نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 267540 1 سال قبل 535
راهنمای نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 - 1402نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار جمعیت جوان، تحکیم بنیان خانواده و همچنین افزایش بهره وری کارکنان خود زمینه انتقال و جابجایی فرهنگیان را در داخل و بیرون از استان محل خدمت آن ها فراهم کرده است. بدیهی است که برای چنین طرحی ضوابط خاصی نیز در نظر گرفته شود و افراد داوطلب ضمن اطلاع از زمانبندی نقل و انتقالات بایستی واجد شرایط نیز باشند. متقاضیان ابتدا باید به سامانه نقل و انتقال فرهنگیان 1401 مراجعه، از طریق همین سایت درخواست انتقالی خود را ثبت کرده و در نهایت مدارک لازم را به اداره منطقه تحویل دهند.

از سال 1401 نقل و انتقالات موقت فرهنگیان تا 3 سال قابل تمدید می باشد.

انواع نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

نقل و انتقالات فرهنگیان در یک تقسیم بندی به دو جابجایی با مقصد درون استانی و برون استانی و در دسته بندی دیگری به دو حالت از انتقال به صورت دائم و موقت تقسیم می شود که برای هر کدام ضوابط و شرایط جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

  • برون استانی: هر گاه متقاضی جابجایی، قصد منتقل شدن به منطقه ای خارج از استان محل خدمت خود را داشته باشد، درخواست وی در دسته نقل و انتقالات برون استانی قرار می گیرد و در صورتی که این جابجایی و تغییر همیشگی باشد، انتقال دائم و در صورتی که برای مدت یک سال باشد، انتقال موقت محسوب می شود.
  • درون استانی: اگر شخص درخواست کننده بخواهد به منطقه ای درون استان محل خدمت منتقل شود نیز جز نقل و انتقالات درون استانی محسوب می شود و همان تعریف دائم و موقت برای این نوع از نقل و انتقالات نیز صادق است.

زمان نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

آگاهی از زمانبندی در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست، بررسی مدارک و در نهایت اعلام نتیجه انتقالی فرهنگیان جزو ضروریات محسوب می شود. نقل و انتقالات درون استانی ضمن رعایت ضوابط و قوانین مربوطه در تاریخ 15 اردیبهشت ماه تا 15 تیر ماه 1401 به ادارات کل آموزش و پرورش استانی واگذار می گردد، همچنین زمانبندی فرایند مذکور برای مقصد برون استانی به صورت جدول زیر می باشد. لذا در صورت انتشار هر گونه اخبار در مورد تمدید یا تغییر زمانبندی مربوط به نقل و انتقالات فرهنگیان در سال 1401 می توانید از طریق به روز رسانی همین مقاله مطلع شوید.

زمان نقل و انتقالات برون استانی فرهنگیان 1401 – 1402
فرآیند مهلت
ثبت درخواست، تکمیل فرم ها و بارگذاری مدارک از طریق سامانه profile.medu.ir 17 اردیبهشت ماه لغایت 16 خرداد ماه 1401
بررسی درخواست متقاضیان توسط ادارات مبدا در سامانه hrm.medu.ir 17 خرداد لغایت 5 تیر ماه 1401
پردازش نرم افزاری درخواست ها 6 لغایت 14 تیر ماه 1401
اعلام نتیجه 15 تیر ماه 1401

شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

همانطور که گفته شد ثبت درخواست انتقالی توسط فرهنگیان در سال تحصیلی 1401 – 1402 منوط به داشتن شرایطی می باشد که در ادامه تشریح می شود:

  • حداقل سنوات خدمت تجربی مجاز برای انتقال دائم درون استانی 10 سال و برون استانی 15 سال است.
  • حداقل سنوات مذکور برای انتقال موقت نیز 2 سال می باشد.
  • نداشتن تعهد خدمت به منطقه لازمه اخذ انتقال دائم است.

افراد زیر دارای تعهد خدمتی هستند و تا اتمام تعهد خود نمی توانند درخواستی مبنی بر انتقالی دائم به ثبت برسانند:

  • فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان 2 برابر مدت تحصیل)
  • استخدام شدگان ماده 28 یعنی کسانی که به موجب نیازهای خاص آموزش و پرورش از دانشگاه هایی جز فرهنگیان استخدام شده و تنها یک سال در آن تحصیل نموده اند. (به مدت 10 سال)

لازم به ذکر است که ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 می باشد. همچنین مدت سوابق خدمت که به صورت حق التدریس، نهضت سوادآموزی، ماموریت به سایر دستگاه ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … می باشد، جزو سنوات خدمت تجربی به حساب نخواهد آمد.

استثنائات نقل و انتقالات فرهنگیان

انتقال فرهنگیانی که دارای شرایط خاص و ویژه ای هستند، بدون در نظر گرفتن سابقه خدمت امکان پذیر بوده و درخواست متقاضی به صورت دائم (به استثنای مقصد کلان شهر) و موقت مجاز است. شرایط استثنا مد نظر به شرح زیر می باشد:

  • در صورتی که محل خدمت جانبازان به طور دائم تغییر کند، همسر وی با ارائه تاییدی از مراجع ذیصلاح می تواند انتقالی بگیرد.
  • انتقال زوج فرهنگی به محل خدمت همسر بلا مانع است.
  • کسانی که همسرشان در یکی از ارگان های نظامی مشغول به خدمت بوه و طبق امریه دستگاه نظامی مربوطه (بدون درخواست خود) به منطقه ای دیگر منتقل شده باشند.
  • فرهنگیانی که از ابتدای سال 1400 تا پایان مهلت ثبت درخواست انتقال، ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده اند.
  • انتقال افرادی که خود، همسر و یا فرزند وی دارای بیماری حاد و صعب العلاج هستند، بدون در نظر گرفتن شرایط و ضوابط مجاز می باشد.
  • مراحل نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

    پس از اطلاع از شرایط و ضوابط لازم برای اخذ انتقالی و منوط به داشتن شرایط مذکور، بایستی از مراحل و نحوه ثبت درخواست آگاهی کامل داشت که در زیر تشریح می شوند:

  • مراجعه به درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش به آدرس profile.medu.ir
  • تکمیل فرم امتیازبندی و ثبت اطلاعات لازم
  • مراجعه حضوری به امور اداری آموزش و پرورش محل خدمت و تحویل مدارک و مستندات (بر اساس جدول زمانبندی)
  • همچنین اقداماتی نیز باید توسط کارکنان ادارات کل آموزش و پرورش مبدا انجام بگیرد که مراحل آن به شرح زیر است:

  • تکمیل جداول وضعیت نیروی انسانی و مشخص کردن نیاز یا عدم نیاز مناطق به پرسنل و تایید آن توسط استان (به تفکیک دوره تحصیلی، گروه تدریس، جنسیت)
  • تایید فرم امتیازبندی و تقاضای نیرو بر اساس شرایط ذکر شده در سامانه جامع منابع انسانی به آدرس hrm.medu.ir
  • نکات مهم در مورد نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 – 1402

    • قابل توجه کسانی که دارای انتقالی موقت هستند یا قصد دریافت این نوع از انتقالی را دارند، از سال تحصیلی 1401 – 1402 می توانند انتقالی موقت خود را تا 3 سال تمدید کنند.
    • انتقال دائم به کلان شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع می باشد و صرفاً درخواست انتقال موقت متقاضیان به این شهرها قابل ثبت و بررسی می باشد.
    • افرادی که در سال گذشته بصورت موقت انتقالی گرفته اند، در صورتی که تقاضای تمدید انتقال داشته باشند، بایستی نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوط و ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند.
    • تغییر مقصد پس از تأیید درخواست انتقالی شخص، امکان پذیر نمی باشد.
    • درخواست انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نبوده و متقاضیان باید قبل از ثبت هرگونه درخواست انتقالی تمامی شرایط و جوانب را بررسی کند.
    • عدم مراجعه افراد انتقال یافته به مناطق تعیین شده پس از اعلام نتیجه غیبت محسوب شده و مطابق با قانون تخلفات اداری کارکنان با این دسته از اشخاص برخورد می شود.
    • ادارات شهرستان‌ها و مناطق مقصد باید قبل از پایان دوره انتقال موقت افراد، نسبت به صدور حکم پایان مأموریت و اطلاع‌رسانی به شخص مذکور اقدام نمایند. همچنین ادارات شهرستان‌ها و مناطق مبدأ نیز موظفند که پس از پایان تاریخ انتقال، نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی شخص منتقل شده اقدام نمایند.
    • مسئولیت نظارت بر فرایند ثبت و بررسی درخواست متقاضیان با مدیر کل آموزش و پرورش استان ها می باشد. همچنین لازم به تذکر است که هر گونه مکاتبه خارج از سامانه مربوطه ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استان ها لحاظ خواهد شد.

     

    سوالات متداول

    1- زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 - 1402 چه تاریخی می باشد؟

    پس از بررسی مدارک و مستندات در تاریخ 6 تیر ماه 1401 نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 - 1402 اعلام می شود.

    2- سایت ثبت درخواست برای نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 - 1402 کدام می باشد؟

    سایت ثبت درخواست برای نقل و انتقالات فرهنگیان 1401 - 1402 درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش به آدرس profile.medu.ir است.

    3- حداقل سنوات لازم برای انتقال موقت فرهنگیان 1401 - 1402 چند سال است؟

    طبق اصلاحیه جدید آموزش و پرورش حداقل سنوات برای اخد انتقال موقت سال تحصیلی 1401 - 1402 به مدت 2 سال می باشد.

    سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …

    مشاهده این خبر در سایت مرجع