چری iCAR 03 با پیشرانه برقی و ظاهری مشابه با لندرور دیفندر وارد بازار می‌شود

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 513393 9 ماه قبل 201

چری خود را برای عرضه شاسی‌بلند جدید iCAR 03 آماده می‌کند. قبل از معرفی رسمی، تصاویر و مشخصات این خودرو در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین انتشار پیدا کرده است. تصاویر موجود نشان می‌دهند این شاسی‌بلند جان‌سخت تا حد زیادی به مدل مفهومی که آوریل گذشته در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد، وفادار باقی مانده است. این شاسی‌بلند از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد و در ابتدا با موتور 181 اسب بخاری به‌فروش خواهد رسید.

طراحی چری iCAR 03

شاسی‌بلند چری iCAR 03 طراحی مکعبی و زمختی دارد. دماغه و انتهای بدنه این خودرو دارای ساختاری کاملاً عمودی و ایستاده هستند. چراغ‌های روبرو L شکل طراحی شده‌اند و یک پنل عریض و برآمده نقش جلوپنجره را ایفا می‌کند. استفاده از این پنل به‌جای توری مشبک، گویای بهره‌مندی چری iCAR 03 از پیشرانه تمام الکتریکی است. سپر عضلانی مشکی‌رنگ دیگر ویژگی محصول جدید چری است که در نمای روبرو جلب توجه می‌کند.

نمای روبرو و جانبی

گلگیرهای چری iCAR 03 یک محافظ مشکی روی خود دارند. به‌دلیل برجستگی زیاد این محافظ، iCAR 03 کاراکتری خشن و عضلانی از خود به‌نمایش می‌گذارد. قسمت پایینی درها و رکاب جانبی هم به‌وسیله ضربه‌گیرهای پلاستیکی محافظت می‌شوند. به موازات سپر و این قطعات، قاب آینه‌های جانبی و ستون‌ها نیز به رنگ مشکی هستند. طبق اطلاعات موجود، آورده جدید چری با رینگ‌های 18 و 19 اینچی آلیاژی وارد بازار خواهد شد. مثل برخی از مدل‌های جدید، دستگیره‌های در این خودرو کشویی هستند.

فرم کلی اتاق iCAR 03 محصولات لندرور و مدل دیفندر را یادآوری می‌کند. در نمای عقب شباهت این دو به اوج خود می‌رسد. سبک طراحی این نما همانند نمای روبرو و جانبی خشن و خشک است. دستگیره بزرگ موجود روی درب صندوق و سپر مستحکم عقب به بیننده تأکید می‌کند که با یک شاسی‌بلند آفرودمحور طرف است. در جایی که انتظار داریم چرخ زاپاس نصب شود، چری یک محفظه کوچک تعبیه کرده است تا iCAR 03 اندکی متفاوت از دیفندر باشد!

 چری iCAR 03

طراحی داخلی خاص

همانند نمای بیرونی، چری iCAR 03 در داخل کابین هم طراحی خاصی دارد. اکثر قسمت‌های کابین زاویه‌دار و عمودی طراحی شده‌اند تا حس آفرودطلبی راننده و سرنشینان بیش از پیش تقویت شود. داشبورد این شاسی‌بلند چینی در بخش میانی میزبان یک نمایشگر ایستاده بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است. در رابطه با ابعاد این نمایشگر اطلاعاتی منتشر نشده، ولی به‌احتمال زیاد 14 اینچ یا بزرگ‌تر است. طبق انتظار در پشت فرمان هم یک نمایشگر عریض وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. یک نمایشگر دیگر مقابل صندلی سرنشین کناری به چشم می‌خورد.

 چری iCAR 03

کنسول میانی چری iCAR 03 با آنکه پهن و عریض است، اما خیلی خلوت احساس می‌شود. روی این کنسول یک دکمه گردان کریستالی وجود دارد که به‌احتمال قوی با کمک آن می‌توان حالت‌های رانندگی را انتخاب کرد. این شاسی‌بلند چینی توانایی حمل 5 سرنشین را دارد و روکش صندلی‌ها و قسمت‌های مختلف عمدتاً به رنگ سبز هستند. استفاده از رنگ طلایی برای برخی تزئینات، جلوه‌ای زیبا به کابین بخشیده است.

 چری iCAR 03

ابعاد و مشخصات فنی

از لحاظ ابعاد گفت باید چری iCAR 03 طولی برابر با 4406 میلیمتر و عرضی برابر با 1910 میلیمتر دارد. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به‌ترتیب برابر با 1715 و 2715 میلیمتر هستند. با چنین ابعادی، جثه iCAR 03 مشابه مدل‌هایی مثل نیسان قشقای، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است.

شاسی‌بلند 03 و دیگر محصولات آتی برند iCar، بر اساس پلتفرم i-MS تولید می‌شوند. تا جایی که می‌دانیم این پلتفرم در ساخت دو خودروی سواری، دو شاسی‌بلند و یک مینی ون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شاسی‌بلند برقی چری iCAR 03 ابتدا با یک پیشرانه تک‌موتوره راهی بازار خواهد شد. این موتور که در جلو نصب می‌شود، 181 اسب بخار دارد. با اتکا به این موتور امکان دستیابی به حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت وجود دارد. اما انتظار می‌رود در آینده این شاسی‌بلند جدید با پیشرانه دو موتوره نیز تولید شود تا به لطف انتقال قدرت به هر چهار چرخ، عملکرد آن در مسیرهای آفرود هماهنگی بیشتری با نمای ظاهری داشته باشد!

نکته تأمل‌برانگیز اینکه چری iCar 03 ظاهراً با باتری قدیمی لیتیوم آهن فسفات به دست مشتریان خواهد رسید. درباره ظرفیت این باتری حرفی به‌میان نیامده، ولی در برخی نشریات در گزارش‌های اولیه خود برد حرکتی را حدود 500 کیلومتر تخمین زده‌اند.

قیمت چری iCAR 03

اگرچه معرفی رسمی چری iCar 03 برای اکتبر امسال برنامه‌ریزی شده بود، ولی این خودرو از ژوئن وارد خطوط تولید شده؛ به‌همین خاطر انتظار می‌رود فروش آن به‌زودی آغاز شود. نشریات محلی قیمت این شاسی‌بلند برقی را حدود 150 هزار یوان پیش‌بینی می‌کنند. این رقم معادل تقریباً 21 هزار دلار یا یک میلیارد تومان می‌شود.

مشاهده این خبر در سایت مرجع