نیروی کمکی و تجهیزات نظامی ترکیه در راه سوریه

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 589748 2 هفته قبل 109

درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیات «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

خبر مرتبط
عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها
عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها

وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیات «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. همزمان یک کاروان نظامی متعلق به هیات تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می یافت.

پیش از این نشستی بین افسران ارتش ترکیه و رهبران تحریر الشام برگزار شد تا راه‌های کنترل مرز سوریه و ترکیه و محدود کردن عملیات قاچاق را بررسی کنند.

هیات تحریرالشام معتقد است که به مسوولیت خود در کنترل امنیتی این مناطق پایبند است و در این مسیر خواهان مشارکت نیروهای «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه نیست.

مناطق تحت کنترل «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه در حومه حلب از طریق دو گذرگاه «دیربلوط» و «الغزاویه» به مناطق تحت کنترل «تحریر الشام» در ادلب مرتبط است که از طریق آن کالا، سوخت و تمامی اشکال مبادلات تجاری بین منطقه و همچنین عملیات قاچاق انجام می‌شود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع