پردازنده‌های ایکس الیت کوالکام با لپتاپ های لنوو در 1 اردیبهشت عرضه می‌شوند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588660 1 هفته قبل 107

به تازگی اخبار جدید به گوش می‌رسد مبتنی بر اینکه پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت شرکت کوالکام سرانجام در لپتاپ های «غیر مرجع» شرکت لنوو معرفی شده‌اند.

بنابراین لپتاپ‌های Yoga Slim 7 14 2024 و ThinkPad T14s Snapdragon Edition شرکت لنوو از پردازنده‌های Snapdragon X Elite کمپانی کوالکام پشتیبانی خواهند کرد که عملکرد PC هوش مصنوعی ویندوز را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهد.

به نظر می‌رسد که ما به طور رسمی وارد جدول زمانی عرضه پردازنده‌های Snapdragon X Elite شده‌ایم، جایی که انتظار می‌رود لپتاپ‌های تجهیز شده با این مجموعه تراشه‌ها به زودی وارد بازار شوند.

پیش از این، پردازنده‌های شرکت کوالکام به مدل‌های مرجع محدود می‌شدند که عمدتاً برای آزمایش و نمایش برای مصرف‌کنندگان بودند. با این حال، یکی از کاربران پلتفرم X (قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد)، به نام WalkingCa t ( @_h0x0d_)، اولین تصویر رسمی از لپتاپ شرکت لنوو را به ما نشان داده که با پردازنده‌های Snapdragon X Elite تجهیز شده است.

پردازنده‌های ایکس الیت کوالکام با لپتاپ های لنوو در 20 آوریل عرضه می‌شوند لپتاپ Yoga Slim 7 14 شرکت لنوو

همانطور که گفتیم، گزارش شده است که پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت در دو لپتاپ رده بالا کمپانی لنوو یعنی مدل‌های Yoga Slim 7 14 Lenovo و ThinkPad T14S Snapdragon Edition 2024، که به طور خاص برای افزایش بهره‌وری از طریق ویژگی‌های داخلی خود طراحی شده‌‌اند، معرفی خواهد شد.

متأسفانه WalkingCat به غیر از نام لپ‌تاپ هیچ مشخصات دیگری را فاش نکرده است. از این رو، نمی‌توانیم تأیید کنیم که چه نوع پردازنده‌ای روی برد آن وجود دارد، اما بر اساس اطلاعات وبسایت Geekbench که به تازگی در رابطه با مادربرد لنوو منتشر شده، وجود تراشه Snapdragon X Elite-X1E78100 تایید شده است. لازم به ذکر است که این پردازنده دارای 12 هسته با حداکثر فرکانس 3.42 گیگاهرتز خواهد بود. بنابراین ممکن است چنین مشخصاتی صحیح باشند، با این وجود نمی‌توانیم قبل از انتشار جزئیات رسمی از آن مطمئن باشیم.

پردازنده‌های ایکس الیت کوالکام با لپتاپ های لنوو در 20 آوریل عرضه می‌شوند پردازنده‌های ایکس الیت کوالکام با لپتاپ های لنوو در 20 آوریل عرضه می‌شوند لپتاپ ThinkPad T14S شرکت لنوو

شرکت کوالکام پردازنده‌های X Elite و جزئیات مربوط به آن را پشت پرده نگه‌داشته است. با وجود اینکه بنچمارک‌های این پردازنده‌ها را مشاهده کرده‌ایم و ایده کلی در رابطه با آن‌ها به دست آورده‌ایم، هنوز از طرح نام‌گذاری این شرکت برای این تراشه‌ها بی‌اطلاع هستیم که کنجکاوی همه را تقویت کرده است. تا به حال چندین مدل از این مجموعه در انواع X Elite و X Plus به بیرون درز کرده است.

گذشته از این، پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت مطمئناً بازار بخش لپتاپ‌ها را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌دهند، به‌ویژه از نظر عملکرد هوش مصنوعی، زیرا NPU داخلی شرکت کوالکام بسیار سریع‌تر از محصولات شرکت‌های اصلی است، اگرچه شرکت‌های اینتل و AMD در نیمه دوم سال جاری میلادی تراشه‌های PC هوش مصنوعی بسیار سریع‌تری را ارائه خواهند کرد، بنابراین همانطور که می‌توانید حدس بزنید رقابت در این حوزه در حال افزایش است.

طبق فید رسمی Qualcomm (Weibo)، به نظر می‌رسد اولین لپتاپ‌ها در تاریخ یکم اردیبهشت ماه (20 آپریل) در سخنرانی اصلی شرکت لنوو در رویداد Tech World ’24 معرفی شوند.

مطالب مرتبط:

  • لنوو از سگ رباتیک Daystar با یک جفت پای اضافی رونمایی کرد
  • تبلت گیمینگ لنوو Legion Tab در بازار جهانی معرفی شد
  • دسکتاپ گیمینگ لنوو Legion Blade 7000K معرفی شد
  • دسکتاپ گیمینگ GeekPro 2024 لنوو با Core i7-14700F اینتل و RTX 4060 Ti انویدیا عرضه شد 
مشاهده این خبر در سایت مرجع