پدیده‌ای عجیب در طبیعت: یک گوزن درحال جویدن و بلعیدن یک مار! [تماشا کنید]

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 494868 11 ماه قبل 430

در یک اتفاق عجیب‌و‌غریب، ویدیویی 22 ثانیه‌ای توسط یکی از کاربران اینستاگرام منتشر شده که در آن یک گوزن دم‌سفید درحالی‌که به دوربین خیره شده است، درحال بلعیدن یک مار مرده است.

گوزن‌ها معمولاً با شکار یا تغذیه از گوشت سایر حیوانات شناخته نمی‌شوند. درعوض، آن‌ها مواد غذایی موردنیاز خود را از سلولز، ماده فیبری که دیواره‌های سلول‌های گیاهی را تشکیل می‌دهد، دریافت می‌کنند و سپس با کمک سیستم گوارشی پیچیده خود، آن را به انرژی تبدیل می‌کنند. بااین‌حال، همانطور که در ویدیوی زیر دیده می‌شود، اخیراً گوزنی در حال تغذیه یک مار مشاهده شده است.

هرچند مصرف گوشت توسط این موجودات گیاه‌خوار، غیرعادی است، اما تاکنون موارد دیگری نیز گزارش شده است. به‌عنوان مثال، در این ویدیو از سال 2014 شاهد گوزنی هستیم که یک ماهی زنده را به‌طور کامل می‌بلعد. در این ویدیو نیز، گوزن دیگری یک تکه استیک را می‌خورد. تصاویر زیر نیز توسط دوربین‌های صحرایی گرفته شده‌اند که در آن‌ها، گوزن‌ها درحال خوردن خرگوش‌های مرده دیده شده‌اند.

چرا گیاه‌خواران مانند گوزن‌ها گوشت می‌خورند؟

اما سوال اصلی شما نیز احتمالاً این است که چرا موجودات گیاه‌خوار گاهی اوقات گوشت می‌خورند؟ براساس گزارش لایوساینس از این موضوع، به عقیده محققان، گوزن‌ها زمانی که به مواد غذایی بیشتری نیاز دارند، به تغذیه از گوشت روی می‌آورند که سرشار از مواد معدنی، پروتئین و چربی‌ها هستند.

درواقع براساس مطالعه‌ای که سال گذشته منتشر شد، گوزن‌ها هنگامی که برای بزرگترشدن یا حفظ شاخ خود به رشد ناگهانی نیاز پیدا کنند، ممکن است گوشت بخورند.

همچنین این روند در حیوانات دیگری نیز مشاهده شده است. به‌عنوان مثال، نوعی بز کوهی آفریقایی با نام غزالک (Sylvicapra grimmia) به خوردن مارمولک‌ها معروف است و حتی اگر از کرکس‌ها پیشی بگیرد، از لاشه آن‌ها نیز تغذیه می‌کند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع