نمایش متن آهنگ‌ ها در اسپاتیفای به یک ویژگی پرمیوم تبدیل شده است

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590197 2 هفته قبل 105

به نظر می‌رسد اسپاتیفای راهی جدید برای سوق‌دادن کاربران خود به نسخه پولی خود پیدا کرده است: نمایش متن آهنگ‌ ها در اسپاتیفای اکنون یک ویژگی پولی محسوب می‌شود. پس از گزارش‌های مختلف کاربران در ردیت، این شرکت بی‌سرو‌صدا این تغییر را تایید می‌کند. شرکت در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد که ویژگی‌های اسپاتیفای می‌تواند در طول زمان، بین بازارها و دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد.

بیانیه اخیر اسپاتیفای نشان می‌دهد که تغییر اعلام‌شده برای قابلیت نمایش متن آهنگ‌ها ممکن است چیزی بیش از یک آزمایش باشد. اما ظاهراً شرکت برای اعلام رسمی این موضوع هنوز آمادگی ندارد.

پاییز گذشته، اسپاتیفای قابلیت مشاهده متن آهنگ‌ها را به کاربرانی که پولی پرداخت می‌کردند، محدود کرد. کاربران رایگانی که سعی کردند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، با چنین پیامی مواجه شدند: از متن آهنگ‌ها در نسخه پرمیوم اسپاتیفای لذت ببرید.

نمایش متن آهنگ‌ ها در اسپاتیفای به یک ویژگی پرمیوم تبدیل شده است

نمایش متن آهنگ‌ ها در اسپاتیفای

با این حال، در آن زمان، یکی از سخنگویان اسپاتیفای توضیح داد که این تغییرات بخشی از آزمایشی هستند که با تعداد محدودی از کاربران انجام می‌شود. حالا دیگر اسپاتیفای به تغییرات به‌عنوان یک آزمایش اشاره نمی‌کند‌. البته هنوز مشخص نیست که چرا دسترسی به متن اهنگ‌ها را به‌عنوان یک ویژگی پرمبوم در وب‌سایت خود ثبت نمی‌کند. این احتمال وجود دارد که شرکت هنوز درحال آزمایش محدودیت ماهانه اشعار برای حساب‌های رایگان باشد.

چند روز پیش تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که به یک محدودیت ماهانه برای نمایش متن آهنگ‌ها اشاره داشت. به نظر می‌رسد که کاربران رایگان فقط برای دفعات محدودی قادر خواهند بود تا متن آهنگ‌ها را مشاهده کنند.

اسپاتیفای به جزئیات بیشتری درمورد اینکه چرا نمایش متن آهنگ‌ها را به‌صورت پولی ارائه می‌کند، اشاره نکرده است. اما واضح است که این اقدام تلاشی برای سوق‌دادن کاربران بیشتر به سمت سرویس پرمیوم است. در سه ماهه اخیر، این شرکت به بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه و 236 میلیون مشترک پولی رسید که نشان‌دهنده رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته است.

اینکه محدودکردن نمایش متن آهنگ‌ها باعث می‌شود افراد بیشتری اشتراک تهیه کنند، هنوز مشخص نیست. زیرا متن آهنگ‌ها از طریق وبسایت و برنامه‌هایی مانند Genius، Shazam اپل یا Musixmatch که در کنار اسپاتیفای کار می‌کنند، به‌راحتی و رایگان دردسترس هستند.

گفتنی است که قابلیت ریمیکس آهنگ‌ها ویژگی دیگری است که اسپاتیفای در حال‌ حاضر روی آن کار می‌کند. این شرکت ماه گذشته از قابلیت AI Playlist نیز رونمایی کرده بود که با آن می‌توان با کمک هوش مصنوعی پلی‌لیست ساخت.

  • اسپاتیفای قرارداد خود را با جو روگان برای چند سال آینده تمدید کرد
  • با اسپاتیفای آهنگ ها را به سلیقه خود ریمیکس کنید
  • تعداد مشترکین پرمیوم اسپاتیفای به 220 میلیون رسید
  • اسپاتیفای از ویژگی‌ های جدیدی برای پادکست‌ رونمایی کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع