به گزارش اکوایران، فضای کلی نسبت به طلا صعودی است اما تحلیل گران هشدار می دهند که معامله گران توقع زیادی نسبت به صعود طلا در هفته آینده نداشته باشند. یا به عبارت دیگر شانس طلا را برای عبور از مرز 2 هزار دلاری پایین می دانند.

دلیل اصلی تحلیل گران بازار این است که با اینکه به احتمال زیاد فدرال رزرو نرخ بهره را هفته آینده دست نخواهد زد، اما همچنان مواضعی انقباضی اعمال خواهد کرد و این موضوع سقف معینی برای افزایش قیمت فلز زرد تعیین خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد از 21 تحلیل گر شرکت کننده در بخش مین استریت 43 درصد بر این باورند که قیمت طلا هفته آینده صعودی خواهد بود، و فقط 10 درصد به نزولی بودن قیمت طلا رای داده اند. همچنین 48 درصد نیز بر این باورند که طلا در همین محدوده نوسان خواهد داشت که درصد این گروه نسبت به هفته های اخیر بالا است و نشان می دهد پیش بینی قیمت طلا در هفته متلاطم آینده کار سختی است.

همچنین از میان معامله گران نیز 63 درصد بر این باورند که طلا صعود قیمت خواهد داشت و 23 درصد بر این باورند که قیمت نزولی خواهد شد.

همچنین امروز قیمت بیت کوین افت شدید 3.2 درصدی را به ثبت رساند. با این افت قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان مجددا به کانال 25 هزار دلاری سقوط کرد. بیت کوین از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است. تحلیل گران دلیل اصلی کاهش قیمت آخر هفته بیت کوین را ادامه بحران شکایت سازمان اوراق بهادار آمریکا از بزرگ ترین صرافی های رمزارزی جهان می دانند.

همچنین اتریوم نیز امروز نزدیک به 5.5 درصد کاهش قیمت داشت تا قیمت آن به سطح 1730 دلار برسد. اتریوم نیز در هفته جاری تاکنون بیش از 8 درصد کاهش قیمت داشته است.