پایان محدودیت، اسکرول بی نهایت به جستجوی گوگل می آید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 378069 1 سال قبل 197

صفحه بندی یکی از موارد اصلی جستجوی وب به صورت کلاسیک بود ، اما حالا گوگل از بازنشستگی نتایج صفحه با عملکرد SERP این شرکت خبر داد و به جای آن ، اسکرول بی نهایت برای جستجوی گوگل را ارائه می‌دهد، البته تقریبا بی‌نهایت. خب پس باید گفت به زودی مفهوم نتایج صفحه اول از بین خواهد رفت و هرچند که چند نتیجه اول

  • گوگل ویژگی های جدید اندروید و Wear OS را معرفی کرد

تغییری انقلابی در مهم‌ترین سرویس گوگل

همه چیز با یک توییت ساده شروع شد، دو روز پیش بود که این توییت منتشر شد، گوگل یکی از انقلابی‌ترین تغییراتی را که این شرکت در سرویس جستجوی وب خود ایجاد می‌کند اعلام کرد: نتایج صفحه‌بندی‌ شده، با پیمایش مداوم (معروف به “بی نهایت”) جایگزین می‌شوند، بنابراین کاربر می‌تواند بدون هیچ مکثی به دیدن ادامه دهد. نتایج جستجوی بیشتر به راحتی.”

گوگل اعلام کرده است: “اکنون می توانید وقتی به انتهای صفحه نتایج جستجو رسیدید، تا شش صفحه از نتایج را مشاهده کنید” آن هم قبل از اینکه دکمه کلاسیک “see more” برای ورق زدن صفحه به شما پیشنهاد شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پیمایش پیوسته در واقع کاملاً پیوسته یا بی‌نهایت نخواهد بود، حتی اگر رویکرد جدید، قراردادهای جستجویی را که Google از آغاز سرمایه‌گذاری تجاری خود دنبال کرده است، تغییر دهد.

شروع کار از ایالات متحده و برای جستجوهای انگلیسی

پیمایش مداوم ابتدا برای کاربران جستجوی Google در ایالات متحده و فقط برای نتایج جستجوی انگلیسی در دسترس خواهد بود. این ویژگی جدید برای اولین بار در اکتبر سال گذشته (مهر سال گذشته) بر روی تلفن همراه معرفی شد، زمانی که گوگل نشان داد که چگونه پیمایش مداوم جستجو را یکپارچه و آسان‌تر می‌کند.

در ادامه نیز گوگل گفت: “در حالی که اغلب می‌توانید آنچه را که به دنبالش هستید در چند نتیجه اول بیابید، اما گاهی اوقات تمایل دارید به جستجو ادامه دهید.” این شرکت اعلام کرد اکثر افرادی که اطلاعات بیشتری می‌خواهند تا چهار صفحه از نتایج جستجو را مرور کنند، و جستجوی مداوم باید راه حلی برای این نوع عادت جستجو باشد. پیش از این صفحه‌بندی نتایج می‌توانست این کار را سخت و وقت گیر کند.

جستجوی مداوم/بی نهایت در واقع برای بخش خوبی از وب مدرن، هم برای شبکه‌های اجتماعی بزرگ و هم برای وبلاگ‌های شخصی ساده است که به یک هنجار تبدیل شده است. به هر حال، جدای از عملکرد SERP، گوگل در حال معرفی ویژگی دیگری برای بهبود و نوسازی مهمترین سرویس خود برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در وب است.

هم‌زمان با شروع این به روزرسانی برای کاربران انگلیسی در ایالات متحده در وب تلفن همراه (اندروید، iOS)، در روزهای آینده Google فیلترهای موضوعی جدید و قابل پیمایش را در بالای نتایج جستجو معرفی خواهد کرد. در حال حاضر، از فیلترها می‌توان برای محدود کردن نتایج فقط به ویدیوها، اخبار، تصاویر یا سایت‌های خرید استفاده کرد. گوگل بیان کرده که موضوع مرتبط جدید گزینه‌های فیلتر متنی بیشتری را ارائه می‌دهد، مانند فیلترهای “سالم” یا “آسان” هنگام جستجوی ایده‌هایی برای شام، یا گزینه‌های “گیاهخواری” یا “سریع” برای وعده‌های غذایی سالم و غیره.

مطالب مرتبط:

  • گوگل پلی لیست بهترین برنامه و بازی اندروید 2022 خود را منتشر کرد
  • گوگل آنالتیکس: 60 درصد محتوای وب تکراری است!
  • دیتاسنترهای گوگل و مایکروسافت بهینه‌تر خواهند شد
  • عدم پشتیبانی گوگل کروم از ویندوز 7 در سال آینده

مشاهده این خبر در سایت مرجع