والپیپرهای Spotlight ویندوز 11 سرگرمی را به ارمغان می آورد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 250384 1 سال قبل 227

عکس معروف پس زمینه سیستم عامل XP مایکروسافت را به یاد دارید؟ این شرکت بالاخره یکی از ویژگی های بهتر ویندوز را در ویندوز 11 آورده است و آن والپیپرهای Spotlight ویندوز 11 است که سیستم عامل جدید مایکروسافت را کمی با جذابیت هم نشین می‌کند.

  • آموزش پاک کردن تاریخچه جست و جوی Spotlight Search در iOS 10
  • معرفی فیلم: افشاگر (Spotlight)

والپیپرهای Spotlight ویندوز 11

حقیقتش را بخواهید من طرفدار عکاسی از طبیعت هستم و ظاهرا شرکت مایکروسافت هم همینطور است. حتما شما هم خاطرتان هست که چگونه عکسی از دامنه تپه‌ای در کالیفرنیا به پس زمینه نمادین “Bliss” ویندوز XP تبدیل شد. مایکروسافت بی سر و صدا مجموعه عظیمی از عکاسی حرفه‌ای را جمع آوری کرده است و آنها را به عنوان تم‌های ویندوز 10 در دسترس قرار داده است که یک راه عالی برای شخصی سازی رایانه شخصی ویندوز 10 شماست. این مضامین به شما این امکان را می‌دهند تا از بین هزاران عکس از یک موضوع خاص انتخاب را کنید: عکس‌های ساحل، گربه‌ها یا عکاسی نجومی.

مایکروسافت از این عکس‌ها برای اضافه کردن رنگ و زمینه به سایر ویژگی‌های خود استفاده می‌کند. برای مثال، Bing.com تمایل دارد عکس‌هایی از ساختمان‌ها و شهرهایی را به نمایش بگذارد که هم از نظر بصری چشمگیر هستند و هم تاریخچه‌ای دارند که ارزش کاوش را دارد. قبلاً، می‌توانستید برخی از این تصاویر را به‌صورت خودکار از طریق برنامه قابل دانلود Bing Wallpaper بارگیری کنید. احتمالاً متوجه شده اید که صفحه قفل ویندوز شما اکنون یک عکس نماینده را نیز نشان می دهد.

اکنون، یک راه جدید برای افزودن کمی رنگ به دسکتاپ شما وجود دارد: Windows Spotlight، که به عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی تجمعی ویندوز 11، KB5014019، اضافه شده است. Windows Spotlight هر روز پس‌زمینه دسک‌تاپ شما را می‌چرخاند و یکی از صحنه‌های طبیعت مایکروسافت را پشت آیکون‌های دسکتاپ شما قرار می‌دهد. (به طور پیش فرض خاموش است، بنابراین اگر از قبل یک تصویر زمینه ترجیحی داشته باشید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.)

والپیپرهای Spotlight ویندوز 11 سرگرمی را به ارمغان می آورد

برخلاف سایر ویژگی‌های تازه‌ای که معمولاً پوشش می‌دهیم، این بخشی از برنامه پیش‌نمایش Windows Insider نیست و برای همه کاربران ویندوز 11 در دسترس است. از آنجایی که این آپدیت اختیاری ویندوز 11 است، برای دانلود و نصب آن باید به صفحه Windows Update در منوی تنظیمات خود مراجعه کنید. اما نگران نباشید چرا که چند هفته دیگر به عنوان بخشی از به‌روزرسانی معمول «Patch Tuesday» در ماه ژوئن بخشی از ویندوز 11 خواهد بود.

برای روشن کردن Windows Spotlight، باید به Settings > Personalization > Background بروید و منوی کشویی را روی «Windows Spotlight» تغییر دهید. سپس کاغذ دیواری شما باید به پس زمینه روز تغییر مکان دهد. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که شما این امکان را ندارید که هر ساعت یا هر دقیقه پس‌زمینه را تغییر دهید. شما همچنین این گزینه را در اختیار ندارید که پس‌زمینه‌های دسک‌تاپ را ورق بزنید تا پس‌زمینه‌ای را که دوست دارید پیدا کنید اما به هر حال. ممکن است این گزینه در آینده اضافه شود.

پیش از این ما از ویندوز 11 به دلیل دور شدن از محیط گرم‌تر ویندوز 10 به سمت رابط کاربری ویندوز 11 با تمرکز بر بهره وری انتقاد کرده‌ایم. این به روز رسانی جدید مطمئناً کمی از شخصیت ویندوز 10 را باز می‌گرداند و این یک گام به جلو برای سیستم عامل است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع