ورود به سایت دانشگاه آزاد تهران مرکز | iauctb.ac.ir

منبع :  ایران مشاوره دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 59519 2 سال قبل 1944
ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکزورود به سایت دانشگاه آزاد تهران مرکز

دانشگاه آزاد یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات آموزشی پایدار و نوین می باشد که در طول سال های فعالیت خود، همواره در تلاش برای ارتقای سطح تحصیلات جامعه بوده است. در این میان، واحد مرکزی دانشگاه آزاد تهران که قدیمی ترین واحد تاسیس شده این دانشگاه می باشد، در راستای تحقق توسعه فناوری های مدرن الکترونیک اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان، اساتید و کارکنان خود کرده است.

یکی از مزایای پیشرفت در امر انجام امور دانشگاهی به وسیله شبکه جهانی اینترنت، کاهش اتلاف وقت در به پایان رساندن امور دانشجویی و بهبود عرضه خدمات به جمعیت فعال دانشگاهی است. واحد مرکزی دانشگاه تهران اکنون یکی از بزرگ ترین بسترها و فضای آموزش را در سطح کشور دارا می باشد، به گونه ای که این دانشگاه در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مبادرت به جذب دانشجو و تعلیم نسل آینده ساز کشور می کند.

لینک ورود مستقیم به سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

iauctb.ac.ir

ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی از طریق نشانی iauctb.ac.ir امکان پذیر می باشد.

معرفی سامانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

سایت دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی از بخش های متفاوت تشکیل شده است که هر یک وظیفه انجام بخشی از امور مرتبط با دانشجویان را عهده دار می باشد. در ادامه مقاله، بخش های ارائه دهنده خدمات تحصیلی و امور غیر تحصیلی سامانه این دانشگاه را معرفی خواهیم کرد.

پنل خدمات اداری و تحصیلی

در این قسمت مطالب مرتبط با خدمات دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانش آموختگان به نمایش درمی آید. توجه داشته باشید که رسیدگی به تمامی امور مرتبط آموزشی در طول سال تحصیلی از این طریق امکان پذیر است.

خدمات دانشجویی 
نوع خدمات
لینک مستقیم ورود
سامانه انتخاب واحد (آموزشیار) stdn.iau.ac
سامانه انتخاب واحد (سیدا) stu.iauctb.ac
سامانه اتوماسیون تغذیه food.iauctb.ac
صندوق رفاه دانشجویان srefah.iauctb.ac
باشگاه پژوهشگران جوان yrec.iauctb.ac
کتابخانه دیجیتال ict.iauctb.ac
جستجو در کتابخانه های واحد/ سیمرغ lib.iauctb.ac
سامانه ثبت پایان نامه ها thesis.iauctb.ac
سامانه پست الکترونیک mail.iauctb.ac
فناوری اطلاعات و ارتباطات ict.iauctb.ac
بسیج دانشگاه basij.iauctb.ac
شاهد و ایثار گران shahedsound.iauctb.ac
فرم درخواست ایمیل آکادمیک ict.iauctb.ac
بخشنامه ها و فرم های پژوهشی research.iauctb.ac
راهنمای کلاس مجازی iauctb.ac
خدمات اعضای هیات علمی
نوع خدمات
لینک مستقیم ورود
سامانه آموزشی و دانشجویی اساتید (آموزشیار) edu.iau.ac
سامانه آموزشی و دانشجویی اساتید (سیدا) stu.iauctb.ac
سامانه اعضای هیأت علمی faculty.iauctb.ac
اتوماسیون اداری 172.27.227.4
اتوماسیون تغذیه food.iauctb.ac
سامانه پست الکترونیک mail.iauctb.ac
دریافت فیش حقوقی fish.iauctb.ac
فناوری اطلاعات و ارتباطات ict.iauctb.ac
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران irandoc.ac
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID sid.ir/Fa/Journal/index
جست و جو در کتابخانه های واحد/سیمرغ lib.iauctb.ac.ir
بنیاد ملی نخبگان bmn.ir
هم اندیشی اساتید consultation.iauctb.ac
بسیج اساتید basij.iauctb.ac
راهنمای کلاس مجازی iauctb.ac
خدمات کارکنان
نوع خدمات لینک مستقیم ورود
اتوماسیون اداری 172.27.227.4
سامانه دریافت فیش حقوقی fish.iauctb.ac
اتوماسیون تغذیه food.iauctb.ac
بسیج دانشگاه basij.iauctb.ac

پنل مدیریت خدمات پژوهشی

این قسمت خدماتی را مختص سه درگاه عرضه کننده خدمات پژوهشی برای دانشجویان و افراد علاقه مند را در قالب پایان نامه و رساله ها، نشریات و همایش ها ارائه می کند.

پایان نامه و رساله ها

در این بخش اطلاعیه، فرم ها و اخبار مربوط به پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و رساله محصلان مقاطع دکتری به دانشجویان ارائه می شود. این قسمت که به نام “کادر بخشنامه و فرم های پژوهشی” نیز معروف است خدماتی از قبیل ارائه بخشنامه های تحصیلات تکمیلی اعم از آیین نامه های برگزاری جلسات دفاع به همراه تاریخ انتشار و خدمات مرتبط با عرضه فرم های مختلف معرفی نامه، نمون برگ تصویب پروپوزال و درخواست دفاع را شامل می شود.

سامانه نشریات

این قسمت ارائه دهنده نشریات و مجلات چاپ شده زیر نظر دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی به زبان های فارسی و انگلیسی است. این نشریات و فصلنامه های مختلف، معیار سنجش اعتبار و جایگاه علمی این دانشگاه در بین دانشگاه های داخلی و خارج از کشور را به نمایش می گذارد. در بین این مجلات، فصلنامه هایی وجود دارند که دارای اسنتاد و بازدید بین المللی نیز می باشند.

همایش ها

این صفحه، همایش ها و کنفرانس ها برگزار شده و یا درحال برگزاری دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی در زمینه های مختلف اعم از ریاضیات، روانشناسی، فناوری های نوین، گیاهان، گردشگری، مواد غذایی و کسب و کار را به سمع و نظر علاقه مندان می رساند.

پنل اخبار و اطلاعیه ها

از طریق این پنل، اخبار و اطلاعیه های مهم دانشگاه آزاد تهران مرکز که مخاطبان آن، فعالان دانشگاهی از قبیل اساتید، دانشجویان و کارکنان بخش خدمات آموزشی هستند، اطلاع رسانی می شود.

اخبار مربوط به زمان انتخاب واحد دانشجویان، زمان آغاز به کار فعالیت های دانشگاهی، اطلاعیه های مرتبط با همایش ها و کنفرانس ها، برگزاری مسابقات درون و برون دانشگاهی و… در این قسمت به نمایش در خواهد آمد. لازم به ذکر است که آرشیو اخبار و اطلاعیه های مهم در طول سال جاری نیز در این بخش نگهداری می شود تا در صورت نیاز دانشجویان در اختیار آن ها قرار گیرد.

پنل خدمات آموزشی

در این کادر، امور و خدمات آموزشی مرتبط با تمامی اقشار دانشگاهی عرضه می شود. لازم به ذکر است این پنل یکی از مهم ترین بخش های سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

سامانه انتخاب واحد و اطلاعات تحصیلی (سایت سیدا دانشگاه آزاد)

سامانه جامع دانشگاهی، بررسی و رسیدگی به امور مربوط به انتخاب واحد دانشجویان مقاطع و رشته های مختلف را در زمان و موعد اعلامی از سوی دانشگاه امکان پذیر کرده است. همچنین لینکی برای نمایش لیست دروس ارائه شده در ترم جاری و ثبت نام دانشجویان جدیدالورود نیز علاوه بر سامانه آموزشیار‏، در این قسمت پیش بینی شده گردیده است.

لینک ورود مستقیم به سامانه انتخاب واحد و اطلاعات تحصیلی

stu.iauctb.ac.ir/login.aspx

سامانه پایان نامه ها

در این سامانه لیستی از پژوهش ها و تحقیقات به عمل آمده توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور بهره مندی دانشجویان دیگر از مطالب این پروژه ها طراحی گردیده است. لازم به ذکر است طبق اطلاعیه دانشگاه تهران واحد مرکزی، تمامی متون و مقالاتی که از این بخش برداشت می شود باید همراه با ذکر منبع و استناد به واحد مرکزی دانشگاه آزاد تهران باشند.

لینک ورود مستقیم به سامانه پایان نامه های دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

thesis.iauctb.ac.ir

آکادمی زبان استان تهران

در این بخش لینک ورود به سایت آکادمی زبان دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی برای علاقه مندان به پژوهش در زبان های خارجی و همچنین دانشجویان دکتری مشتاق اخذ اپلای قرار داده شده است. اخبار و اطلاعیه های مرتبط با ثبت نام کلاس ها و زمان برکزاری آزمون های این آکادمی نیز از طریق همین بخش امکان پذیر است.

لینک ورود مستقیم به آکادمی زبان دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز

english.iauctb.ac.ir

نحوه ورود به سامانه دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

سامانه دانشگاه آزاد واحد مرکزی تهران بخش های مختلفی دارد که همگی زیر نظر سامانه سیدا دانشگاه آزاد فعالیت می کنند. یکی از سامانه های مهم این دانشگاه سامانه آموزشیار و سامانه آموزش مجازی به نشانی vadamap.iauec.ac.ir می باشد که برای ورود به هریک از این سامانه ها داشتن شماره دانشجویی برای دانشجو و شناسه کاربری پرسنلی برای اساتید الزامی است. در ادامه نحوه استفاده و ورود به سامانه های مذکور توضیح داده شده است.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه مدیریت یکپارچه و هماهنگ امور آموزشی موسوم به  سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، یک سامانه جامع انجام امور تحصیلی دانشجویان است. این سامانه که مسئولیت ارائه خدمات آموزشی و آنلاین را به محصلان دانشگاه آزاد دارد، عرضه کننده خدمات برنامه ترم جاری تحصیل دانشجویان، پرسشنامه ارزشیابی عملکرد اساتید دانتشگاه آزاد، انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان، گزارش عملکرد دانشجو در طول نیمسال تحصیلی، کادر درخواست امور دانشجویی از قبیل ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد و… می باشد.

لینک ورود مستقیم به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

نحوه ورود دانشجو

  • بعد از ورود به سامانه آموزشیار از پنلی که ملاحظه می کنید آیکون مربوط به دانشجو را انتخاب کنید.

مرحله اول سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

  • اکنون با درج شماره دانشجویی و کد امنیتی، گزینه “ورود” را کلیک نمایید.

مرحله دوم سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

  • بعد از تایید مندرجات صفحه‏، با این مرحله مواجه می شوید که می توانید با درج اطلاعات لازم و فشردن “ورود به سیستم” وارد پنل شخصی خود شوید.

نحوه ورود اساتید و پرسنل سازمانی

  • بعد از وارد شدن به سامانه آموزشیار، بر روی تصویر مربوط به اساتید، پرسنل یا پرسنل سازمانی کلیک کنید. (دقت شود که مراحل ورود برای اساتید و پرسنل دانشگاه یکسان می باشد).

  • اکنون با وارد نمودن نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر و در نهایت انتخاب عبارت “ورود به سیستم” می توانید وارد محیط شخصی خود شوید.

مرحله چهارم سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

 سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد درگاهی به سیستم آموزش مجازی دانشجویان می باشد که در دوران همه گیری ویروس کرونا، مسیولیت تداوم و استمرار امر آموزش به صورت الکترونیکی و آنلاین را بر عهده داشته است. در این سامانه دانشجویان بر اساس استان و واحد دانشگاهی محل تحصیل خود می توانند اقدام به ورود به سیستم آموزش آنلاین جهت انجام امور مربوطه کنند.

لینک ورود مستقیم به سامانه آموزش مجازی وادا مپ

سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی

  • ابتدا از صفحه اصلی سایت آموزش مجازی به نشانی vadamap.iauec.ac.ir، استان موردنظر خود مانند تهران را انتخاب نمایید.

مرحله اول ورود به سامانه وادامپ

  • اکنون می بایست یکی از دو گزینه “تهران مرکزی – کارشناسی” یا “تهران مرکزی – تحصیلات تکمیلی” را بر حسب نیاز خود انتخاب نمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه وادامپ

  • در این مرحله لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس گزینه “ورود به سایت” را بفشارید تا وارد فضای آموزش الکترونیک شوید.

مرحله سوم ورود به سامانه وادامپ

واحدهای مختلف دانشگاه آزاد ارائه دهنده سیستم های متنوع کاربردی برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه دانشجویان هستند. همچنیین در  سایت دانشگاه آزاد  واحد تهران مرکز بخشی برای صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل اختصاص داده شده است که دانشجویان می توانند بدون مراجعه حضوری به دانشگاه اقدام به دریافت این برگه نمایند. همچینین دانشجویان جدیدالورود نیز می توانند جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود را از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به انجام برسانند.

 

سوالات متداول

1- آدرس سایت ورود به دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی چیست؟

ورود به این سامانه از طریق نشانی iauctb.ac.ir انجام می پذیرد.

2- انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز از چه طریق ممکن است؟

این امر از طریق ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اماکن پذیر می باشد که نحوه ورود به این سامانه در متن مقاله شرح داده شده است.

3- آموزش مجازی دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی چگونه انجام می شود؟

آموزش الکترونیکی این دانشگاه از طریق سامانه وادامپ که توضیحات آن در متن مقاله آمده است، امکان پذیر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مشاهده این خبر در سایت مرجع