پروازهای خروجی وین

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 248786 1 سال قبل 412

وین پایتخت اتریش، یکی از زیباترین شهرهای اروپا و جهان است. هر گوشه‌ای از این شهر مملو از زیبایی‌های تاریخی و بناهایی با معماری شگفت انگیز است. همچنین در این شهر نشست‌های سیاسی زیادی برگزار می‌شود. دانشگاه‌های خوبی هم برای کسانی که مایل به تحصیلات در رشته‌های هنری و فنی هستند، در این شهر وجود دارد. از این رو در تمام طول سال پروازهای متعددی به وین انجام می‌شود.

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که با شروع شدن فصل مسافرت دلتان بخواهد به این شهر سفر کنید و زیبایی‌های آن را با چشم خود ببینید. یا از دانشجویانی باشید که بخواهید با پرواز تهران وین راهی این شهر شوید و بقیه تحصیلات خود را در آن جا بگذرانید. یا بنا به هر دلیل دیگری قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است از قبل در مورد فرودگاه وین که اولین مکانی از این شهر است که در آن پا می‌گذارید، آشنا باشید. از همین رو در این مقاله کوتاه قصد داریم شما را با فرودگاه وین آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

فرودگاه بین المللی وین و تاریخچه آن

فرودگاه بین المللی وین اصلی‌ترین و بزرگترین فرودگاه  اتریش محسوب می‌شود که در منطقه شوخات، ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر وین واقع شده است. این فرودگاه یکی از پرترددترین فرودگاه‌های اروپا است. زیرا تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۴ میلیون نفر از این فرودگاه استفاده کرده‌اند. همچنین فرودگاه وین قطب اصلی فعالیت‌های آسترین ایرلاینز است. این فرودگاه به اندازه‌ای بزرگ است که هواپیماهای بزرگی مانند ایرباس A380  به راحتی می‌توانند در آن توقف کنند. این فرودگاه به نقاط مختلفی در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی پرواز دارد. شرکت هواپیمایی ارزان قیمت یورو وینگز اروپا هم از ایرلاینهای فعال این فرودگاه به شمار می‌آید. پرواز تهران وین هم به این فرودگاه انجام می‌شود.

پروازهای خروجی وین1

در ابتدا فرودگاه بین المللی وین به عنوان یک فرودگاه نظامی در سال ۱۹۳۸ ساخته شد و در طول جنگ جهانی دوم هم از آن استفاده می‌کردند. در آن زمان این فرودگاه تنها یک باند داشت و به مرور تجهیزات آن افزایش یافت و یک باند دیگر و یک مرکز خرید هم به آن اضافه شد. در دهه ۵۰ فرودگاه وین به فرودگاه مسافربری تغییر کرد و در سال ۲۰۰۶ برج مراقبت آن آغاز به کار کرد و ترمینالی عمومی و خصوصی هم در این سال برقرار شد. در سال ۲۰۱۲ هم ترمینال سوم این فرودگاه راه اندازی شد و ظرفیت جابه‌جایی مسافران به ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش یافت. اما در آن موقع هنوز هواپیمای ایرباس A380 نمی‌توانست در آنجا فرود بیاید. طی جلسه‌ای با مدیران فرودگاه براتیسلاوا تصمیم گرفتند تا باند سومی را هم به فرودگاه وین اضافه کنند اما این تصمیم هنوز اجرایی نشده است.

ترمینال‌ها

فرودگاه وین چهار ترمینال اصلی به نام‌های T1 و TA1، T2 و T3  دارد.

ترمینال T1 سال ۲۰۱۳ بازسازی شد و در حال حاضر بیشتر ایرلاین‌های اسکای تیم و وان ورلد از آن استفاده می‌کنند.

ترمینال TA1 که روبه‌روی ترمینال T1 است محل ایرلاین‌های ارزان قیمت  و قسمت چک‌این فرودگاه وین است.

ترمینال T2 هم اکنون در حال بازسازی و بسته است.

ترمینال T3 که عموما آن را با عنوان استار الاینس اتریش می‌شناسند، قطب اصلی آسترین ایرلاینز و همچنین ایرلاین‌های قطر ایرویز و امارات است. سالن اصلی پروازهای ورودی هم در این ترمینال است.

 زمان حرکت پروازهای تهران به وین

اگر قصد سفر به اتریش را دارید، بهتر است از پروازهای مستقیم دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسترین ایرلاینز استفاده کنید. البته بدانید که این ایرلاین ها فقط پرواز تهران وین را دارند؛ یعنی فقط به فرودگاه وین پرواز مستقیم دارند.

برنامه پروازی آسترین ایرلاینز

در هر هفته سه پرواز که ممکن است در هر کدام از روزهای هفته باشد در ساعت ۳:۵۰ صبح از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه وین انجام می‌شود. و هفته‌ای سه پرواز از وین به تهران در ساعت ۲۰:۱۰ موجود است. طول پرواز با این هواپیماها حدودا چهار ساعت و چهل دقیقه است.

برنامه پروازی ایران ایر

هفته‌ای یک پرواز یا روز شنبه یا چهارشنبه از تهران به وین در ساعت ۶:۱۵ موجود است و پرواز برگشت نیز همین روزها، ساعت ۱۷:۱۰ است. طول این پروازها نیز چهار ساعت و چهل دقیقه است.

امکانات فرودگاه وین

این فرودگاه بزرگ با امکانات زیاد و کافی همچون مرکز خرید، امکان شارژ موبایل، خدمات پزشکی، محوطه بازی کودکان، انبار چمدان و رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد آماده خدمت رسانی به مسافران است. چند باجه اطلاعات نیز در داخل فرودگاه مانند اطلاعات توریست و اطلاعات قطار در سالن پروازهای ورودی و اطلاعات فرودگاه در ترمینالهای ۳ و ۱ و سالن پروازهای ورودی وجود دارد که شما میتوانید هرگونه سوال مربوطه را از این باجه‌ها بپرسید.

اگر بنا به هر دلیلی مجبور باشید چند ساعتی را در فرودگاه وین منتظر بمانید می‌توانید با پرداخت هزینه ورودی از امکانات بسیار خوب سالن استراحت این فرودگاه استفاده کنید.

در اینجا ما  شما را با بزرگترین و بهترین فرودگاه اتریش آشنا کردیم. اگر قصد سفر به اتریش را دارید، خدمات پرواز تهران وین خود را از علی‌بابا بخواهید. فراموش نکنید تجربیات خود درباره سفر به وین را با ما در میان بگذارید.

نوشته پروازهای خروجی وین اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع