هشدار سازمان جهانی بهداشت به تعطیلی بیمارستان‌ها در غزه/ شمارش معکوس آغاز شد

منبع :  دنیای اقتصاد دسته بندی : اقتصاد و بورس کد خبر : 590687 1 هفته قبل 86

وزارت بهداشت فلسطین در مورد تشدید بحران مشتقات سوختی در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه هشدار داده و خواستار اقدام و تحرک فوری برای جلوگیری از وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی در این منطقه شده است.‌

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که سوخت بیمارستان‌های جنوب نوار غزه برای ۳ روز دیگر کفایت می‌کند و این یعنی اینکه این بیمارستان‌ها به زودی از خدمت خارج خواهند شد.

خبر مرتبط
بمباران یک منزل مسکونی در رفح 20 کشته و مجروح بر جای گذاشت
بمباران یک منزل مسکونی در رفح ۲۰ کشته و مجروح بر جای گذاشت

در ادامه یورش رسمی اشغالگران به رفح و در ادامه بمباران یک منزل مسکونی در غرب رفح که به پناهگاه آوارگان شمال نوار غزه تبدیل شده،۲۰ نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان از زنان و کودکان هستند.

گبریسوس اشاره کرد که یکی از ۳ بیمارستان موجود در رفح بیمارستان یوسف النجار است که به سبب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح از خدمت خارج شده است.

خبر مرتبط
قمار نتانیاهو در رفح/ مرگ و زندگی در یک قدمی «بی بی»
قمار نتانیاهو در رفح/ مرگ و زندگی در یک قدمی «بی بی»

امروز، نتانیاهو تحت فشار است تا شکاف‌هایی را در روابط خود با رئیس‌جمهور آمریکا ترمیم کند، شکاف‌هایی که نه بر سر اهداف جنگی اساسی اسرائیل در غزه ، بلکه به دلیل رویکرد اسرائیل در باب کارزار نظامی و اقدامات بشردوستانه در این نوار باریک ایجاد شده است.

وی هشدار داد که تعطیلی گذرگاه زمینی رفح مانع از ورود سوخت به نوار غزه خواهد شد و در این صورت تمامی عملیات‌های انسانی متوقف خواهد شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع