موتورولا در حال ساخت اولین گوشی رول شدنی خود با نام فلیکس است

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 238565 2 سال قبل 232

کدام برند اولین گوشی هوشمند رول شدنی را روانه بازار خواهد کرد؟ طبق گزارش‌ها، ال‌جی سال گذشته در حال کار بر روی دستگاهی موسوم به LG Rollable با صفحه نمایش رول شونده بود‌‌. اما این شرکت به طور ناگهانی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد. اوپو نیز در سال 2020 یک گوشی مفهومی رول شدنی توسعه داد. بر اساس شایعات، نسخه تجاری این گوشی در سال جاری عرضه خواهد شد. با این حال، یک گزارش جدید حاکی از آن است که موتورولا در حال توسعه اولین گوشی رول شدنی خود با نام فلیکس است. حالا باید دید که این دستگاه اولین گوشی هوشمند رول شدنی جهان خواهد بود یا خیر.

به نظر می‌رسد که گوشی رول شدنی موتورولا فلیکس تفاوت قابل‌توجهی با دستگاه های رول‌شونده الجی و اوپو دارد. در نگاه اول، این دستگاه‌ها مانند گوشی‌های هوشمند معمولی به نظر می‌رسند. اما صفحه نمایش این دستگاه‌ها قابل خم‌شدن است، بنابراین می‌توان آنها را به صورت افقی باز و مانند یک تبلت پهن کرد.

گوشی رول شدنی موتورولا

گزارشی جدید نشان می‌دهد که اولین گوشی هوشمند قابل چرخش موتورولا دارای صفحه نمایش انعطاف‌پذیر است. این صفحه نمایش به صورت عمودی بلندتر می‌شود. در حالت فشرده، این گوشی به میزان یک‌ سوم نمایشگر اصلی خود به سمت بالا توسعه خواهد یافت. این مورد نشان می‌دهد که فلیکس موتورولا یک دستگاه جیبی مناسب خواهد بود. با این حال، در مورد مشخصات و نام نهایی این دستگاه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

علاوه بر این، طبق این گزارش ادعا موتورولا فلیکس در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. این شرکت هنوز نمونه اولیه سخت‌افزاری برای فلیکس ندارد. بنابراین نرم‌افزار طراحی‌شده برای این دستگاه بر روی نسخه اصلاح‌شده موتورولا اج 30 پرو تست شده است. از این رو، به نظر می‌رسد که موتورولا فلیکس حدود یک سال دیگر برای اولین بار وارد بازار خواهد شد.

  • رونمایی از گوشی موتورولا Moto G52 با نمایشگر 6.6 اینچی AMOLED
  • گوشی موتورولا اج 30 با نمایشگر 144 هرتز OLED رونمایی شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع