مهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیا

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 192442 2 سال قبل 521

کشور ایتالیا با بیش از 60 میلیون نفر جمعیت یکی از مقاصد مهم تحصیلی در اروپاست. شهرهای دانشجویی ایتالیا میزبان دانشجویانی از سرتاسر جهان است. این کشور اروپایی یکی از قطب های رشته معماری و رشته های مرتبط با صنعت خودرو در جهان است.

این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا کشوری توسعه یافته و عضو 8 کشور صنعتی جهان است. زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است.

نام این کشور همواره با غذاهای خوشمزه ، فوتبال و اتومبیل های لوکس اسپرت گره خورده است. ایتالیا تاریخی بسیار غنی دارد و تمدن روم باستان را می توان یکی از مهمترین تمدن های بشری است. تاثیر این تمدن به حدی است که جهان امروز را نمی توان بدون دستاوردهای روم باستان تصور کرد.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه های باکیفیت و معتبر یکی از کشورهای جذاب برای ادامه تحصیل است. شهرهای دانشجویی ایتالیا عمدتاً شهرهایی بزرگ و توسعه یافته هستند. این شهرهای دانشجویی بیشتر در شمال ایتالیا متمرکز هستند با این حال در هر نقطه از این کشور از شمال تا جنوب می توان دانشگاه های معتبری را یافت که در نوع خود در اروپا کم نظیر هستند.

اگر به تحصیل در ایتالیا علاقمند هستید ما در این مطلب مهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

رم

شهر رم پایتخت تاریخی ایتالیا است. این شهر با جمعیتی بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار نفر، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور ایتالیا است.

شهر رم سابقه ای بسیار طولانی در تاریخ و تمدن اروپا دارد. به همین دلیل نیز این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان به حساب می آیند. در کنار این تاریخ دیرینه این شهر میزبان تعدادی از بهترین دانشگاه های اروپاست. به همین دلیل هم شهر رم میزبان دانشجویان فراوانی از کشورهای مختلف جهان است.

میلان

شهر میلان پس از شهر رم دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی است. این شهر زیبا یکی از شهرهای پیشرو جهان در زمینه‌ اقتصاد، هنر، مد، آموزش، حمل‌ونقل، سرگرمی، معماری و رسانه است.

میلان پایتخت مد جهان است. برندهای بزرگ صنعت مد جهان مانند: پرادا، آرمانی، ورساچه، دولچه اند گابانا، مونکلر، تروساردی ، میسونی، موسکینو، ارمنجیلدو زنیا، کانالی، میو میو، اترو و شرکت لوکساتیکا همگی از این شهر سرچشه گرفته اند.

مارانگونی یکی از ۱۰ مدرسه برتر مد جهان، آژانس مدلینگ وای نات و مجله گرازیا (یکی از برترین مجلات مد و لباس دنیا) در این شهر واقع شده‌اند.

این شهر همچنین میزبان تعدادی از برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا نیز هست. در واقع می توان گفت از نظر تعداد، تنوع و اعتبار دانشگاه ها، شهر میلان مهمترین شهر دانشجویی ایتالیا است.

فلورانس

شهر فلورانس یکی از زیباترین شهرهای کشور ایتالیاست. این شهرکانون اصلی رنسانس ایتالیا به شمار می رود. هنر معماری و مجسمه سازی در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.  همین موضوع باعث شده این شهر به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل شود. شهر فلورانس دارای بیش از چهل موزه و نگارخانه هنری است.

این شهر برای دانشجویان رشته های هنری نوعی زیارتگاه محسوب می شود. شهر فلورانس همواره میزبان هزاران دانشجو از نقاط مختلف جهان به خصوص ایالات متحده است. تخمین زده می شود بیش از 8 هزار دانشجوی آمریکایی در این شهر مشغول به تحصیل هستند.

مهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیامهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیا

تورین

شهر تورین به لحاظ جمعیتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهم ایتالیاست. این شهر در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته است. شهر تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سال های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ بود.

شهر تورین قطب صنعت اتومبیل سازی ایتالیاست. وجود کارخانجات عظیم اتومبیل فیات، ایویکو، کوماو، آلفا رومئو، لانچیا، افپیتی و … این شهر رابه کانون صنعتی بزرگی تبدیل کرده است.

این شهر برای دانشجویان علاقمند به صنعت اتومبیل سازی جذابیت های فراوانی دارد. شهر دانشجویی تورین میزبان دو دانشگاه معروف یعنی دانشگاه پلی تکنیک تورین و دانشگاه دولتی تورین است.

پیزا

شهر پیزا یکی از جاذبه های مهم گردشگری ایتالیا است. این شهر به دلیل برج کج پیزا شهرت جهانی دارد. شهر پیزا در منطقه توسکانی در مرکز کشور ایتالیا قرار دارد. این شهر خاستگاه دانشگاه پیزا است که قدمت آن به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد. همچنین مدرسه عالی نرمال پیزا (Scuola Normale Superiore di Pisa) است که در سال ۱۸۱۰ توسط ناپلئون تاسیس شده در این شهر قرار دارد.

همین موضوع نیز باعث شده این شهر به یکی از مقاصد مهم دانشجویی در ایتالیا تبدیل شود.

سیه نا

این شهر زیبا و تاریخی به دلیل غذاهای خوشمزه، آثار هنری، موزه ها ، مناظر قرون وسطایی و مسابقه پالیو مشهور است.

چندین نقاش مهم رنسانس، از جمله دوچیو، آمبروجیو لورنتستی، سیمون مارتینی و ساستا در شهر سیه ‌نا به دنیا آمدند و بر روند هنر ایتالیایی و اروپایی تأثیر گذاشتند.

شهر سیه‌نا یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپای قرون وسطی بود. امروزه مرکز تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دانشگاه این شهر یکی از دانشگاه های خوب و معتبر ایتالیاست.

ناپل

شهر ناپل مهمترین مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا محسوب می شود. در داخل ناپل بناها و آثار ارزشمند معماری و تاریخی موجود است و به همین دلیل در ۱۹۹۵ تمام قسمت قدیمی شهر جزء میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اهمیت شهر ناپل در فرهنگ غذایی مردم ایتالیا بسیار بالاست. گفته می شود این شهر محل پیدایش اسپاگتی و پیتزا است. این دو غذا که امروزه مهمترین نشانه های ایتالیا هستند از این شهر نشات گرفته اند.

دانشگاه فردریکو دوم ناپل مهمترین دانشگاه جنوب ایتالیاست. این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده، ۷۷ دپارتمان و ۴۲ مرکز تحقیقات، ۱۰۸ کتابخانه و ۲ باغ گیاه‌شناسی است.

ونیز

شهر جادویی ونیز از جمله مهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است. این شهر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان است و هر ساله میلیون ها گردشگر از ایتالیا و سایر نقاط جهان راهی این شهر می شوند.

دانشگاه کا فوسکاری و دانشگاه ونیز از مهمترین مقاصد تحصیلی این شهر هستند.

نوشته مهمترین شهرهای دانشجویی ایتالیا اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع