پای شکایت دستیاران ساپینتو و نامه جنجالی در میان است/ علت بسته بودن پنجره نقل‌و‌انتقالات استقلال مشخص شد

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 558855 4 ماه قبل 104

به گزارش "ورزش سه"، داستان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، خبری بود که پنج‌شنبه شب و در "ورزش سه" منتشر شد. موضوعی که به‌صورت رسمی و در سایت فیفا درج شده و طی آن، آبی‌پوشان از سه و سرخ‌ها از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده بودند.

البته که چند سالی است فیفا با کنار گذاشتن سخت‌گیری‌های قبلی، زمینه‌ای را فراهم کرده است که به محض پرداخت مطالبات، پنجره باشگاه‌ها باز شده و آنها هیچ مشکلی برای جذب بازیکن جدید ندارند که این موضوع درباره استقلال و پرسپولیس نیز صدق می‌کند.

اما موضوع اعلام بسته بودن پنجره نقل و انتقالات سرخابی‌ها از کجا می‌آید؟ فیفا به تازگی و در سایت رسمی خود، سامانه‌ای را طراحی کرده که هر دوشنبه‌ها به‌روز رسانی می‌شود و در آن، اسامی تمامی باشگاه‌های جهان که با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی روبه‌رو هستند، درج می‌شود.

این خبر ساعاتی پیش در "ورزش سه "منتشر شد ولی علت بسته بودن پنجره استقلال به درستی مشخص نبود. در این میان نیز برخی تکذیبیه‌های غیررسمی در فضای مجازی منتشر گردید ولی پیگیری‌های ما صحت بسته بودن پنجره را تأیید می‌کند. یکی از مدیران ارشد باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" ضمن تأیید این موضوع، از برطرف شدن مشکل موجود در روزهای آینده رو خبر می‌دهد.

یکی از مدیران استقلال به خبرنگار ما می‌گوید که پس از شکایت دستیاران ریکاردو ساپینتو، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شده و مدیران باشگاه نیز از مدت‌ها قبل در پی حل این موضوع بوده‌اند. داستان نامه جنجالی که حتی باشگاه استقلال به موضوع جعل متهم شد، به همین قضیه برمی‌گردد.

1967702

استقلالی‌ها در تلاش بودند تا از طریق فدراسیون و مکاتبه با فدراسیون جهانی فوتبال و از محل درآمدهای خود در فیفا، طلب مربیان سابق خود را بپردازند که در این میان برخی ناهماهنگی‌ها و عدم همکاری‌هایی که صورت گرفت، سبب شد تا این نامه با تأخیر ارسال شود.

در واقع قضیه نامه پرحاشیه هدایت ممبینی به حراست ورزش و بی‌اطلاعی دبیرکل فدراسیون در استفاده از امضای او و سربرگ فدراسیون، برای پرداخت طلب دستیاران ساپینتو بود تا استقلال در بحبوحه نقل و انتقالات زمستانی با مشکل بسته بودن پنجره روبه‌رو نشود. حالا نیز آبی‌پوشان در انتظار همکاری فیفا برای رفع این مشکل هستند که طبیعتا ارسال این پرونده از رکن مالی به رکن انضباطی فیفا زمان‌بر است.

در نتیجه باید گفت که بسته بودن پنجره استقلال مورد تأیید مدیران باشگاه قرار گرفته است و باید دید که فیفا چه زمانی پاسخ درخواست آبی‌ها برای پرداخت طلب دستیاران ساپینتو از محل درآمدهایشان را خواهد داد. پس از حل و فصل این موضوع، پنجره استقلال باز شده و قرارداد رافائل سیلوا و دیگر بازیکنان جدید نیز ثبت می‌شود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع