پردازنده‌های AMD Ryzen: فروش قوی در برابر Core اینتل در بخش DIY کره ای

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589805 2 هفته قبل 126

پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD در جدول فروش کره‌ای در مقابل سری Core کمپانی اینتل پیشتاز هستند، آمارها نشان می‌دهند که محبوب‌ترین تراشه در میان گیمرها، Ryzen 5 است.

یک تجزیه و تحلیل جدید بازار توسط Danawa Research منتشر شده، که کار بسیار خوبی را در بررسی روند بازار و ارقام فروش/محموله واحد در سراسر خرده فروشی‌های مختلف در کشور انجام داده است. آخرین تجزیه و تحلیل بازار که تا مارچ سال 2024 انجام شده است، نشان می‌دهد که پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD هنوز بهترین انتخاب در بین گیمرها محسوب می‌شود. با این حال پردازنده‌های Core کمپانی اینتل نیز فاصله زیادی با تراشه‌های شرکت AMD ندارند.

سهم فروش پردازنده‌های AMD Ryzen و Core اینتل در بازار DIY کره‌ای

در پایان سال 2023، زمانی که روند پیشی گرفتن پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD از تراشه‌های Core کمپانی اینتل آغاز شد، بخش DIY کره‌ای شاهد تغییری عظیم بود. اکنون در سال 2024، پردازنده‌های AMD Ryzen حتی محبوب‌تر از پیش شده‌اند و سهم آن‌ها از بازار حدود 56.5 درصد (از فوریه 2024) گزارش شده، از سوی دیگر سهم بازار کمپانی اینتل کاهش یافته و به 43.5 درصد (از 24 فوریه) رسیده است. پس از جولای سال 2020 این اولین بار است که شرکت AMD توانسته کمپانی اینتل را با برتری بیش از 10 درصدی در بازار شکست دهد.

به نظر می‌رسد که بازار کره جنوبی در زمینه پردازنده‌ها، بیشتر به دنبال خط تولید اصلی با چند مدل رده بالا است. با کمال تعجب، پردازنده Ryzen 5 5600 شرکت AMD محبوب‌ترین مدل گزارش است که توانسته 11.8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص بدهد. این یک نکته جالب توجه است زیرا پردازنده Ryzen 5 5600 یک تراشه قدیمی مبتنی بر معماری AM4 محسوب می‌شود، با این وجود به نظر می‌رسد که این تراشه به دلیل هزینه‌های پایین پلتفرم مرتبط با معماری AM4 و سازگاری با حافظه DDR4، در میان گیمرها ارزش بالایی دارد. دومین و سومین چیپ‌های پرطرفدار، به ترتیب نسخه‌های Ryzen 5 7600 و Ryzen 5 7500F هستند که هر دو به ترتیب 9.3 و 7.7 درصد سهم دارند.

سهم فروش پردازنده‌های AMD Ryzen و Core اینتل در بازار DIY کره‌ای

اینها ابتدایی‌ترین پردازنده‌های Ryzen 7000 هستند که می‌توانید در پلتفرم AM5 پیدا کنید و دلیل محبوبیت آن‌ها در میان گیمرها کاملا منطقی است. این دو تراشه به کاربران این امکان را می‌دهند که با قیمت پایین‌تر سیستم خود را به پلتفرم AM5 ارتقا دهند و گزینه‌های بیشتری برای ارتقاء در آینده بدون تغییر زیاد PCهای خود، در اختیار آن‌ها قرار دهند.

پردازنده‌های Ryzen 7 7800X3D شرکت AMD با سهم 6.2 درصدی در بازار، چهارمین گزینه پرطرفدار در میان گیمرها است، علاوه بر آن این تراشه به عنوان یکی از بهترین پردازنده‌های بازی حال حاضر موجود در بازار، با کارایی فوق العاده خود شناخته می‌شود. در ایالات متحده، پردازنده Ryzen 7 7800X3D پس از اینکه از نظر فروش از نسخه Ryzen 7 5800X3D پیشی گرفت، توانست به انتخاب محبوب مصرف کنندگان تبدیل شود. علاوه بر این، این پردازنده از زمانی که به بازار عرضه شد با تخفیف‌های عالی در دسترس قرار گرفته است.

تنها پردازنده‌های کمپانی اینتل در نمودارها دیده می‌شوند، نسخه Core i7-14700K (در موقعیت ششم) و Core i5-14400F (در موقعیت هفتم) هستند. با گزارش‌های اخیر از بی‌ثباتی بازی در خانواده نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل، می‌توانیم شاهد افزایش فروش پردازنده‌های AMD Ryzen باشیم. سازندگان کره‌ای DIY و خریداران از سیستم‌های از پیش ساخته شده، در حال حاضر سیستم‌های خود را پس از مواجه شدن با چندین مشکل با این تراشه‌ها، مرجوع می‌کنند. در حالی که کمپانی اینتل همچنان سهم عمده‌ای را در سایر بازارهای DIY دارد، پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD قطعا ذره ذره آن را از بین می‌برند.

هم اینتل و هم AMD نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ خود را اواخر امسال به بازار عرضه خواهند کرد، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا کمپانی اینتل می‌تواند دیدگاه گیمرها را تغییر دهد یا AMD همچنان به جذب بازارهای بیشتری به سمت تراشه Ryzen خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

  • پشتیبانی ASRock و Biostar از AMD Ryzen 9000 Zen 5 با بایوس مادربرد AM5 تأیید شد
  • اطلاعات جدید APUهای AMD Strix Point Halo: ارائه 40 واحد محاسباتی RDNA 3+
  • عرضه جهانی پردازنده‌های 8700F و 8400F شرکت AMD با قیمت‌های پایین تر!
  • مادربرد های AM5 ایسوس از پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen Zen 5 پشتیبانی می‌کنند
مشاهده این خبر در سایت مرجع