پروژه خودروی اپل ظاهراً با مشکلات متعددی روبرو است: از چالش‌های فنی و مدیریتی تا هزینه‌های بالا

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 544664 7 ماه قبل 305

اپل در چند سال گذشته به‌طور مخفیانه در حال کار روی پروژه خودرو خود با نام «اپل کار» بوده است و حالا «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر محصولات این شرکت در گزارش جدیدی گفته است که غول کوپرتینویی با مشکلاتی روبرو شده است.

همانطور که کو در پست جدیدی از شبکه‌اجتماعی ایکس توضیح می‌دهد اگر اپل نوعی استراتژی خرید را برای نفوذ به بازار خودرو اتخاذ نکند، بعید به‌نظر می‌رسد که «اپل کار» طی سال‌های آینده وارد مرحله تولید انبوه شود.

روند توسعه و چالش‌های اپل کار

تاکنون در سال 2023 شایعات کمی درباره پروژه Apple Car منتشر شده است و یکی از موضوعات تکرارشونده در توسعه آن، گزارش‌هایی درباره درگیری‌های داخلی اپل بر سر مسیر پروژه و هدف نهایی آن بوده است. شایعات قبلی حاکی از آن بود که اپل در سال 2025 آزمایش خودروهای خود را آغاز خواهد کرد و قصد دارد در سال 2026 اولین دستگاه‌های اپل کار را به مصرف‌کنندگان ارائه کند.

اما اکنون در شرایطی که به سال 2024 نزدیک می‌شویم، با توجه به شایعاتی که در طول سال جاری درباره اپل کار شنیده‌ایم، بعید به‌نظر می‌رسد که غول سازنده آیفون بتواند برنامه‌های خود را پیاده‌سازی کند.

به‌نظر می‌رسد که اپل در حال حاضر بخش زیادی از تمرکز خود را صرف هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو کرده باشد و آخرین گزارش‌های مربوط به پروژه خودرو این شرکت در مارس 2023 ارائه شده بود. در آن زمان گفته شد که اپل قابلیت‌های خودران پروژه خود را بهبود داده است و قصد دارد آزمایش‌های بیشتری را انجام دهد، اما از آن زمان تاکنون خبر بیشتری درباره این پروژه منتشر نشده است.

اواخر سال گذشته میلادی نیز بلومبرگ در گزارشی گفت که پروژه اپل کار دیگر قرار نیست خودران باشد و رونمایی از آن تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل هنوز برای پروژه خود شریک تولیدی انتخاب نکرده است، بنابراین ادعای کو مبنی بر اینکه Apple Car طی چند سال آینده تغییرات اساسی نخواهد داشت، منطقی به‌نظر می‌رسد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع