نامیده می‌شد، در اولویت قرار دهند. یکی دیگر از موزه‌های تاریخی جذاب، موزه‌ی فولکلور مونس (Musée de la Vie Montoise) است که بر تاریخ و فرهنگ محلی تمرکز دارد. دوستداران هنر همچنین از نقاشی‌های موزه هنرهای زیبا و همچنین مجموعه‌های منحصربه‌فرد موزه هنرهای تزئینی فرانسوا دوزبرگ (Francois Duesberg) لذت خواهند برد.

کلیساهای جامع گنت  (Cathedrals of Ghent)

کلیساهای جامع گنت

گردشگرانی که می‌خواهند از فضای رویایی یک شهر قرون وسطایی بدون شلوغی بروژ لذت ببرند، می‌توانند از گنت دیدن کنند. اکثر خانه های اصناف تاریخی گنت را می‌توان در امتداد کانال گراسلی و کانال کورنلی، از جمله Koornstapelhuis، که قدمت آن به اوایل قرن سیزدهم می‌رسد، یافت. از جمله این خانه‌ها، Gildehuis der Metselaars (خانه ماسونها) که در سال ۱۵۲۷ و Tolhuisje (گمرک خانه)، که در سال ۱۶۸۲ ساخته شد. کسانی که به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که در شب از آن بازدید کنند، باید زمانی را برای سفر دریایی با قایق در کانال اختصاص دهند تا از دیدن این ساختمان‌های دوست داشتنی که از پایین روشن شده‌اند، لذت ببرند.

در قلب شهر قدیمی گنت، قلعه گرونستین وجود دارد که در اواخر قرن دوازدهم ساخته شده است و تمام عظمت و عناصر کلاسیک یک قلعه افسانه‌ای را دارد. امروزه، موزه‌ای است که مصنوعاتی از کاربری‌های مختلف ساختمان، از یک اقامتگاه سلطنتی گرفته تا یک کارخانه نساجی را به نمایش می‌گذارد. گردشگران همچنین می‌توانند از قلعه زیبای Laarne که تنها در ۱۱ کیلومتری گنت قرار دارد، دیدن کنند. این قلعه پنج‌ضلعی در قرن یازدهم ساخته شد و همچنین نمایشگاه‌های تاریخی را در خود جای داده است.

موزه هورتا (Horta Museum)

موزه هورتا

ویکتور هورتا، تأثیرگذارترین معمار و طراح سبک اوایل قرن بیستم شناخته شده به عنوان هنر نو بود. تعدادی از ساختمان‌های خیره‌کننده او در بروکسل باقی مانده‌اند و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی بلژیک شناخته می‌شود. در موزه هورتا، واقع در خانه و استودیوی سابق او، که همانطور که او آنها را طراحی کرده است، با شیشه‌های رنگی، موزاییک، کارهای چوبی و تزئینات حفظ شده است، شروع کنید. هورتا در این انقلاب هنری پیشگام بود که نور طبیعی را به حداکثر رساند و پراکنده کرد و مضامینی از طبیعت را در آثار خود گنجاند.

زیبایی‌شناسی هورتا شامل توجه به تمام جزئیات ساخت‌وساز و دکوراسیون، از طراحی خانه گرفته تا مبلمان آن و حتی دکوراسیون روی لولاها و دستگیره‌های در بود. این دو ساختمان به‌هم‌پیوسته یعنی خانه و استودیوی او، هنر نو را در اوج نشان می‌دهند. چهار خانه شهری اصلی او از جمله: هتل تاسل، هتل سولوای، هتل ون ایتولد و میسون و آتلیه هورتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده‌اند.

قلعه ویوز (Castle of Vêves)

قلعه ویوز

این قلعه قرون وسطایی به سبک افسانه‌ای که توسط برج‌های مدور احاطه شده و با دکوراسیون داخلی به سبک مجلل قرن هجدهم، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری استان نامور است. معماری قلعه ویوز (Château de Vêves) به قرن پانزدهم باز می‌گردد، زیرا قلعه قبلی قرن دوازدهم در اثر آتش‌سوزی ویران شد. این قلعه، که به راحتی از مسیر اصلی بین دینانت و روشفورت محافظت می‌کرد، از سال ۶۷۰ پس از میلاد، محل یک ساختمان مستحکم بوده است. قلعه ویوز، به عنوان حفظ‌شده‌ترین نمونه معماری قلعه قرون وسطایی بلژیک شناخته می‌شود. این قلعه در حاشیه روستای سلس قرار دارد و به راحتی از دینانت و نامور قابل دسترسی است.

واترلو (Waterloo)

واترلو

میدان نبرد واترلو، نزدیک بروکسل در بلژیک، محل نبرد نهایی جنگ‌های ناپلئونی بود. نبرد واترلو، شاهد درگیری نیروهای فرانسوی به رهبری ناپلئون بناپارت با ائتلاف سربازان انگلیسی، بلژیکی، هلندی و آلمانی به رهبری دوک ولینگتون و نیروهای پروس به فرماندهی گبهارد لبرشت فون بلوچر بوده است. هدف استراتژی ناپلئون، تصرف بروکسل و جداسازی و تقسیم ارتشهای ولینگتون و بلوچر با هدف وادار کردن هر یک به عقب‌نشینی بود. بااین‌حال، علی‌رغم شکست پروس‌ها در ۱۶ ژوئن در نبرد لیگنی، او نتوانست آنها را مجبور به عقب‌نشینی کامل کند، به این معنی که آنها هنوز برای حمایت از نیروی ولینگتون آزاد بودند.

ناپلئون که برای جلوگیری از تهاجم به فرانسه به پیروزی قاطع نیاز داشت، تصمیم به حمله گرفت. دو طرف در صبح روز ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ در میدان نبرد واترلو ملاقات کردند. این نبرد هشت ساعت به طول انجامید و با شکست چشمگیر ناپلئون به پایان رسید. امروزه، میدان نبرد واترلو یک مکان توریستی محبوب است و شامل بناهای تاریخی متعددی است که معروف‌ترین آنها تپه شیر (Lion’s Mound) است. چیزهای زیادی برای دیدن در میدان نبرد واترلو وجود دارد و منابع زیادی مانند راهنمای صوتی، تورهای میدان جنگ، فیلم ها و حتی تفریحات تابستانی وجود دارد. تورهای راهنما با هزینه‌های اضافی در دسترس هستند و از یک تا سه ساعت طول می‌کشند. بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی با ماشین یا وسایل حمل‌ونقل عمومی به میدان نبرد واترلو برسند.

شهر مچلن (Mechelen)

شهر مچلن

شهر قدیمی، جذاب و دیدنی مچلن که در قلب فلاندر واقع شده است، برای اقامت در بلژیک عالی است. این شهر جذاب اروپایی چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، بنابراین اگر به دنبال یک مینی استراحتگاه با گذشته ای جذاب هستید، بدون شک Mechelen برای شما مناسب است. مچلن را می‌توان به‌راحتی با پای پیاده طی کرد، زیرا بسیاری از مناظر تاریخی و موزه‌های آن در فاصله کوتاهی از خیابان زیبای Mechelen، Grote Markt قرار دارند.

حتی پس از کشف آبجوسازی باستانی مچلن، بالا رفتن از ناقوس مرتفع آن و تجربه غذاهای خوشمزه آن، مشتاق می‌شوید تا بیشتر این شهر زیبا رو ببینید. بناهای تاریخی آن ممکن است به اندازه آثار تاریخی شهر بروژ، مورد‌ علاقه بازدیدکنندگان نباشند، اما منطقه شهر قدیمی مچلن، همچنان مکانی عالی برای به تصویر کشیدن حس قرون وسطی بلژیک به همراه بسیاری از بناهایی با معماری شیروانی و ساختمان‌های قدیمی دیدنی که هنوز در محل هستند.

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام در تورنای (Tournai)، از دیگر جاهای دیدنی بلژیک است که در قلب شهر قدیمی نه چندان دور از کرانه چپ اسکو قرار دارد. بنای حاضر، حاصل سه پروژه منسجم است که تکمیل شده و هنوز قابل تمایز است: شبستان رومی، گذرگاه و گروه کُر گوتیک. ساخت‌وساز دو مورد اول عمدتاً در اوایل قرن دوازدهم به صورت یک‌جا انجام شد. در طول قرن‌های بعد هیچ تغییر عمده‌ای در ساختمان انجام نشد و انطباق‌های آن را به زمان محدود کرد. در طراحی و ارتفاعات کلیسای جامع، طرح‌هایی را ارائه می‌دهد که بر توسعه هنر اولیه گوتیک تأثیر گذاشته است. به ویژه، آن را با یک شبستان رومی با ابعاد چشمگیر و مجسمه‌سازی غنی و با یک خط عرضی با پنج برج که نشان‌دهنده آغاز هنر گوتیک است متمایز می‌شود. گروه کر که در قرن سیزدهم بازسازی شد، سبک گوتیک خالص است.

مفهوم شبستان با چندین نوآوری مهم، اصالت بزرگی را نشان می‌دهد. ابعاد گذرگاه که با پنج برج مزین شده است، مطمئناً نمادین‌ترین ویژگی کلیسای جامع تورنای است. گروه کر گوتیک، نشان دهنده معرفی اشکال جدید گوتیک کلاسیک در بلژیک در اواسط قرن سیزدهم است. این به ویژه نمایانگر دوران ساخت آن و گواه پیشرفت تکنولوژیک فوق‌العاده در اواخر قرن دوازدهم و آغاز قرن سیزدهم است. بلژیکی‌ها در سال ۲۰۰۸ به دلیل سرقت بیش از ۱۰ اشیاء مذهبی از کلیسای جامع به شدت تحت تأثیر یک سرقت بزرگ قرار گرفتند. در میان آنها دو حلقه اسقف، هشت کاسه قیمتی و همچنین سه صلیب که یکی از آنها حاوی تکه‌ای از صلیب مسیح بود، گم شده بود. مورخان، اشیای باارزش سرقت شده را ۴۰ میلیون یورو تخمین می‌زنند. در سال ۲۰۰۰، این کلیسای جامع به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

لیژ (Liège)

شهر لیژ

یکی دیگر از جاهای دیدنی بلژیک، شهر لیژ است که پایتخت فرهنگی بلژیک محسوب می‌شود. در طول قرون وسطی، مبارزه شدیدی بین اشراف و روحانیون برای لیژ وجود داشت. جنگ تا سرحد مرگ بود که خاطرات وقایع تلخ سال ۱۳۱۲ گواه آن است. در آن سال، حامیان اشراف در کلیسای سنت مارتین زنده‌زنده سوزانده شدند. علاوه بر جنگ‌های مذهبی، لیژ تحت تأثیر تحولات اقتصادی و سیاسی قرار گرفت. در قرن پانزدهم، هلند چندین بار تلاش کرد لیژ را تصرف کند، اما این شهر شجاعانه از استقلال خود دفاع کرد. چارلز جسور دوبار به شهر حمله کرد. در سال ۱۴۶۸، لیژ تقریباً به همین دلیل ویران شد، اما بعداً بازسازی شد.

قرن شانزدهم، زمان طلایی برای این شهر در نظر گرفته می‌شود. در زمان سلطنت اِرار از خانواده لامارک، شهر یک فرقه واقعی از اسلحه‌سازان ایجاد کرد. همچنین در این زمان بود که شهر با ظهور مراکز فولادی مواجه شد. مورخان معاصر معتقدند که بدون کشمکش‌های مداوم بین شهروندان شهر و اسقف‌های آن، لیژ بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی کشور بود. اما تسلط اسقف‌ها در سال ۱۷۸۹ به پایان رسید و از آن پس به مرکز اداری تبدیل شد. در زمان تسلط فرانسه، مردم شهر در مبارزه برای استقلال بلژیک قدرت زیادی از خود نشان دادند. می‌توان گفت که لیژ بود که به سنگر جنگ چریکی ۱۸۳۰ تبدیل شد. با انتخاب مکان‌هایی که در بلژیک باید بازدید کنید، با تاریخ قهرمانانه این شهر باشکوه بیشتر آشنا می‌شوید.

غار لا مارویلوس (La Merveilleuse)

در استان نامور بلژیک می‌توانید از یک اثر طبیعی مرموز و مسحورکننده دیدن کنید، غار La Merveilleuse که از انحلال سنگ‌های آهکی توسط آب‌های رودخانه جنگل تشکیل شده است، یکی دیگر از جاهای دیدنی بلژیک محسوب می‌شود. برای ورود به داخل غار می‌توانید از یک تراموا مخصوص گشت‌و‌گذار در چنین مکان‌هایی استفاده کنید که از مرکز دهکده‌ای به همین نام حرکت می‌کند. در داخل غار همیشه رطوبت بالا و دمای پایین حدود +۱۳ درجه است. طول کل تونل‌های داخلی، بیش از ۱۵ کیلومتر است. طاق‌های تالار مملو از استالاکتیت و استالاگمیت است که قدمت آنها به ۱۲ هزار سال می‌رسد!

دره سموی (Semois Valley)

دره سموی

دره Semois که مکانی برای لذت دوستداران طبیعت است، پس از آن همه گشت‌و‌گذار تاریخی در شهرهای بلژیک، می‌تواند به داشتن آرامش بیشتر کمک کند. در اینجا، در گوشه جنوبی کشور، رودخانه پر پیچ‌وخم سموی از میان زمین‌های کشاورزی و تپه‌های پوشیده از جنگل می‌گذرد. این منطقه، جزو بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در بلژیک است و همچنین مکان خوبی برای سفر با قایق‌های رودخانه‌ای به دنبال پیچ‌های پرپیچ‌وخم رودخانه است. روستاهایی مانند Membre، Laforet و Alle گزینه‌های مناسبی برای اقامت، از مهمان‌خانه‌های متوسط گرفته تا کمپینگ در منطقه ارائه می‌کنند.

کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church)

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر، از جاهای دیدنی بلژیک و یکی از بهترین نمونه‌های حفظ شده بلژیک از سبک گوتیک برابانت است. این کلیسا درست در قلب لوون در میدان اصلی شهر یا گروت مارکت قرار دارد. علاوه بر معماری باشکوه قرن پانزدهمی کلیسا، در داخل، هنردوستان لذت بیشتری خواهند یافت. گروه کر و سالن سرپایی خانه موزه‌ای است که به هنر مذهبی اختصاص دارد، جایی که برخی از بهترین نقاشی‌های فلاندری که صحنه‌های کتاب مقدس را به تصویر می‌کشند، نشان داده می‌شود. به ویژه، منبر حکاکی شده باروک و نقاشی دیرک بوتس از شام آخر ارزش بازدید را دارند.

دوربی (Durbuy)

دوربی

آیا هنوز به دنبال جاهای دیدنی بلژیک هستید؟ دوربی، که در اعماق دره‌ای آرام محصور شده و توسط جنگل‌های سرسبز قرار گرفته است، می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های بازدید باشد. این مکان همیشه می‌تواند بازدیدکنندگان خود را با جذابیت دنیای قدیمی‌اش و مسیرهای سنگفرش روستایی و کلبه‌های پوشیده از انواع گل‌هایی مانند رودودندرون، انگور پیچک، و شکوفه‌های خشخاش مجذوب کند. به نظر می‌رسد که خیابان‌ها و خطوط در سراسر شهر به شکل تار عنکبوت قرار گرفته‌اند که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها در بلژیک برای عکاسان و هنرمندان تبدیل می‌کند.

مردم محلی، فوق العاده دوستانه هستند و ممکن است وقتی پا به دهکده گذاشتید، با یک لیوان نوشیدنی خنک از شما پذیرایی کنند. اگر می‌خواهید از شهرنشینی دور شوید، این شهر مکانی ایده‌آل برای استراحت است، اما فریب حال و هوای آرام و روستایی آن را نخورید. مطمئناً تعدادی رستوران و بوتیک‌های صنایع‌دستی با غذاخوری عالی را در اینجا پیدا خواهید کرد تا شما را سرگرم نگه دارند.

پارک ملی هوگ کمپن (Hoge Kempen National Park)

پارک ملی هوگ کمپن

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری خیره کننده و از دیگر جاهای دیدنی بلژیک، پارک ملی Hoge Kempen است که اولین پارک ملی در بلژیک است که بین Genk و دره رودخانه Meuse قرار دارد. این پارک با وسعت بیش از ۵۰۰۰ هکتار از دریاچه‌های بزرگ، جنگل‌های کاج بزرگ و گل‌های ارغوانی تشکیل شده است. بالاترین نقطه پارک، منظره‌ای مسحورکننده را ارائه می‌دهد. این پارک زیستگاه بسیاری از حیوانات کمیاب و خاص مانند گوزن، مار، پروانه دم پرستو و گرگ اروپایی است که در زیستگاه طبیعی زندگی می‌کنند.

کلام پایانی

بسیاری تمایل دارند در مسیر هلند به فرانسه از بلژیک عبور کنند یا دو یا سه روز به سفر خود به هلند اضافه کنند تا از جاذبه‌های اصلی بلژیک دیدن کنند. همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، بلژیک علاوه بر جاهای دیدنی بسیاری که دارد، شکلات‌های خوشمزه و دیگر چیزها برای ارائه به خانواده‌ها دارد. بنابراین این شهر قطعاً ارزش یک سفر خاص را دارد و توصیه می‌کنیم برای بازدید از آن بیش از چند روز وقت بگذارید.

نوشته معرفی ۲۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی بلژیک + عکس اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع