نحوه پیگیری وام ازدواج 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 481058 11 ماه قبل 196
پیگیری و استعلام وام ازدواج نحوه پیگیری وام ازدواج 1402

وام ازدواج به منظور کمک به جوانانی که قصد ازدواج دارند از جانب بانک مرکزی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است. افراد می توانند در صورت داشتن شرایط وام ازدواج و با ارائه مدارک لازم برای وام ازدواج، اقدام به اخذ این وام نمایند. یکی از مهم ترین مراحلی که در مسیر اخذ وام ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد، پیگیری وام ازدواج است. جوانان پس از اقدام به اخذ وام ازدواج باید منتظر نتیجه و اعلام زمان دریافت وام خود بمانند. ممکن است در روند انجام کارهای وام ازدواج از جانب بانک، مشکلاتی پیش بیاید و یا مدارکی ناقص باشد که شما با پیگیری از شرایط وام خود نیز می توانید از آن مطلع شده و اقدام به رفع آن نمایید.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه پیگیری وام ازدواج

 

شما می توانید برای پیگیری وضعیت وام ازدواج 1402 به سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مراجعه نمایید.

روش های پیگیری وام ازدواج ۱۴۰۲

شما به منظور پیگیری روند پیشرفت درخواست خود می توانید از دو طریق حضوری و آنلاین اقدام نمایید. در روش آنلاین که باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و استعلام وضعیت وام خود را مشاهده نمایید. اما به غیر از این روش شما می توانید به صورت حضوری نیز به شعبه بانک مربوطه مراجعه نموده و از همان طریق وضعیت پیشرفت وام خود را از اپراتورهایی که در بانک حضور داشته و مسئول بخش وام ازدواج هستند، درخواست کنید.

ممکن است در زمان پیگیری وضعیت وام خود متوجه شوید که پرونده شما ناقص بوده و نیاز به تغییراتی در مدارک لازم برای وام ازدواج و پرونده شما می باشد که شما با توجه به استعلام گرفته شده باید در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل ایجاد شده نمایید تا پرونده وام شما مجدد به جریان بیافند و نوبت خود را از دست ندهید.

شابان ذکر است، زوج های جوان پس از ثبت نام و طی نمودن مراحل درخواست وام ازدواج، باید منتظر باشند تا دوره در نظر گرفته شده برای بررسی شرایط داوطلبان و درخواست کنندگان طی شود و نوبت به آن ها برسد. این مدت با توجه به بانک و شعبه انتخابی می تواند متفاوت باشد اما به صورت تقریبی می توان مدت زمان آن را ۶ ماه الی ۱ سال و نیم در نظر گرفت.

نحوه پیگیری وام ازدواج 1402

همانطور که اشاره شد، پیگیری وام ازدواج یکی از مهم ترین مراحل اخذ وام ازدواج است که عدم توجه به آن ممکن است زمان وام شما را به عقب انداخته و با مشکل مواجه کند.

برای مشاهده وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۲ شما باید به سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کرده و با طی روند در نظر گرفته شده برای این امر، مشاهده نمایید که وام شما در چه مرحله ای قرار دارد و در صورت نیاز به تکمیل مدارک، اقدام به آن کار نمایید.

برای این منظور، ابتدا باید وارد سایت در نظر گرفته برای این امر شوید. برای این کار می توانید آدرس سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir را در مرورگر خود وارد نموده و دکمه اینتر را بزنید و یا عبارت سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در گوگل سرچ نموده و بر روی اولین لینک پیشنهادی شوید.

  • وارد سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir شوید و بر روی گزینه سامانه “تسهیلات قرض الحسنه ازدواج” کلیک نمایید.

 مرحله اول نحوه پیگیری وام ازدواج ۱۴۰۱

 

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که باید از منوی سمت راست بر روی “مشاهده وضعیت” کلیک نمایید.

مرحله دوم نحوه پیگیری وام ازدواج ۱۴۰۱

 

  • پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید شماره ملی و کد رهگیری را وارد کرده و بر روی “مشاهده وضعیت” ضربه بزنید.

مرحله دوم نحوه پیگیری وام ازدواج ۱۴۰۱

نحوه پیگیری وام ازدواج بدون کد رهگیری

همانطور که عنوان شد برای پیگیری وضعیت وام ازدواج 1402 نیازمند شماره ملی و کد رهگیری هستید که در زمان ثبت نام آن را دریافت نموده اید. اما ممکن است که کد رهگیری خود را فراموش کرده باشید اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا که می توانید به آسانی کد رهگیری خود را بازیابی نمایید. برای این امر کاقیست در ابتدا وارد سایت ve.cbi.ir شوید.

  • پس از وارد شدن به صفحه اصلی از قسمت منوی سمت راست بر روی “بازیابی و چاپ کد رهگیری” کلیک نمایید.

مرحله اول بازیابی کد رهگیری

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که باید اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق وارد کرده و سپس بر روی “مشاهده و چاپ کد رهگیری” کلیک کنید.

مرحله دوم بازیابی کد رهگیری

 

 

سوالات متداول

1- برای پیگیری وام ازدواج 1402باید به چه سایتی مراجعه نمود؟

شما می توانید برای پیگیری وام ازدواج خود به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کرده و طبق روندی که در مقاله توضیح داده شده است، وضعیت وام خود را مشاهده نمایید.

2- برای پیگیری وام ازدواج به چه مدارکی نیاز است؟

شما با در دست داشتن شماره ملی و کد رهگیری خود می توانید از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی ve.cbi.ir، وضعیت وام ازدواج خود را مشاهده کنید.

3- در صورت فراموشی کد رهگیری باید از چه طریق اقدام نمود؟

شما می توانید در صورت فراموشی رمز عبور، از طریق قسمتی که در سایت ve.cbi.ir به همین منظور در نظر گرفته شده است و در مقاله توضیح داده شده است، اقدام نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع