مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 132626 2 سال قبل 315
تمدید مهلت و نحوه نام نویسی مدارس شاهد اول دبستان 1401 - 1402مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402

فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر، دانش آموزان با اولویت های ایثارگری و همچنین برخی از محصلین غیر شاهد (در صورت داشتن شرایط ثبت نام مدارس شاهد و وجود ظرفیت خالی) می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند.

والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی، بایستی در زمان ثبت نام مدارس شاهد که معمولا خرداد ماه می باشد، به سایت پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کرده و پیش ثبت نام آن ها را انجام دهند. در صورتی که این فرآیند تمدبد شود، جاماندگان ثبت نام نیز می توانند در مهلت مجدد نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

پش بینی می شود که ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی در مدارس شاهد از خرداد ماه سال 1401 آغاز گردد.

مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402

هر ساله زمان ثبت نام مدارس شاهد از طریق اطلاعیه ای در سایت مربوطه به اطلاع داوطلبان می رسد. البته این بازه زمانی برای دانش آموزان پایه های ورودی هر مقطع از جمله اول دبستان از طریق دفترچه ثبت نام مدارس شاهد نیز اطلاع رسانی می شود.

از آن جایی که هنوز این دفترچه برای ثبت نام ورودی های سال تحصیلی 1401 – 1402 در سایت ثبت نام مدارس شاهد منتشر نشده، نمی توان در خصوص مهلت دقیق نام نویسی آن اظهار نظر کرد که پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تاریخ آن در اسرع وقت عضو کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره شوید.

در سال گذشته زمان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی در خرداد ماه بوده و یک مرتبه نیز تمدید شده است. از همین رو، انتظار می رود فرآیند نام نویسی و تمدید مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402 به همین منوال باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402

نام نویسی اولیه دانش آموزان اول دبستان شاهد از طریق ثبت اطلاعات در سامانه پادا و ارائه حضوری مدارک ثبت نام مدارس شاهد توسط اولیاء به مدرسه، به صورت قطعی انجام می گردد اما جهت ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد می بایست طی دو مرحله موقت و قطعی اقدامات لازم را در زمان مشخص شده به انجام برسانید.

در ابتدا نسبت به ثبت نام موقت که با توجه به نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد انجام می پذیرد، اقدام نموده و سپس با توجه به ظرفیت پذیرش، کسب حد نصاب امتیاز لازم توسط دانش آموز و دارا بودن شرایط مندرج در شیوه نامه فرآیند پذیرش وی مورد بررسی قرار می گیرد. مراحل نام نویسی پایه اول ابتدایی این مدارس از طریق سایت ثبت نام و اعلام نتایج مدارس شاهد انجام می شود که در ادامه مقاله به شرح آن می پردازیم.

  • وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شده و انتخاب گزینه “ثبت نام پایه اول مدارس شاهد”
  • ثبت اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره موبایل پدر، کد ملی مادر و کد ملی دانش آموز در کادرهای مشخص شده، سپس فشردن دکمه “جستجوی”
  • ورود به پنل شخصی و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی
  • پس از ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا در صورت تایید مدارک، فرآیند پذیرش آن ها به صورت قطعی انجام می شود که نتیجه آن نیز از طریق سایت اعلام نتایج مدارس شاهد منتشر می گردد اما پیش از اعلام نتایج مدارس شاهد برای دانش آموزان عادی و غیر شاهد، معمولا از این داوطلبان به میزان دو برابر ظرفیت دعوت به عمل می آید تا مدارک آن ها مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت با توجه امتیاز دانش آموز و ظرفیت مدرسه مورد نظر، تعدادی از آن ها قبول شده و اسامی پذیرفته شدگان در سامانه مذکور ثبت می شود.

     

    سوالات متداول

    1- مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 - 1402 چه زمانی است؟

    هنوز این زمان مشخص نشده اما مطالق با روند نام نویسی دوره گذشته، پیش بینی می شود این فرآیند در اوایل خرداد ماه سال 1401 آغاز شود.

    2- آیا مهلت ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 - 1402 تمدید می شود؟

    معمولا بلافاصله پس از اتمام مهلت نام نویسی یک فرصت مجدد در نظر گرفته خواهد شد.

    3- ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 - 1402 به چه صورت انجام می گردد؟

    این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir صورت می پذیرد.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

    مشاهده این خبر در سایت مرجع