ممنوعیت انتشار تبلیغات انکار کننده تغییرات اقلیمی توسط توییتر

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 228155 2 سال قبل 133

شبکه اجتماعی توییتر دیروز که روز زمین لقب گرفته اعلام کرد که تبلیغاتی که تغییرات اقلیمی را انکار می‌کنند انتشار آن‌ها در این را پلتفرم ممنوع خواهد کرد. توییتر در توضیحات خود بیان کرد که بر اساس اجماع فکری جامعه‌ی علمی در مورد وقوع تغییرات اقلیمی، تبلیغاتی که از محتوای گمراه‌کننده در این زمینه برخوردار باشند و تغییرات اقلیمی را انکار کنند را طبق سیاست‌های خود مسدود خواهد کرد. رهبران تیم پایداری زیست محیطی توییتر در یک پست وبلاگی نوشتند:

“ما معتقدیم تبلیغاتی که گرمایش جهانی را انکار می‌کنند نباید بتوانند از راه توییتر درآمدزایی کنند و این تبلیغات نادرست، نباید قادر باشند گفتگو‌های مهم در ارتباط بحران آب و هوایی را منحرف کنند. ما می‌دانیم که اطلاعات گمراه‌کننده در مورد تغییرات آب و هوایی می‌تواند تلاش‌ها برای محافظت از سیاره‌ی زمین را تضعیف کند.”

خیلی جالب است که مدیران توییتر صحبت از گفتگوها در مورد تغییرات آب و هوایی می‌کنند. روایت اصلی و مورد تایید توییتر در زمینه تغییرات اقلیمی خطر بسیار شدید و بحران گونه آن است و هر شخصی که مقداری خارج از این زاویه فکر کند یا به تغییرات اقلیمی باور داشته باشد اما خطر آن را بسیار جدی نداند احتمالا با ریسک سانسور شدن توسط این شبکه اجتماعی روبرو است.

تعهد توییتر به عاری شدن از تولید کربن تا 2030 و سرمایه گذاری در تکنولوژی های محیط زیستی

تغییرات اقلیمی حقیقت علمی است و ساخته‌ی دست بشر است اما توییتر با حذف، سانسور و تهدید به مسدود کردن نمی‌تواند مفید عمل کند و صرفا افرادی که به این حقیقت اعتماد ندارند را به لایه‌های زیرین اینترنت که اطلاعات شفاف و دقیق کمتری در آن در جریان است هدایت می‌کند.

این اقدام اخیر توییتر یکی دیگر از کوشش‌های این کمپانی در زمینه تلاش برای نجات زمین و مقابله با مشکلات اقلیمی است. تا پایان سال 2022 این شرکت قصد دارد تا در دیتاسنترهای خود فقط از منبع انرژی‌ ای که فاقد کربن است استفاده کند و همچنین Twitter در اوایل سال جاری به پیمان آب و هوایی اتحادیه اروپا پیوست. برخی اقدامات دیگر این شرکت در زمینه‌ی بهبود شرایط اقلیمی شامل سرمایه گذاری در فناوری هایی برای حذف کربن اضافی و استفاده از برق تجدید‌پذیر می‌شود.

  • پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید و خصوصی سازی توییتر
  • تاریخچه ویرایش توییت به برنامه توییتر اضافه خواهد شد
  • عضویت ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر و علاقه او برای تغییرات
مشاهده این خبر در سایت مرجع