مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 298905 1 سال قبل 766
فرصت و نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، آن دسته از داوطلبان که مجاز شناخته شده اند، باید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. شایان توجه است، برخلاف کنکور این دانشگاه ها که در قالب یک آزمون برگزار می شود، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و در مهلتی معین صورت می گیرد و دفترچه آن نیز معمولا پس از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری منتشر می شود. لازم به ذکر است، تاریخ انتخاب رشته داوطلبان معمولا تمدید می گردد اما توصیه می شود که افراد فرآیند مذکور را به دقت و در همان روزهای ابتدایی مهلت در نظر گرفته شده به انجام برسانند تا با پایان یافتن زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد با مشکل مواجه نشوند.

بازه زمانی در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به همراه تمدید آن معمولا 15 الی 20 روز به طول می انجامد.

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

بسیاری از داوطلبان جهت افزایش شانس قبولی خود در دانشگاه های مختلف، معمولا علاقه مندند که در هر دو انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری شرکت نمایند، به همین دلیل برای انتخاب رشته این دو دانشگاه زمان های جداگانه ای در نظر گرفته می شود تا متقاضیان بتوانند بدون استرس و با آرامش کامل انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان می بایست پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401، با در نظر گرفتن علاقه و شانس قبولی خود نسبت به انتخاب کد رشته های مورد نظرشان اقدام کنند. مهلتی که جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است، از 18 تا 28 مرداد ماه، می باشد البته این بازه زمانی جهت انتخاب رشته افرادی که در تاریخ مقرر موفق به ثبت انتخاب های خود نشده اند، معمولا تمدید می گردد.

شرکت کنندگان توجه داشته باشند که در صورت تمدید مهلت نام نویسی این مقاله بروز خواهد شد. لذا متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند در  کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره عضو شوند.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

همانطور که گفته شد انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از انتخاب رشته سایر دانشگاه ها مجزا است و مراحل انتخاب رشته، به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود. توجه داشته باشید که انتخاب کدرشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد، می بایست در سایت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، به نشانی sanjesh.org انجام داده شود.

  • وارد سامانه اینترنتی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir شوید و روی لینک فعال “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401” کلیک کنید.

اولین مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • در این مرحله می بایست ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از قسمت چپ صفحه دانلود نمایید و پس از مطالعه دفترچه و انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل مرتبط با گروه آزمایشی خود، مجدد وارد این سایت شوید و در کادر های نشان داده شده روی تصویر، “کد دسترسی 7 رقمی مندرج در کارنامه اولیه” و “کد ملی” خود را وارد نمایید و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

دومین مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • در این مرحله، اطلاعات فردی شما در قسمت بالای صفحه نشان داده خواهد شد؛ در ادامه می بایست برای انجام فرآیند انتخاب رشته خود در سامانه، روی گزینه “پرداخت” کلیک نموده تا مبلغ تعیین شده را واریز نمایید.
  • پس از مرحله پرداخت هزینه، می بایست به تکمیل فرم انتخاب رشته خود بپردازید و آن ها را مطابق با اولویت هایی که در نظر دارید، چینش کنید و در آخر گزینه “ثبت نهایی” را بفشارید. لازم به ذکر است، اگر تمایل به ویرایش انتخاب های خود را دارید می توانید نسبت به جابه جایی، حذف و یا اضافه کد رشته های انتخابی خود اقدام نمایید.
  • پس از ثبت کد رشته ها، لازم است تا از فرم انتخاب رشته و کد پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه نمایید و آن را تا زمان پذیرش در دانشگاه، نزد خود حفظ کنید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 چه زمانی آغاز می گردد؟

داوطلبان برای انجام این فرایند می بایست از تاریخ 18 تا 28 مرداد ماه به سایت مورد نظر جهت انتخاب رشته مراجعه نمایند.

2- نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

داوطلبان برای این منظور می توانند پس از مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir، مطابق با مراحل ارائه شده در این مقاله عمل کنند.

3- آیا امکان تمدید فرآیند انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 وجود دارد؟

بله با توجه به دوره گذشته، به احتمال زیاد این فرآیند برای سال 1401 نیز مورد تمدید قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع