وضعیت بازار: خیزش ارزهای دیجیتال متاورسی و پیش‌بینی نوسانات بیشتر

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 250408 1 سال قبل 206

طی شبانه‌روز گذشته قیمت بیت کوین تقریباً ثابت مانده است و همین امر شاید نشان‌دهنده کاهش ترس معامله‌گران بازار باشد. در همین حال قیمت سندباکس طی همین‌ مدت ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کوین دسک، بیشتر آلت کوین‌ها در روز گذشته رشد داشته و تا حدی کاهش قیمت هفته گذشته خود را جبران کردند. برای مثال دیسنترالند در روز گذشته ۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده تا قیمت آن نسبت به هفته قبل بدون تغییر باشد. سندباکس دیگر ارز دیجیتال متاورسی اما ۷ درصد افزایش قیمت داشت.

روز گذشته، فدرال رزرو ایالات متحده گزارش جلسه‌ای که ابتدای ماه برگزار شده بود را منتشر کرد که این گزارش حاکی از افزایش ۵۰ واحد bps ای نرخ بهره طی دوره‌های آینده بود.
طی شبانه‌روز گذشته قیمت سهام بازارهای بورس ایالات متحده اندکی افزایش یافت، در حالی که نمودار قیمت طلا و اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزولی بود.

نوسانات افزایش خواهد یافت

معمولاً پس از آن‌که که قیمت مدتی در محدوده‌ای مشخص نوسان می‌کند، بالاخره مقاومت‌ یا حمایت پیش روی قیمت ارزهای دیجیتال می‌شکند.

نمودار زیر شاخص اپن اینترست (Open Interest) بیت کوین است که تعداد قراردادهای آتی این ارز دیجیتال را در هر روز نشان می‌دهد. همان‌طور که مشخص است این شاخص صعودی است. آرکین ریسرچ (Arcane Research) در گزارش این هفته خود، رشد قابل ملاحظه این شاخص را نشانه‌ای برای در پیش‌بودن حرکت‌های بزرگ قریب‌الوقوع بازار می‌داند.
برای مثال در جولای (تیر ماه) سال گذشته پیش از آن‌که یک فشار کوتاه (Short Squeeze) در قیمت رخ دهد، یعنی زمانی که قیمت بیت کوین از محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار به حدود ۴۸,۰۰۰ دلار رسیده و به قیمت پیش بازنگشت، شاخص اپن اینترست نیز افزایش یافته بود.

CoinDesk - Unknownشاخص اپن اینترست بیت کوین طی یک‌سال گذشته

با وجود این‌که روند بازار مشخص نیست، معامله‌گران تمایلی به صعود یا نزول قیمت‌‌ها نشان ندادند. به عنوان مثال، طی چند ماه گذشته کارمزد معاملات آتی (Funding Rate) که صرافی‌ها از آن برای متعادل‌کردن ریسک معاملات استفاده می‌کنند، یا صفر بوده و یا منفی.
این بدان معناست که اکثر موقعیت‌ها به صورت شورت (فروش) بوده‌اند.

همچنین بخوانید: موقعیت Short و Long چیست؟ با کاهش قیمت سود کنید!

با این حال در شرایط حال حاضر، این نرخ مثل مواقعی که قیمت‌ها بسیار نزولی هستند، خیلی منفی نبوده و از آن طرف مثل شرایطی که قیمت‌ها خیلی صعودی هستند نیز مثبت نبوده و شرایط خنثی داشته است. پس می‌توان نتیجه گرفت که این نوع از معاملات کاهش یافته و شرایط مثل بازارهای صعودی یکی دو سال اخیر نیست.

CoinDesk - Unknownکارمزد معاملات آتی (Funding Rate) بیت کوین
مشاهده این خبر در سایت مرجع