واکاوی واکنشهای رفتاری مهمانان نسبت به مدیریت بهداشت هتل در دوران شیوع کووید-19
در طول وضعیت همهگیری کووید-۱۹، تعداد کمی از مسافران حاضر به اقامت در هتل ها شدند. این امر هتلها را ملزم به اتخاذ استراتژیهای بهداشتی و استانداردهای عملیاتی ایمنی کرد. برای مدیران هتل ها بسیار مهم است که نگرانی های بهداشتی مهمانان خود را در طول همه گیری کووید-۱۹ برطرف کنند. از این رو، مدیریت بهداشت از جمله استراتژی های است که هتل ها به منظور ترغیب واکنش های رفتاری مثبت مصرف کنندگان در این دوران اتخاذ کرده اند. پژوهش حاضر به دنبال واکاوی واکنشهای رفتاری مهمانان نسبت به مدیریت بهداشت هتل در دوران شیوع کووید-19 است. به منظور دستیابی به هدف پژوهش، نمونه 340 نفره از مهمانانی که در طی شیوع موج سوم کووید-19 در دیماه و بهمنماه 1399 تجربه اقامت در یک هتل 4 یا 5 ستاره در شهر مشهد را داشتند، به روش در دسترس انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه آنلاین که در شبکههای اجتماعی مرتبط با گردشگری و هتلداری توزیع شد نسبت به جمعآوری اطلاعات اقدام گردید. نتایج آزمون فرضیهها حاکى از آن است که ویژگی های بهداشتی درک شده توسط مهمانان هتل تاثیر مثبتی در شکل گیری تصویر ذهنی شناختی و عاطفی از هتل دارد. همچنین، تصویر ذهنی شناختی نسبت به تصویر ذهنی عاطفی تاثیر قابل توجهی در ترغیب واکنش های رفتاری مهمانان هتل دارد. در نهایت، ویژگی های بهداشتی درک شده توسط مهمان هتل بطور غیر مستقیم و از طریق شکل دهی تصویر ذهنی شناختی و عاطفی منجر به واکنش های رفتاری مانند تبلیغات شفاهی و قصد بازدید مجدد می شود.