هشدار دیده‌بان حقوق بشر درباره عواقب اخراج آوارگان از «رفح»

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 590442 1 هفته قبل 87

این نهاد حقوق بشری تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در مناطق شرقی رفح هشدار داده است به منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس بروند. این در حالی است که هیچ گونه توضیحی درباره چگونگی انتقال ایمن غیر نظامیان به منطقه مذکور یا مدیریت آنها پس از انتقال به آن منطقه ارائه نشده است.

خبر مرتبط
افشاگری از تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو/حمله به رفح محور رایزنی‌ها
افشاگری از تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو/حمله به رفح محور رایزنی‌ها

دو مقام آمریکایی فاش کردند که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل درباره طرح اسرائیل برای حمله به رفح گفت‌وگوی تلفنی کردند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه هچنین تصریح کرد: از جمله نقاطی که ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه آنها را داده است بیمارستان ابویوسف النجار، بیمارستان مرکزی رفح و همچنین گذرگاه های مرزی رفح و کرم ابوسالم هستند که ورود کامیون های حامل کمک های بشر دوستانه از طریق آنها از ۲ روز پیش تاکنون متوقف شده است.

این نهاد حقوق بشری خاطرنشان کرد: در دستور تخلیه این مناطق توسط ارتش اشغالگر آمده است که شهر غزه و مناطق شمال نوار غزه، همچنان منطقه درگیری و خطرناک هستند و از بازگشت فلسطینی ها به مناطق شمالی نوار غزه جلوگیری می شود.

خبر مرتبط
قاهره اجازه ورود ارتش اسرائیل به رفح را نمی‌دهد
قاهره اجازه ورود ارتش اسرائیل به رفح را نمی‌دهد

پارلمان مصر تأکید کرد که اسرائیل حق اقدام نظامی در رفح را ندارد و قاهره طبق مفاد توافقنامه صلح کمپ دیوید، تحت هیچ شرایطی اجازه ورود ارتش اسرائیل به مناطق غیر مجاز را نخواهد داد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه افزود: در دستور تخلیه مناطق مذکور، اشتباهات بزرگی وجود دارد که از جمله آن، ارائه اطلاعات متناقض و اشتباه در نامگذاری مناطق است. این امر، هیچ گونه پناهگاه ایمنی را برای غیرنظامیان باقی نمی گذارد و به منزله نقض پایبندی به ارائه هشدارهای پیشین و مؤثر براساس قوانین انسانی و بین المللی است.

این نهاد حقوق بشری تصریح کرد: هرگونه عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح، باعث تشدید ارتکاب جنایات هولناک، کشتار صدها هزار غیرنظامی به ویژه کودکان و زنان و همچنین توقف عملیات امدادرسانی بشردوستانه برای حفظ جان اهالی در سراسر نوار غزه خواهد شد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین اعلام کرد: با توجه به شمار زیاد آوارگان پناه برده به شهر رفح، حمله قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به این شهر، خطر کشتار بسیار وسیع را در این منطقه تقویت می کند و باعث ایجاد نگرانی های جدی درباره سناریوی آوارگی اجباری و بیرون راندن فلسطینی ها به خارج از نوار غزه می شود.

این مرکز حقوق بشری تأکید کرد: شهر رفح، مرکز عملیات امدادرسانی، بشردوستانه و نیز نقطه ورود کمک های انسانی به نوار غزه است که ده ها سازمان امدادرسان، کمک هایشان برای اهالی این منطقه را انبار می کنند. حمله به این منطقه، باعث تشدید سیاست گرسنه نگه داشتن اهالی غزه و انتشار بیشتر بیماری های ناشی از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به این بخش از خاک فلسطین خواهد شد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین اعلام کرد: حمله زمینی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی، رفح به عنوان خونین ترین نقطه در جنگ اخیر علیه غیرنظامیان فلسطینی خواهد بود. این حمله منجر به موج بزرگتری از آوارگی و تشدید تراکم در پناهگاه ها و اردوگاه های آوارگان خواهد شد و امکان دسترسی به مواد غذایی و آب را در شرایطی که نظام بهداشتی غزه تقریبا به طور کامل منهدم شده است از بین خواهد برد.

این نهاد حقوق بشری در پایان از جامعه جهانی خواست ضمن پایبندی به تعهدات قانونی بین المللی خود در زمینه جلوگیری از نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، اهرم های فشار واقعی را برای وادار کردن این رژیم به توقف حمله نظامی به رفح به کار گیرد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع