چرا استقلال دچار تغییر نام نمی شود؛ پای کدام ارگان در میان است؟

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 590707 1 هفته قبل 46

بعد از اینکه باشگاه استقلال به هلدینگ خیلج فارس واگذار شد علی عسگری، رئیس سابق سازمان صداد و سیما و مدیر عامل هلدینگ مصاحبه کرد و گفت استقلال با نام خلیج فارس در مسابقات شرکت خواهد کرد.

متاسفانه در سال های اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس در یک حرکت عجیب در نقشه ها و گفتارها نام خلیج فارس را به واژه ای مجعول تغییر داده اند که این مسئله، بارها و بارها موجب اعتراض ایران شد. فدراسیون فوتبال امارات هم چند سالی لیگ کشورش را با این واژه برگزار می کرد که با توصیه های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرهیز از تنش و رفتار سیاسی نام لیگش را تغییر داد و به طور حتم اگر استقلال هم به انجام این کار مبادرت می کرد با تذکر جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه می شد. کنفدراسیون  فوتبال آسیا همانند فیفا تاکید دارد در فوتبال نباید دست به اقدامات سیاسی زد.

علی عسگری، مدیر هلدینگ خیلج فارس دیروز در مورد تغییر نام استقلال گفت:در خصوص تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند. منتها اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی‌که مراجع ذی‌صلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند، ضمن هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی، درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: پرسپولیسی‌ها به فکر زخم کامبک‌های اراک باشند/ خودتان را هلاک هم کنید استقلال قهرمان است/ مدیریت باشگاه هنوز به پاکسازی نیاز دارد

مشاهده این خبر در سایت مرجع