واکنش عجیب به سی و چهارمین جام / اشک و گریه باورنکردنی گواردیولا پس از قهرمانی!

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 487607 10 ماه قبل 141

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در بازی فینال جام حذفی انگلیس امروز به مصاف منچستریونایتد رفت و با نتیجه 2-1 به پیروزی دست یافت.

سیتی بدون شک این جام را مدیون درخشش ایلکای گوندوغان است. بازیکن آلمانی در دقایق یک و 52 برای تیمش گلزنی کرد و گل یونایتد را هم برونو فرناندز از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند.

پیروزی در بازی امشب دومین جام فصل سیتی را ثبت کرد. شاگردان پپ گواردیولا در هفته گذشته قهرمانی لیگ برتر انگلیس را در کورس با آرسنال جشن گرفته بودند.

1883032

پپ گواردیولا در ورزشگاه ومبلی امشب سی و چهارمین عنوان قهرمانی دوران مربیگری خود را به دست آورد، اما به نوعی رفتار کرد که انگار اولین بار یک قهرمانی را جشن می‌گیرد.

دوربین‌های تلویزیونی لحظاتی پس از سوت پایان توسط پل تیرنی، جشن بازیکنان سیتی و ناراحتی یونایتدی‌ها را نشان می‌داد که یک تصویر توجه مخاطبان فوتبال را به خود جلب کرد.

1883033

پپ گواردیولا که یکی از افراد کادرفنی را همراهی می‌کرد با دستانش اشک روی گونه را پاک کرد و احساساتش از قهرمانی در جام حذفی را اینگونه بروز داد. امشب ظاهرا شب بسیار خاصی برای پپ بود، چراکه او در جشن قهرمانی هم یک مرتبه دیگر مورد توجه قرار گرفت.

سرمربی تیم قهرمان پس از قرار گرفتن مدال طلا روی سینه‌اش برای لحظاتی آن را تماشا کرد و سپس با بوسه‌های فراوان روی آن به قدری هیجان از خودش نشان می‌داد که انگار کودکی به اسباب بازی موردعلاقه‌اش دست پیدا کرده است!

1883037

شوق فراوان این سرمربی را فقط خودش درک می‌کند، چون امشب بار دیگر نبوغ مربیگری و توانایی‌اش در کسب جام‌ها را نشان داد. گواردیولا در فینال جام حذفی امروز در ومبلی مشتاق بود تا یک جام دیگر را به مجموعه چشمگیر خود اضافه کند.

با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در این فصل، پیروزی مقابل یونایتد، گواردیولا تنها یک بازی تا رسیدن به سه‌گانه تاریخی با فینال لیگ قهرمانان اروپا، فاصله خواهد داشت.

1883036

گواردیولا در طول دوران حرفه‌ای خود به اضافه افتخار امشب، 34 جام به عنوان سرمربی کسب کرده است. این باعث می‌شود گواردیولا پس از سر الکس فرگوسن (49) و میرچا لوچسکو (35) سومین مربی موفق تمام دوران از نظر تعداد جام‌های کسب شده باشد.

از این تعداد افتخاری که او به ارمغان آورده، 14 مورد مربوط به زمانی است که او بین سال‌های 2008 تا 2012 هدایت باشگاه بارسلونا را برعهده داشت.

1883035

او از سال 2009 شش عنوان به دست آورد: لالیگا، کوپا دل ری، سوپرجام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان.

گواردیولا پس از جدایی از بارسلونا در سال 2013 هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت. دوره 3 ساله او در بایرن باعث شد 3 عنوان قهرمانی بوندسلیگا و همچنین قهرمانی در مسابقات جام حذفی در سال‌های 2014 و 2016 را به دست بیاورد. اگرچه او در سال 2013 سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان را فتح کرد، اما هرگز در قامت سرمربی بایرن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشد.

1883034

او به ترتیب توسط تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید در مرحله نیمه نهایی حذف شد و به فینال صعود نکرد. گواردیولا در سال 2016 به منچسترسیتی پیوست و تاکنون 13 عنوان قهرمانی را با این باشگاه به دست آورده است.

او در اولین فصل خود بدون جام ماند و اولین جام او با قهرمانی در فصل 18-2017 لیگ برتر انگلیس به دست آمد. منچسترسیتی با هدایت سرمربی اسپانیایی در همین فصل به اولین تیمی تبدیل شد که طی 38 بازی لیگ برتر 100 امتیاز جمع آوری می‎‌کند..

1883038

از آن زمان، گواردیولا سیتی را به چهار قهرمانی دیگر در لیگ برتر انگلیس هدایت کرده است. سیتی با پپ 4 قهرمانی در جام اتحادیه را به دست آورد، اما تنها قهرمانی گواردیولا پیش از بازی امشب در جام حذفی، پیروزی 6-0 مقابل واتفورد در فینال فصل 2018/19 بود.

جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا تاکنون از گواردیولا و منچسترسیتی دور بوده و بهترین نتیجه آن‌ها تا به امروز نایب قهرمانی در فصل 2020/21 بوده است. شاید اشک‌های گواردیولا به این دلیل بود که او بیش از هر زمان دیگری برای قهرمانی اروپا چشم انتظار است.

کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا اکنون شاید مهمترین هدف تمام دوران پپ است تا کارنامه حضور روی نیمکت سیتی را به بهترین شکل ممکن تکمیل کند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع