همه ی پردازنده های نسل چهارده اینتل non-K با کلاک تقویت شده عرضه می شوند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513454 9 ماه قبل 149

یک افشاگر حوزه سخت افزار به نام chi11eddog، به تازگی مشخصات بیشتری از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل منتشر کرده است. لیستی که پیش از این منتشر شد، فاقد اطلاعات مربوط به کلاک آنها بود، اما حالا این مشخصات نیز در دسترس است و همچنین بار دیگر عدم وجود پردازنده مرکزی Core i3 با 6 هسته در نسل چهاردهم اینتل، تایید شده است.

مشخصات اولیه سری پردازنده های نسل چهاردهم اینتل non-K مشخص شد

تقریبا تمام محصولات افزایش 200 مگاهرتزی را تجربه خواهند کرد

قابل توجه‌ترین جزئیات تازه منتشر شده، این است که تقریباً کل مجموعه سری چهاردهم Core افزایش 200 مگاهرتزی را در سرعت کلاک خود دریافت می‌کنند، البته به استثنای مدل Core i5-14400 که افزایش 100 مگاهرتزی نسبت به مدل 13400 خواهد داشت. به غیر از آن، ما می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که مدل‌های غیرK تا 5.8 گیگاهرتز در سری Core i9-14900 تقویت شوند که در نتیجه بالاترین سرعت کلاک را برای مدل‌های 65 وات به همراه خواهد داشت. همانطور که قبلاً هم لو رفته بود، سری K از تقویت چشمگیر 6.0 گیگاهرتز برخوردار است، در حالی که نسخه ویژه که هنوز توسط سایر افشاگران تایید نشده است، ممکن است حتی به 6.2 گیگاهرتز هم برسد.

کلاک نسل چهاردهم اینتل

یک تغییر مهم دیگر این است که تنها یک محصول شاهد ارتقاء تعداد هسته از 16 به 20 خواهد بود. آن محصول پردازنده مرکزی Core i7-14700 است که از این پس به جای 8 هسته، به 12 هسته کارآمد متکی خواهد بود که همین به روزرسانی آن را به مهم ترین پیشرفت نسبت به سری سیزدهم تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، شایعات در مورد Core i3-14100 با 6 هسته کاملا نادرست بود. لیست به روز شده تأیید می‌کند که این بخش دارای چهار هسته و کلاک تقویت شده تا 4.7 گیگاهرتز است، که مجدداً تنها تقویت کلاک 200 مگاهرتز بدون هیچ گونه تغییر در معماری را تأیید می‌کند.

در حال حاضر انتظار می‌رود که اینتل سری چهاردهم Core خود را در ماه اکتبر عرضه کند، مدل‌های غیر K نیز در اوایل سال آینده میلادی با اعلام احتمالی در CES 2024 عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط:

  • اولین بنچمارک از پردازنده اینتل Core i7-14700K لو رفت
  • تاریخ عرضه پردازنده نسل چهاردم اینتل “Raptor Lake Refresh” لو رفت
  • اینتل “Raptor Lake Refresh” را به نرم افزار شناسایی خود اضافه می کند
  • شایعات خبر از تعداد هسته بیشتر و کلاک بالاتر در نسل چهاردهم اینتل می دهند
مشاهده این خبر در سایت مرجع