نجات 7 خدمه یک لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 586166 4 هفته قبل 52

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به غرق شدن یک فروند لنج باری در حوالی آب‌های قشم گفت: تمام‌هفت خدمه این شناور از خطر غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ اسماعیل مکی‌زاده روز پنجشنبه در تشریح جزییات غرق یک لنج باری در نزدیکی آب‌های قشم اظهارکرد: شب گذشته هشتم فروردین حوالی ساعت ۲۲:۰۰ به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا، لنج باری درحال تردد از مبدا امارات متحده عربی در حوالی بندر سوزا و رمچاه جزیره قشم غرق شد.

خبر مرتبط
درگیری شدید بازیکنان ایران و مراکش پس از بازی جنجالی+فیلم
درگیری شدید بازیکنان ایران و مراکش پس از بازی جنجالی+فیلم

بزن بزن و درگیری بازیکنان ایران و مراکش پس از بازی جنجالی را ملاحظ می‌کنید.

وی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار بلافاصله با هماهنگی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان شناور ناجی ۱۰ از قشم به موقعیت سانحه اعزام شد. ‌

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: یکی از هفت خدمه این شناور توسط لنج عبوری و ۶ نفر خدمه دیگر نیز توسط شناور ناجی ۱۰ اعزامی از قشم نجات یافتند.

 

به گفته مکی زاده بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی مهم‌ترین علت این حادثه بوده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع