هزینه ترمیم معدل 1401

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 455876 1 سال قبل 258
هزینه اولیه ثبت نام ترمیم معدلهزینه ترمیم معدل 1401

داوطلبان بسیاری پس از قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور، اقدام به ثبت نام در آزمون ترمیم معدل کرده و خود را برای شرکت در این آزمون آماده می کنند. متقاضیان با شرکت در آزمون مذکور فرصت دوباره ای برای ترمیم نمرات قبل خود دارند تا بتوانند از این طریق نتایج بهتری در کنکور کسب کنند که البته به منظور این امر باید شرایط ترمیم معدل در کنکور سراسری را نیز در نظر داشته باشند. در این بین ممکن است هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل نگرانی و تردید داوطلبان را بر انگیزد که در ادامه به بحث در این مورد نیز خواهیم پرداخت.

هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل توسط اداره آموزش و پرورش هر استان و به صورت جداگانه تعیین می شود.

هزینه ترمیم معدل 1401 بر چه اساسی تعیین می شود؟

بدیهی است که داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل موظف به پرداخت هزینه ای به اداره آموزش پرورش می باشند؛ چرا که این آزمون به نوعی فعالیت اضافی برای اداره مربوطه محسوب می شود و این هزینه صرف چاپ و تصریح اوراق امتحانی خواهد شد.

هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون به طور دقیق توسط اداره آموزش و پرورش هر استان تعیین می شود و از این رو ممکن است مبلغ پرداختی در هر استان نسبت به سایر استان ها متفاوت باشد. لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارند می بایست در استانی که در آن فارغ التحصیل شده اند اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل کنند.

نکته: نمرات این آزمون در کارنامه نهایی لحاظ نشده و فقط در نتیجه کنکور سراسری تاثیر گذار خواهد بود.

هزینه ثبت نام اولیه در آزمون ترمیم معدل 1401

با اینکه هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل به استان فارغ التحصیلی و محل شرکت در آزمون بستگی دارد ولی همیشه مبلغ ثابتی برای این فرآیند در نظر گرفته می شود که تقریبا می توان گفت در استان های مختلف کشور یکسان است.

در ابتدای ثبت نام جهت آزمون ترمیم معدل متقاضیان می بایست مبلغ 50 هزار تومان به همین منظور بپردازند. البته این مبلغ یک هزینه کلی بوده و شامل شرکت در آزمون هیچ درسی نمی شود و صرفا به عنوان هزینه اولیه دریافت می شود؛ لذا در ادامه داوطلب می بایست هزینه شرکت در امتحان هر درس را به صورت جداگانه بپردازد. پس می توان گفت هر فرد فارغ از این که قصد شرکت در آزمون چند درس را دارد می بایست جهت ثبت نام این هزینه را پرداخت کند.

هزینه ثبت نام ترمیم معدل هر درس 1401

پس از ثبت نام و پرداخت هزینه اولیه، داوطلب می بایست درس هایی که قصد ترمیم نمره آنها را دارد انتخاب کند. بدیهی است که برای شرکت در هر درس هزینه جداگانه از متقاضی دریافت می شود.

بنابر اخبار منتشر شده و تجربه برخی از کاربران، هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل هر درس 20 هزار تومان می باشد.  لذا بسته به این که داوطلب قصد شرکت در آزمون چند درس را دارد، مبلغ تمام شده برای او متفاوت خواهد بود.

نحوه پراخت هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1401

طبق گفته های قبلی باید هزینه ای جهت شرکت در آزمون ترمیم معدل توسط متقاضیان پرداخت شود، در حقیقت سامانه و یا درگاه خاصی به این منظور معین نشده است و داوطلبان موظف اند با مراجعه حضوری و در حین ثبت نام در مراکز مذکور نسبت به واریز مبلغ اقدام کنند.

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1401 په قدر است؟

باید گفت که میزان هزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل 1401 بسته به مبلغی که آموزش و پرورش هر استان معین می کند متفاوت می باشد.

2- هزینه ثبت نام اولیه در آزمون ترمیم معدل 1401 په قدر است؟

هزینه ثبت نام اولیه آزمون ترمیم معدل 1401 به عباتی 50 هزار تومان تعیین شده است.

3- مبلغ دریافتی جهت شرکت در هر درس آزمون ترمیم معدل چه قدر است؟

مبلغ شرکت در امتحان هر درس 20 هزار تومان می باشد که این مبلغ ممکن است نسبت به استان متغییر باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع