نحوه اخذ انواع ویزای کانادا

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 452975 1 سال قبل 231

اگر قصد سفر به کشور کانادا را داشته باشید باید ابتدا ویزای آن را دریافت کنید. بسیاری از کشورهای جهان به افرادی که قصد ورود به خاک آن را دارند، ویزا ارائه می‌دهند. پس در واقع می‌توان گفت که ویزا، برگه اجازه افراد برای ورود به کشور مورد نظرشان است.

برای مثال اگر قصد سفر به کشور آلمان را داشته باشید، باید ابتدا نسبت به دریافت ویزای آلمان از طریق سفارت این کشور اقدام کنید. برای اخذ ویزای کانادا نیز همین روال قانونی برقرار است. جهت دریافت ویازی کانادا می‌بایست درخواست و مدارک خود را به سفارت این کشور ارائه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا می‌توانید مطلب معرفی شده را مطالعه نمایید:

https://www.estahbanaty.org/immigration/canada/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که بنا به نیاز، در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. به این ترتیب هر فردی با هر هدفی که دارد قادر خواهد بود به خاک این کشور وارد شود. هر ویزای صادر شده‌ای نیز یک مدت اعتبار مشخصی دارد و باید دقت داشته باشید تا قبل از پایان مهلت این اعتبار، خاک کانادا را ترک نمایید.

به عنوان مثال ویزای توریستی، تجاری، تحصیلی، کاری و سایر مواردی از این قبیل، از جمله انواع ویزا هستند که هر کدام از آن‌ها نیز زیر شاخه‌های مخصوص خود را دارند. ویزای الحاق به همسر کانادا نیز از جمله دیگر ویزاهایی است که در صورت داشتن همسر باید برای اخذ آن اقدام کرد. این ویزا توسط افرادی که همسر آن‌ها اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را دارند، قابل دریافت است.

انواع ویزای توریستی کانادا

یکی از انواع رایج ویزاهای کشور کانادا که می‌توانید به سادگی برای اخذ آن اقدام نمایید، ویزای توریستی است. ویزای توریستی کانادا به متقاضیانی که آن را دریافت کرده باشند این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند سفر خود به این کشور را آغاز کنند. ویزای توریستی انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید برای دریافت هر کدام از آن‌ها اقدام کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا به صورت دائم یا موقت را دارید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد راه‌های دریافت ویزا یا مجوز اقامتی خود بیشتر کنید. در این زمینه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اطلاعات جامع و به روز قوانین مهاجرتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه به بررسی شرایط هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ویزای توریستی کوتاه مدت

ویزای توریستی کوتاه مدت کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت ۹۰ روز بتوانید در خاک این کشور اقامت داشته باشید. البته لازم به ذکر است که حداکثر اعتبار این ویزا ۹۰ روز است اما ممکن است سفارت ویزای شما را با اعتباری کمتر از این مدت نیز صادر کند. تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده سفارت است.

ویزای توریستی بلند مدت یا مولتی

ویزای مولتی یا بلند مدت توریستی نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به مدت پنج سال به کشور کانادا رفت‌و‌آمد داشته باشید. در هر بار ورود شما به این کشور می‌توانید شش ماه اقامت داشته باشید و پس از گذشت این دوره شش ماهه باید خاک کانادا را ترک کنید. پس از ترک کانادا می‌توانید مجددا به آن سفر کرده و اقامت مجدد داشته باشید.

در حال حاضر سفارت کانادا تنها ویزای بلند مدت صادر می‌کند و نمی‌توانید درخواست اخذ ویزای کوتاه مدت داشته باشید. برای دریافت این ویزا نیز باید مدارک مورد نیاز را به سفارتخانه ارائه دهید. لازم به ذکر است که سفارت کانادا این ویزا را تنها برای افرادی صادر می‌کند که با هدف گردشگری قصد ورود به این کشور را دارند.

ویزای تجاری و کاری کانادا

بهتر است ابتدا روشن کنیم که ویزای تجاری و کاری با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. ویزای تجاری بیشتر به افرادی داده می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری و یا ایجاد یک کار را در کشور کانادا دارند. به این ترتیب افراد می توانند ویزای تجاری را پس از بررسی سفارت دریافت کرده و سفر خود را به کشور مقصد آغاز کنند.

ویزای کاری نیز به افرادی اعطا می‌شود که قصد کار در کشور مقصد را دارند. این افراد می توانند شغلی را در کانادا پیدا کرده تا بتوانند بر اساس آن ویزای مورد نظر خود را اخذ کنند. چنین افرادی باید پس از پیدا کردن یک شغل معتبر در کانادا، از کارفرمای خود تقاضا کنند تا یک دعوتنامه معتبر برای آن‌ها ارسال کند.

ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا یکی از پرطرفدارترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اقامت در این کشور است. جهت اخذ ویزای تحصیلی باید ابتدا شرایط تحصیلی مناسبی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود داشته باشید.

به این منظور باید ابتدا تحقیقات لازم در مورد دانشگاه‌هایی که ممکن است برای شرایط تحصیل شما مناسب باشند، تحقیق کنید. در مرحله بعد باید با دانشگاه مکاتبه کرده و مدارک مورد نیاز را جهت بررسی آن‌ها ارسال فرمایید.

تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

احتمالا تا به حال به گوشتان رسیده باشد که استانداردهای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کانادا پایین‌تر از سایر رشته‌ها است. طبق شنیده‌ها، دلیل این موضوع شاید آن باشد که پس از همه‌گیری ویروس کرونا؛ کانادا با کمبود پزشک مواجه شده است. با این حال واقعیت این است که برعکس، میزان پذیرش دانشکده‌های پزشکی در کانادا در مقایسه با آمارهای ایالات متحده بسیار پایین‌تر است. آمارها حاکی از آن است که میانگین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کشور کانادا حدود ۱۰-۲۰ درصد است و این رقتم در آمریکا معادل ۴۶ درصد می‌باشد.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت که اندازه کلاس‌ها محدود بوده و رقابت بر سر پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا زیاد است. پس بهتر است از آغاز کار در نظر داشته باشید که اخذ پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه‌های کانادا کار چندان آسانی نیست.

هزینه دریافت ویزای کانادا

تا به اینجای کار با انواع ویزای کانادا آشنا شدیم. قاعدتا هزینه دریافت هر یک از آن‌ها هزینه متفاوتی خواهد داشت که باید آن را بپردازید. در جدول زیر اطلاعات جامعی در این باره آمده است:

نوع ویزای درخواستی هزینه دریافت ویزا
ویزای توریستی هزینه دریافت ویزای توریستی در مجموع ۱۸۵ دلار است که شامل ۱۰۰ دلار هزینه ویزا و ۸۵ دلار هزینه انگشت نگاری است. تمام افراد زیر ۱۴ سال و افراد بالای ۸۰ سال از پرداخت هزینه و انجام فرآیند انگشت نگاری معاف هستند. کسانی که بین ۱۴ تا ۸۰ ساله هستند تنها باید ۸۵ دلار کانادا بابت هزینه دریافت ویزای بپردازند.
ویزای تحصیلی هزینه ویزای تحصیلی کانادا در مجموع ۲۳۵ دلار خواهد شد که شامل ۱۵۰ دلار هزینه ویزا و ۸۵ دلار هزینه انگشت نگاری است.
ویزای کاری هزینه اخذ ویزای کاری در مجموع ۲۴۰ دلار است که ۱۵۵ دلار آن هزینه ویزا و ۸۵ دلار هزینه انگشت نگاری خواهد بود.

 

در صورتی که قصد سفر و اقامت کاری یا تحصیلی در کشور کانادا را دارید، با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشید. کارشناسان ما با تکیه بر سال‌ها تجربه در امور تحصیل در کانادا اصطهباناتی، راهنمای شما خواهند بود.

نوشته نحوه اخذ انواع ویزای کانادا اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع