چطور واژگان جدید را حین آموزش زبان حفظ کنیم؟

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 190802 2 سال قبل 541

یادگیری یک زبان جدید سرگرم کننده است، البته به جز بخش یادگیری واژگان. همیشه کلماتی هستند که با وجود تلاش فراوان، نمی توانید به خاطر بسپارید. اما از این به بعد دیگر با آن ها دست و پنجه نرم نخواهید کرد! ما در این مقاله قصد داریم راهی را برای یادگیری سریع و آسان لغات جدید به شما نشان دهیم.

آماده سازی

آیا میز شما تنها جایی است که به مطالعه و یادگیری کلمات جدید می پردازید؟ خوب، دیگر این کار را نکنید: از این به بعد، در حین انجام کارهای روزمره خود، مطالعه می کنید. نحوه کار به این صورت است: کلماتی را که نمی توانید حفظ کنید بنویسید. مهم نیست روی یک کاغذ بزرگ یا روی استیکی نوت، حالا برگه های تقلب خود را در سراسر آپارتمان پخش کنید، به خصوص در مکان هایی که بیشترین زمان را سپری می کنید، مثلا:

چطور واژگان جدید را حین آموزش زبان حفظ کنیم؟
  • در کنار قهوه ساز یا چای ساز: در حالی که منتظر آماده شدن نوشیدنی اول صبح خود هستید، فهرست واژگان خود را مرور کنید.
  • بالای اجاق‌گاز: در حالی که سس اسپاگتی خود را هم می زنید، مطالعه کنید و کلمات را به خاطر بسپارید!
  • در سرویس بهداشتی: آیا می دانستید که ما 3 سال از زندگی خود را صرف دستشویی رفتن می کنیم؟ پس چرا از این زمان استفاده نکنید و فهرست واژگان خود را دنبال نکنید! روزی یک الی دو بار مسواک می زنید. به جای تماشای خود در آینه، به سراغ برگه واژگان سخت خود بروید.
  • به خاطر داشته باشید که لیست واژگان خود را هر 2 تا 3 هفته یکبار تغییر دهید تا خسته نشوید.

اگر لیست لغات شما به مکان هایی که قرار داده اید مرتبط باشد، این تکنیک حتی بهتر عمل می کند. به عنوان مثال، فهرست مواد غذایی را در آشپزخانه قرار دهید!

بیشترین بهره را از این تکنیک ببرید

بیشترین بهره را از این تکنیک ببرید

وقتی برگه های وازگان را در اطراف آپارتمان خود پهن کردید، قسمت اول کار تمام شده است. با این حال، یک خبر بد وجود دارد: انجام این مرحله به تنهایی فقط وجدان شما را راحت می کند، اما در واقع به حفظ کلمات جدید کمکی نمی کند. شما هنوز باید اقداماتی را انجام دهید تا بیشترین بهره را از این برگه واژگان ببرید:

  • فهرست واژگان خود را آگاهانه بخوانید.
  • هر کلمه و همچنین ترجمه آن را با صدای بلند بیان کنید.
  • با هر کلمه یک جمله بسازید.
  • ترتیب کلمات در لیست خود را به طور منظم تغییر دهید. این کار حافظه شما را به چالش می کشد!

چرا این روش بسیار تاثیرگذار است

چرا این روش بسیار تاثیرگذار است

اگر برای شما جای سؤال است که این روش بسیار ساده، چرا این قدر محبوب و موثر است، ما دلایل زیر را برای شما می آوریم:

اولاً این تکنیک با روش معمول شما برای مطالعه پشت میز متفاوت است، شما در حال حرکت هستید. مغز شما مملو از اکسیژن است و بنابراین میزان آمادگی آن بسیار بیشتر است.

نکته دوم، اصل تقلب: آیا تا به حال شده که یک برگه تقلب نوشته اید اما بعداً سر جلسه امتحان اصلاً به آن احتیاجی پیدا نکرده اید؟ گاهی اوقات فقط نوشتن نکات به ما در حفظ آن ها کمک می کند.

مغز ما پیوندها و ارتباطات را دوست دارد! با استفاده از این تکنیک یادگیری، واژگانی که می‌خواهید حفظ کنید، دو بار مرتبط می‌شوند: به مکان ها (آشپزخانه، حمام) و فعالیت ها (تهیه قهوه)

تکرار، تکرار، تکرار! صادقانه بگوییم، در هنگام یادگیری زبان جدید،‌همه چیز به تکرار مداوم برمی‌گردد. این تکنیک به شما کمک می کند تا لیست واژگان خود را به روشی معمولی و آسان تکرار کنید.

نتیجه گیری

بدیهی است که هر فرد در مسیر یادگیری زبان برای مطالعه واژگان پایه خود با تکنیک‌هایی مانند کارت‌های نشانه، کتاب‌های واژگان و غیره استفاده می کند. هرچند این میان، گاهی کلماتی به تور شما می خورند که با هیچ روشی قادر به حذف کردن آن ها نیستید. برای این کلمات سمج، تکنیک ساده و روزمره ما را امتحان کنید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

نوشته چطور واژگان جدید را حین آموزش زبان حفظ کنیم؟ اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع