هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 299442 1 سال قبل 184

شاید برای برخی از شما پینین فارینا نامی ناآشنا باشد ولی جالب است که بدانید این کمپانی بیش از ۹ دهه است که برای کمپانی‌های بسیار مطرح دنیا نظیر فراری، مازاراتی، فیات، آلفارومئو، لامبورگینی و … خودروهای بسیار محبوب و خاصی طراحی کرده است.

سرانجام این کمپانی مطرح طراحی تصمیم به روانه کردن یک ابرخودرو و هایپرکار منحصر به فرد به بازار گرفته است و پینین فارینا گروهی از مهندسین خبره را گردهم آورده که پیش‌تر روی خودروهایی همچون بوگاتی شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک‌لارن P1، مرسدس بنز Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E کار کرده‌اند. نتیجه کار یک ابرخودرو اسپرت گرند‌تورر الکتریکی با نام باتیستا شده است که اولین نمونه تحویل یک مشتری خصوصی در موناکو شده است و باید این مسئله رو عنوان کنم که به نظر می‌رسد این هایپرکار الکتریکی ۱۸۷۴ اسب بخاری ارزش هر ثانیه از ۱۲۵۰ ساعت صرف شده برای ساخت هر نسخه را دارد.

پینین فارینا

احتمالا کمتر کسی رنگ سبز را برای باتیستای خود (یا هر ماشین دیگری) انتخاب کند، اما این رنگ به خوبی پالت رنگی منحصربه‌فرد موجود در آتلیه سفارشی ۲۳۰۰ متر مربعی پینین فارینا را در کامبیانو به نمایش می‌گذارد. هر خریدار می‌تواند از میان ۲۸ رنگ الهام‌گرفته از منطقه Piemonte ایتالیا رنگی منحصر به فرد را انتخاب کند و همچنین برای خریداران فرصتی برای رانندگی که نمی‌شود گفت و بهتر است بگیم پرواز با چند باتیستای منحصر به فرد در کنار بزرگراه و مسیر اختصاصی فراهم شده است.(شخصا، شیفته رنگ قرمز تیره موسوم به “Rosso Barberesco” این ابرخودرو شده‌ام.) فرآیند نقاشی به تنهایی سه تا چهار هفته از فرآیند ساخت ۱۰ هفته‌ای باتیستا را شامل می‌شود که یک ترکیب رنگ جدید با پوشش متالیک چند لایه است.

پائولو دلاچا رئیس بخش تولید و مهندسی در مورد باتیستا این چنین عنوان کرده است: “هدف ما با باتیستا ارائه یک نوع جدید و جذاب از تجربه رانندگی “Gran Turismo” بود، با استفاده از قدرت بی‌سابقه‌ای که از طریق نیروی محرکه الکتریکی ایجاد شده و کاملا با معیارهای ما سازگار است.”

پائولو دلاچا و کمپانی‌اش در این زمینه کاملاً موفق بوده‌اند و یک GT چهار موتوره زرق و برق‌دار ساخته‌اند که پاهای راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیل رانی نیک هایدفلد را پس از یک دور آزمایشی حسابی لرزانده است و پینین فارینا دوست دارد نقل و قول هایدفلد را بارها و بارها بازگو کند “من هرگز چیزی به اندازه باتیستا را رانندگی نکردم.”

پینین فارینا

تعجب آور نیست زیرا که موتور الکتریکی چهار موتوره باتیستا بیش از دو برابر یک خودروی F1 قدرت دارد و در لیست قدرتمندترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. گشتاور ۱۶۹۶ پوند فوت (۲۳۰۰ نیوتن متر) کمک می‌کند مانند تیری که از چله کمان رها می‌شود باتیستا در زمانی زیر دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و زیر ۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ادامه وقتی نزدیک به ثانیه دوازدهم می‌شویم این خودرو به سرعتی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر رسیده است و وقتی در حال پلک زدن هستید متوجه خواهید شد که سرعت از ۳۵۰ کیلومتر عبور کرده است و آن وقت هست که مغزتان به شما دستور می‌دهد که پدال سمت چپ را به آرامی فشار دهید.

مهم‌تر از همه این‌ها، تأثیر باتری لیتیوم-مگنزیوم-نیکل با سیستم خنک کننده مایع است، نه‌تنها به‌خاطر اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۰ کیلووات‌ ساعت و گستره پیمایش مسافت ۵۰۰ کیلومتر را دارد، بلکه به‌صورت T شکل جاسازی شده است. بخش بالای T نیز پشت دو صندلی قرار گرفته است و دنباله آن مانند یک میلنگ به سمت پایین حرکت می‌کند، به همین دلیل صندلی‌های باتیستا مانند خودروهای مسابقه‌ای بسیار پایین هستند، چیزی که در خودروهای برقی معمولی که باتری‌شان در کف خودرو قرار دارد، تقریبا ناممکن محسوب می‌شود. باتری باتیستا مانند برادر خود ریمک نورا، درون یک سلول فیبر کربنی قرار دارد تا نیمه در خودرو بالا آمده است. گویا دست طراحان پینین‌فارینا بازتر بوده و توانسته‌اند تا موقعیت کابین باتیستا را نسبت به کابین نورا کمی جلوتر بیاورند. طراح ارشد، لوکا، معتقد است که باتیستا یک خودرو برقی است که ظاهری شبیه به خودروهای موتورمیانی دارد.

تنها ۱۵۰ عدد از این خودرو در کامبیانو و به‌صورت دستی مونتاژ می‌شوند که پیش از ورود به عرصه فروش و ثبت مبلغ مالیات روی آن، حدود ۱.۹۸ میلیون یورو قیمت دارند که ۸ دستگاه از این هایپرکارها به صورت فوق انحصاری و با نام  Anniversario edition از قبل به فروش رفته است.

  • کادیلاک سلستیک (Celestiq)؛ یک پیش‌نمایش مجلل از آینده

منبع: newatlas / motor1

نوشته هایپرکار الکتریکی پینین فارینا (باتیستا) به جنگ ابرخودروها خواهد رفت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع