پهپاد پیشرفته و مرگبار Sirius روسیه هنگام پرواز مشاهده شد [تماشا کنید]

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 491750 9 ماه قبل 386

پهپاد پیشرفته و مرگبار Siruis که از چندین موتور بهره می‌برد، هنگام پرواز در نزدیکی مسکو مشاهده و ویدیوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طبق این ویدیو، با یک پهپاد غول‌پیکر 23 متری با دم V شکل روبه‌رو هستیم؛ پهپادی که هنوز در فاز توسعه قرار دارد.

این پهپاد پیشرفته توسط شرکت تولیدکننده پهپاد روسی Kronshtadt به تولید می‌رسد و نمونه پیشرفته‌تر Orion محسوب می‌شود. Sirius از دو موتور بهره می‌برد، درحالی‌که Orion دارای یک موتور است؛ اما هر دوی آن‌ها پهپادهای تهاجمی هستند.

پهپاد Sirius احتمالاً امسال به خدمت گرفته می‌شود

ماکت این پهپاد (تصویر اصلی مطلب) سال 2019 در نمایشگاه MAKS و سال 2021 به نمایش گذاشته شد و در همان سال 2021 نمونه اولیه آن با قابلیت پرواز ساخته شد. درحالی‌که قرار است در سال جاری میلادی این پهپاد در اختیار ارتش روسیه قرار بگیرد، طبق اسناد افشاشده پنتاگون، اولین پرواز آزمایشی این پهپاد در 27 فوریه سال جاری میلادی انجام شده است؛ بنابراین ظاهراً از برنامه اولیه عقب است.

درحال‌حاضر اطلاعات کمی درباره روند توسعه این پهپاد روسیه منتشر شده. Sirius در مقایسه با Orion، پهپادی بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر است که چندین تغییر اساسی را تجربه کرده. از پیشرفت‌های قابل‌توجه این پهپاد می‌توان به افزایش برد و ارتباطات ماهواره‌ای بیشتر برای کنترل آن از مسافت‌های دورتر اشاره کرد.

این پهپاد غول‌پیکر می‌تواند بمب‌ها و موشک‌های قدرتمندی که جنگنده‌ها حمل می‌کنند، با خود به‌همراه داشته باشد که این موضوع شامل بمب خوشه‌ای RBK-500U با وزن 500 کیلوگرم هم می‌شود. این پهپاد همچنین از سیستم رادار مخصوصی بهره می‌برد که می‌تواند از زمین نقشه‌برداری کرده و اهداف زمینی مانند خودروهای زرهی را شناسایی کند.

گفته می‌شود پهپاد روسیه در سه نمونه از راه می‌رسد: یکی از آن‌ها برای حمله مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگری تنها برای شناسایی کاربرد دارد و سومی هم به‌طور خاص برای گشت دریایی طراحی شده است.

مشاهده این خبر در سایت مرجع