مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با S8 اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

منبع :  gadgetnews.net دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513220 9 ماه قبل 198

در این متن به مقایسه فنی مشخصات تبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با نسل قبلی، گلکسی تب اس 8 اولترا خواهیم پرداخت. Galaxy Tab S9 Ultra چه تغییراتی کرده است؟

گلکسی تب S9 اولترا نسل جدید تبلت‌های پرچمدار سامسونگ است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل سال گذشته، گلکسی تب S8 اولترا به نظر می رسد.

با این حال، علیرغم شباهت ظاهری این دو دستگاه، برخی تفاوت‌های کلیدی در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری باعث می‌شوند نسل جدید تبلت‌های پرچمدار سامسونگ، یک سر و گردن بالاتر از نسل قبل بایستد.

Galaxy Tab S9 پردازنده سریعتری دارد و در بخش صفحه نمایش هم با پیشرفت‌های مهمی همراه شده است. علاوه بر این، قلم S Pen در این دستگاه هم در مقایسه با نسل قبل، بهبود قابل توجهی داشته و اسپیکرهای باکیفیت‌تر و بدنه مستحکم‌تر نیز از دیگر مزیت‌های نسل جدید تبلت‌های پرچمدار سامسونگ نسبت به S8 Ultra است.

تبلت Galaxy Tab S9 Ultraتبلت Galaxy Tab S9 Ultra

در ادامه این متن به مقایسه مشخصات فنی دو تبلت گلکسی تب S9 اولترا و S8 اولترا سامسونگ پرداخته و قابلیت‌های هریک را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.

در گجت نیوز بخوانید:

نگاه نزدیک به تبلت های سامسونگ گلکسی تب S9, S9+ و S9 اولترا

سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا در برابر S8 اولترا؛ چه پیشرفت‌هایی حاصل شده؟

هر دو تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا و اس 9 اولترا از صفحه نمایشی 14.6 اینچی بهره می‌برند که به پانل‌های امولد 2X و رزولوشن QHD+ مجهز هستند.

این پانل‌ها نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی داشته و حسگر اثر انگشت را زیر خود جای داده‌اند!

در این میان، Galaxy Tab S9 به قابلیت Vision Booster مجهز شده که رنگ‌های بهتری را در محیط‌های روشن تولید می‌کند.

علاوه بر این، اسپیکرهای چهارگانه به کار رفته در این تبلت پریمیوم نیز 20 درصد در مقایسه با قبل قدرتمندتر خواهد بود.

همچنین هر دو تبلت از قلم S Pen بهره می‌برند که به‌صورت مغناطیسی به بدنه دستگاه چسبیده‌اند. با این وجود، فقط قلم به کار رفته در گلکسی تب S9 اولترا استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت را کسب کرده است.

قلم به کار رفته در S Ultra همچنین قادر است فارغ از این که در کدام جهت قرار گرفته باشد، شارژ شود!

گلکسی تب S9 اولتراگلکسی تب S9 اولترا

البته استاندارد IP68 فقط مخصوص قلم S Pen نیست و خود تبلت Galaxy Tab S9 نیز موفق به کسب این استاندارد شده و کاملا در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.

سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا به نسخه ویژه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده و حداکثر 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی را ارائه می‌کند. این دستگاه همچنین از درگاه کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، گلکسی تب S8 اولترا هم حداکثر 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی را ارائه می‌کرد.

طبیعتا تراشه جدیدتر به کار گرفته شده در Galaxy Tab S9 Ultra در کنار سیستم خنک‌کننده بهینه‌سازی شده محفظه بخار باعث عملکرد بهتر و پایدارتر دستگاه شده و بستر مناسب‌تری برای بازی کردن طولانی مدت و ویرایش ویدیوهای 4K تشکیل داده است.

گلکسی تب اس 8 اولترا همچنین به‌طور پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بود؛ در حالی که گلکسی تب اس 9 اولترا از اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1.1 بهره خواهد برد.

بعلاوه، در بخش دوربین هم شاهد جایگزینی دوربین فوق عریض 6 مگاپیکسلی به کار رفته در گلکسی تب اس 8 اولترا با نمونه‌ای 8 مگاپیکسلی در نسل جدید هستیم.

تبلت اس 9 اولترا همچنین از بلوتوث 5.3 پشتیبانی کرده و با نسخه Creator Edition قلم S Pen سازگار خواهد بود.

همچنین قلم اس پن جدید نیز علیرغم طراحی مشابه با نسل قبل، در زمینه مشخصات ظاهری پیشرفت‌هایی داشته و ارگونومیک‌تر شده است.

گلکسی تب اس 9 اولترا در برابر اس 8 اولترا؛ چه چیزهایی ثابت باقی مانده است؟

تبلت سامسونگتبلت سامسونگ

در کنار تغییراتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بسیاری ویژگی‌ها و قابلیت‌های سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا در مقایسه با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هر دو تبلت از صفحه نمایش 14.6 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن QHD+ بهره می‌برند و در قسمت بالای آن‌ها نیز حفره‌ای تعبیه شده که محل جایگیری دوربین سلفی دوگانه 12 مگاپیکسلی است.

علاوه بر این، دوربین پشت به کار رفته در هر دوی این گوشی‌ها نیز 13 مگاپیکسلی بوده و قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است.

تبلت پرچمدار Samsungتبلت پرچمدار Samsung

البته نباید فراموش کرد که دوربین سلفی Galaxy Tab S9 Ultra رزولوشنی 8 مگاپیکسلی دارد که در برابر رزولوشن 6 مگاپیکسلی مدل سال قبل باکیفیت‌تر به شمار می‌رود.

هر دو تبلت پریمیوم سامسونگ همچنین قادر به دریافت چهار نسخه اصلی اندروید در چهار سال آینده در کنار پنج سال آپدیت‌های امنیتی خواهند بود. بعلاوه، هر دو دستگاه از قالبی یکپارچه ساخته شده از آلومینیوم بهره می‌برند.

تبلت‌های گلکسی اس 8 اولترا و اس 9 اولترا، هر دو از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، اتصال 5G، جی پی اس، وای فای 6E و USB 3.2 بهره می‌برند و به‌طور کامل از مد Samsung DeX پشتیبانی می‌کنند.

بعلاوه، باتری به کار رفته در هر دو محصول هم 11200 میلی آمپر ساعتی است و شارژ سریع آن با توان 45 وات انجام می‌شود.

همچنین بخوانید:

زمان عرضه و قیمت تبلت های سامسونگ گلکسی تب S9 ،S9+ و S9 اولترا

کدامیک از این دو تبلت ارزش خرید بیشتری دارد؟

گلکسی تب S9 اولتراگلکسی تب S9 اولترا

اگر به دنبال قدرتمندترین تبلت بازار هستید یا مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت برایتان اهمیت زیادی دارد، تنها گزینه منطقی در بازار اندروید برای شما، سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا است.

در عین حال، گلکس تب اس 8 اولترا هم تقریبا برای تمامی کاربران ایده‌آل به شمار رفته و با ارائه همان صفحه نمایش و دوربین به کار رفته در نسل جدید در کنار رم کافی، قابلیت‌های اتصالاتی کلیدی و البته باتری حجیم، همچنان یکی از قدرتمندترین و پرامکانات‌ترین تبلت‌های بازار به شمار می‌رود.

علاوه بر این، با عرضه Galaxy Tab S9 Ultra به بازار، نسل قبلی کاهش قیمت زیادی را هم تجربه خواهد کرد و به همین دلیل، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی پیدا خواهد نمود.

مقایسه مشخصات فنی گلکسی تب اس 9 اولترا و اس 8 اولترا

در پایان بد نیست مشخصات فنی هر دو مدل تبلت های پریمیوم سامسونگ را با هم مقایسه کنیم. جدول زیر، مشخصات کلیدی این دو محصول را با یکدیگر مقایسه می‌کند:

مشخصاتگلکسی تب اس 9 اولتراگلکسی تب اس 8 اولترا
رنگ‌بندی
  • بژ
  • نوک مدادی
نوک مدادی
ابعاد326.4 در 208.6 در5.5 میلیمتر326.4 در 208.6 در 5.5 میلیمتر
وزن732 گرم726 گرم
مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبتIP68
سیستم عامل
  • اندروید 13
  • رابط کاربری One UI 5.1.1
  • اندروید 12
  • رابط کاربری اندروید 4.1
صفحه نمایش
  • اندازه 14.6 اینچی
  • رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل
  • چگالی 240 پیکسل بر اینچ
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • اندازه 14.6 اینچی
  • رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل
  • چگالی 240 پیکسل بر اینچ
  • نرخ رفرش 120 هرتز
تراشه
  • هشت هسته‌ای، اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی
  • واحد پردازش گرافیکی Adreno 740
  • هشت هسته‌ای، اسنپدراگون 8 نسل 1
  • واحد پردازش گرافیکی Adreno 730
رم و حافظه
  •  12 گیگ رم، 256 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم، 512 گیگ خافظه داخلی
  • 16 گیگ رم، یک ترابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگ رم، 128 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم، 256 گیگ حافظه داخلی
  • 16 گیگ رم، 512 گیگ حافظ داخی
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی6 مگاپیکسلی
ظرفیت باتری11200 میلی آمپر ساعت11200 میلی آمپر ساعت
مشاهده این خبر در سایت مرجع