نگاهی به امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ که صاحبان آیپد اپل حسرتش را می‌خورند

منبع :  gadgetnews.net دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513458 9 ماه قبل 228

برخی از امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ را نمی‌توانید در آیپدهای اپل بیابید. چیزهایی که باعث برتری تبلت سامسونگ نسبت به اپل می‌شوند.

روز گذشته رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ برگزار شد که طی آن غول کره‌ای از گوشی‌های تاشو جدید گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ خود رونمایی کرد. علاوه بر این شاهد رونمایی از ساعت‌های هوشمند جدید سری گلکسی واچ ۶ نیز بودیم. اما در کنار آن‌ها، سامسونگ از جدیدترین تبلت‌های اندرویدی خودش، خانواده گلکسی تب S9 نیز پرده برداشت که نسبت به نسل گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

تبلت‌های خانواده گلکسی تب S9 سامسونگ برای رقابت با آیپدهای اپل از راه رسیدند

به‌طور مثال گلکسی تب اس ۹ به اسپیکرهای چهارگانه‌ای مجهز شده که بلندگوهای آن ۲۵ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی هستند و نمایشگر بزرگ‌تر آن از حالت‌های جدیدی همچون Multi Window و Pop-Up View برای مالتی‌تسکینگ پشتیبانی می‌کند. این تبلت‌ها از اپلیکیشن‌هایی که کاربران آیپد سال‌ها از آن لذت می‌بردند مثل GoodNotes، ویرایشگر ویدیویی LumaFusion و اپلیکیشن نقاشی Clip Studio Paint نیز پشتیبانی خواهند کرد تا از آن‌ها رقبایی توانمند برای آیپد پرو بسازد.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9تبلت Samsung Galaxy Tab S9

با تبلت سامسونگ، از لپ تاپ بی‌نیاز می‌شوید

اما در کنار این‌ها، سامسونگ تبلت‌هایش را به قابلیت‌هایی مجهز کرده که نمی‌توان آن‌ها را در تبلت‌های سری آیپد اپل یافت. به‌طور مثال S9 به نسبت ابعاد تصویر جدیدی دست پیدا کرده که اپل سال‌هاست برای آن تلاش می‌کند. یا سیستم خنک‌کننده بسیار قدرتمندی را ارائه می‌کند که در تمام طول مدت استفاده می‌تواند تبلت را خنک نگه دارد.

جذاب‌ترین امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ

اگر شما هم کنجکاو هستید با امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

۱. نمایشگر بزرگ‌تر با نسبت تصویر جدید

امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگامکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ

این خانواده از تبلت‌های سامسونگ در سه نسخه با ابعاد نمایشگر متفاوت عرضه می‌شود. اولی نسخه معمولی با نمایشگر ۱۱ اینچی، دومی نسخه پلاس با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی و سومی نسخه اولترا با یک نمایشگر فوق بزرگ ۱۴.۶ اینچی است. نمایشگر مدل آخری، خیلی بزرگ‌تر از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل به‌نظر می‌رسد. این نمایشگر بزرگ‌تر اجازه دستیابی به نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ را داده است که فضای کار بسیار قابل قبولی را هنگام در دست گرفتن عمودی تبلت، در اختیار کاربران می‌گذارد.

و البته باوجود اینکه سامسونگ رزولوشن دقیق این نمایشگر را اعلام نکرده، ولی مطمئنا به‌خاطر این نسبت تصویر خیلی رزولوشن بالاتری در مقایسه با آیپد خواهد بود. این نمایشگر از یک پنل به‌نام Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از استاندارد +HDR10 بهره می‌برد. نمایشگرهای امولد به‌خاطر دقت رنگ بالا، همیشه بهتر از دیگر نمایشگرها بوده‌اند. زیرا در این نمایشگرها، هر پیکسل نور خودش را به‌صورت مستقل تامین می‌کند که باعث به‌وجود آمدن نسبت کنتراست بالاتر و رنگ‌های سیاه عمیق می‌شود.

بنابراین روی کاغذ، امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ حداقل در بخش نمایشگر بهتر از آیپد اپل است.

۲. گزینه‌ای بهتر برای استفاده در محیط‌های بیرونی

امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگامکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ

گلکسی تب جدید سامسونگ ویژگی‌هایی دارد که آن را به گزینه جذاب‌تری نسبت به آیپد برای استفاده در محیط‌های خارج از منزل تبدیل می‌کند. به‌طور مثال هم خود تبلت و هم قلم هوشمند S Pen آن از گواهی ضد آب و گردوغبار IP68 برخوردارند. این بالاترین درجه برای مقاومت یک محصول است. در آن سمت اپل هیچ‌وقت ادعا نمی‌کند که تبلت‌هایش می‌توانند مقاومت کاملی را نسبت به آب و گردوخاک ارائه کنند.

البته توصیه نمی‌کنیم که تبلت S9 را با خودتان به داخل استخر ببرید؛ ولی حداقل موقعی که اتفاقی خیس شود، نیازی به نگرانی نیست. این دستگاه همچنین به‌لطف بدنه آلومینیومی رده نظامی خود، در برابر سقوط و خراش هم مقاوم است.

بیشتر بخوانید:

گلکسی تب اس 9، اولین تبلت پرچم دار ضد آب سامسونگ است

یکی دیگر از امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ که آن را به گزینه جذابی برای استفاده بیرونی تبدیل می‌کند، تکنولوژی Vision Booster است. این تکنولوژی می‌تواند جلوی مزاحم نورهای محیط مثل خورشید برای نمایشگر تبلت را بگیرد. الگوریتم‌های این تکنولوژی نور تابیده شده را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بفهمند چگونه روی هر یک از پیکسل‌های نمایشگر تاثیرگذار است. سپس نواحی تاریک را تیره‌تر کرده و رنگ‌ها را جلا می‌دهد تا کنتراست صفحه افزایش پیدا کند. این تکنولوژی خیلی مؤثرتر از قابلیت روشنایی خودکار نمایشگر است.

۳. سیستم خنک‌کننده توانمند

امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگامکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ

گلکسی Tab S9، نخستین تبلت سامسونگ است که به فناوری محفظه بخار مجهز می‌شود. این فناوری به‌جای خنک‌سازی دستگاه از طریق یک لوله خنک‌کننده معمولی، از یک لوله خلاء برای تبدیل مایع به گاز استفاده می‌کند. سپس مواد رابط حرارتی گرما را به پشت قاب و به سمت نمایشگر هدایت می‌کنند. با توجه به اینکه روش خنک‌سازی محفظه بخار، گرما را در جهات مختلفی پخش می‌کند، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

شاید شما پیش خودتان می‌گوید که «خب، آیپد من که هیچوقت داغ نمی‌شود. پس چرا نگران باشم؟». اما منظور ما از داغ شدن دستگاه، فقط آن چیزی نیست که باعث سوزاندن دست شما می‌شود. خنک‌کنندگی کارآمد در زیر قاب تبلت می‌تواند باعث ارتقا عمر باتری شود. فراموش نکنید که تعویض باتری آیپد کار ارزانی نیست. از همه مهم‌تر اینکه خنک‌کنندگی خوب می‌تواند عملکرد فنی تبلت را در تمام طول مدت استفاده شما، در سطح مناسبی حفظ کند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع