چجوری رزومه درست کنم ؟

منبع :  وبلاگ استخدامی فاواکار دسته بندی : آموزش و استخدام کد خبر : 40708 3 سال قبل 456

برخلاف باور بعضیها که فکر میکنند در صورت نداشتن تجربه کاری، نمیتوان رزومه نوشت؛ باید بگوییم که این برداشت کاملا غلط است و هر فردی میتواند رزومه کاری داشته باشد. اما چجوری رزومه درست کنم ؟ با ما همراه باشید تا فوت و فن آن را به شما آموزش دهیم.

برای نوشتن یک رزومه حتما زمان مناسبی را انتخاب کنید. یعنی وقتی زمان کافی و حوصله دارید، شروع به نوشتن کنید.

در صورتیکه توانایی ساخت قالب مناسب برای رزومه تان ندارید، میتوانید از قالبهای رزومه ساز که در سایتهای کاریابی هستند استفاده کنید.

رزومه شامل چه چیزهایی است:

  • اطلاعات فردی:

  • در اولین بخش رزومه، باید اطلاعات فردی نوشته شود. از قبیل نام و نام خانودگی، سال تولد، وضعیت تاهل، وضعیت نظام وظیفه (برای آقایان). لازم نیست شماره ملی و یا نام پدر در رزومه آورده شود.

  • سوابق تحصیلی:

  • در این قسمت سوابق تحصیلی تان را به ترتیب از دیپلم تا دکترا مینویسید. نام رشته تحصیلی، محل تحصیل و همینطور سال آن را حتما ذکر کنید. اگر معدل نمرات را هم میدانید بهتر است یادداشت کنید.

  • سوابق کاری:

  • در این بخش از سوابق کاری خود با ذکر نام شرکت، سال همکاری، سمت شغلی و همچنین وظایف کاری خواهید گفت. برخی میزان حقوق و همینطور علت خروج از شغل را هم مینویسند. بهتر است وارد جزئیات نوشید و اطلاعات را به طور مختصر و مفید بنویسید. اگر سوابق کاری ندارید، میتوانید مسئولیت هایی که تا به حال در مراکز آموزشی، فرهنگی و … داشته اید را ذکر کنید. مثلا سرپرستی گروه دانشجویی و …

  • مهارتها:

  • در این بخش به مهارتهای خود اشاره کنید. کارجویانی که سوابق کاری زیادی ندارند، میتوانند با بهتر نوشتن این بخش، شانس خود را برای دعوت به مصاحبه افزایش دهند. مهارتها شامل مواردی است که برای بدست آوردن آن شغل لازم است. سعی کنید مهارتهای مرتبط با شغل درخواستی را اول بنویسید و سپس به مهارتهای دیگر خود اشاره کنید.

  • علاقه مندی ها:

  • در این بخش به کارهایی که علاقه مند هستید اشاره کنید.

  • ویژگیهای فردی:

  • در این بخش از ویژگیهای رفتاری و شخصیتی خود صحبت کنید. مواردی مثل: با اعتماد به نفس، دارای روحیه رهبری، صادق و …

  • زبانهای خارجه:

  • حتما به میزان تسلط به زبانهای خارجه در رزومه اشاره کنید.

  • راههای ارتباطی:

  • در اینجا شماره تماس، ایمیل و یک شماره ضروری را برای مواقعی که در دسترس نیستید، بنویسید.

    اگر دارای افتخارات علمی و … هستید، آن را نیز در بخش ویژه ای به عنوان افتخارات و دستاوردها بنویسید.

    هنگام نوشتن رزومه با اعتماد به نفس و صادقانه این کار را انجام دهید. به این معنا که مهارتها و دستاوردهای خود را به طور کامل بنویسید اما اغراق نکنید.

    در نهایت اینکه حتما از فونت و اندازه مناسب و یکپارچه در زمان نوشتن رزومه استفاده کنید. زیرا تمیز نویسی و مرتب بودن رزومه یکی از ملاکهای ارزیابی کارجو میباشد.

    چرا بیکارم و همیشه به در بسته میخورم؟

    با دیدن این ویدئو دیگه فرد سابق نیستید! حتما ببینید

    نوشته چجوری رزومه درست کنم ؟ اولین بار در فاواکار. پدیدار شد.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع