چه انتظاراتی از رویداد سرفیس پاییز 2022 مایکروسافت داریم؟

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 331508 1 سال قبل 205

مایکروسافت خود را برای برگزاری رویداد پاییزی 2022 سرفیس آماده می‌کند و با توجه‌‌ به دهمین سالگرد تولد دستگاه‌های سرفیس این شرکت، رویداد امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین جهت، در ادامه قصد داریم تمام محصولاتی را که احتمال دارد در رویداد سرفیس امسال معرفی شوند، بررسی کنیم. رویداد سرفیس 2022 مایکروسافت در تاریخ 12 اکتبر ساعت 10 صبح به وقت شرقی (2:30 بیستم مهر) برگزار می‌شود. این رویداد به صورت زنده پخش خواهد شد؛ اما هنوز امکان شرکت حضوری در مراسم مشخص نیست.

رویداد سرفیس 2022 مایکروسافت

لپ تاپ سرفیس

اولین محصول فهرست رویداد 2022 مایکروسافت، سرفیس لپ‌تاپ جدید است که حدود یک‌و‌نیم سال پس از معرفی سرفیس لپ‌تاپ 4، با تأخیر رونمایی خواهد شد. جزئیات زیادی از سرفیس جدید مایکروسافت موجود نیست و فقط می‌توان از گزارش‌های شرکت‌های دیگر درباره‌ مشخصات آن ‌‌‌را تا حدی پیش‌بینی کرد. بر اساس گزارش‌های اخیر، سرفیس لپ‌تاپ جدید از تراشه‌ی نسل‌دوازدهمی سری U اینتل بهره می‌برد و خبری از مدلی با سری رایزن AMD نخواهد بود.

این اولین‌بار از زمان سرفیس لپ‌تاپ 3 است که مایکروسافت یک لپ‌تاپ سرفیس را بدون تراشه‌ی AMD عرضه می‌کند. علت این مورد احتمالا کمبود فعلی قطعات در جهان است. از طرفی دیگر نیز برخی از منابع داخلی مایکروسافت از طراحی سرفیس لپ‌تاپ جدید دیگری با تراشه‌ی رایزن 6000 شرکت AMD خبر می‌دهند. در صورت باید منتظر ماند و دید پاییز امسال عرضه می‌شوند یا خیر.

انتظار می‌رود سرفیس لپ‌تاپ در دو اندازه‌‌ی 13 و 15 اینچی و در همان رنگ‌های سری قبل عرضه شود. اما ممکن است مدلی با رنگ سبز خاکستری‌فام مثل سرفیس لپ‌تاپ گو 2 امسال نیز معرفی شود. همچنین، احتمال دارد از تاندربولت 4 نیز برای اولین‌بار در سرفیس لپ‌تاپ استفاده شود.

مدل‌های 13.5 اینچی با مشخصات زیر عرضه می‌شوند:

  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

مدل‌های 15 اینچی نیز با ویژگی‌های زیر عرضه خواهند شد:

  • پردازنده Core i7 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس پرو 9

انتظار می‌رود که در رویداد 2022 مایکروسافت، سرفیس پرو جدیدی هم با تغییرات قابل‌توجهی در بخش تراشه وارد خط‌ تولید شود. براساس گزارش‌هاس منابع آگاه، در پاییز امسال مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ادغام سرفیس پرو ایکس با برند اصلی سرفیس پرو است. این یعنی این دستگاه در دو مدل مجهز به تراشه‌ی اینتل یا کوالکام برای سفارش در دسترس خواهد بود.

احتمالا نسخه کوالکام (با اسم رمز Arcata) و با تراشه SQ3 عرضه می‌شود که که مدل ارتقایافته‌ Snapdragon 8cx Gen3 است و عملکرد دستگاه را در مقایسه‌ با سرفیس پرو X فعلی به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد. مدل اینتل نیز (با اسم رمز Zaca) با تراشه‌های نسل دوازدهم عرضه می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که این تراشه از سری P خواهند بود یا U.

بهره‌گیری از سری P در سرفیس پروهای جدید جهش بزرگی خواهد بود‌. زیرا با این تراشه نسبت به سرفیس پرو 8 عملکرد بسیار بهتری ارائه خواهد داد و آن را با آیپد پرو اپل هم‌رده می‌کند. با این حال، سری P در مقایسه‌ با U مصرف انرژی بیشتری دارد و حرارت بیشتری تولید می‌کند. به همین دلیل استفاده از سری U در دستگاهی مثل سرفیس پرو منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی سرفیس پرو جدید بهره‌مندی از 5G LTE است. این مورد برای اولین‌بار است که در دستگاه‌های سرفیس (به‌ویژه با تراشه ARM) دیده می‌شود. از‌ نظر طراحی، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییر خاصی در مقایسه‌ با سرفیس پرو فعلی باشیم و صرفاً امکان معرفی رنگ‌ها و تایپ کاورهای جدید وجود دارد.

انتظار داریم سرفیس پروهای جدید در هر دو مدل اینتل و ARM با مشخصات زیر عرضه شوند:

سرفیس پرو 9

  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس پرو 9 با اتصال 5G

  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3 ، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس استودیو 3

علاوه‌بر لپ‌تاپ‌های بالا، انتظار می‌رود مایکروسافت سرانجام سرفیس استودیو جدید را با نام رمز Chehaalis معرفی کند. این دستگاه با تغییرات اندک در بخش طراحی و به‌روزرسانی‌های چشمگیر سخت‌افزاری روانه‌ بازار خواهد شد. همچنین، رنگ‌ها و طراحی سرفیس پن به‌روز خواهد شد.

لازم به ذکر است که تنها مدل ضخیم‌تر سرفیس پن به‌روز می‌شود و تغییری در طراحی اسلیم پن مشاهده نخواهیم کرد. به همین جهت نمی‌توان انتظار وجود شارژ بی‌سیم در اسلیم پن 2 همراه سرفیس استودیو 3 داشته باشیم. سرفیس پن و سرفیس اسلیم پن دو محصول کاملاً متفاوت هستند و جایگزین یکدیگر نیستند.

به نظر می‌رسد که مانند سرفیس استودیوهای قبلی، این دستگاه از یک تراشه اینتل بهره می‌برد. البته هنوز مشخص نیست که این دستگاه از نسل یازدهم خواهد بود یا دوازدهم. حدود یک سال قبل، گفته شد که سرفیس استودیو 3 با پردازنده‌ی تایگر‌لیک عرضه می‌شود. اما امیدواریم در این مدت مایکروسافت تصمیمش را عوض کرده باشد. انتظار داریم سرفیس استودیو 3، تنها در یک مدل با مشخصاتی نظیر پردازنده‌ی Core i7 اینتل و 32 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت SSD روانه‌ی بازار شود. امکان خرید آن بدون کیبورد و موس و قلم نیز برای مشتریان تجاری وجود دارد.

پروژه‌ی ولترا

پروژه‌ی ولترا با نام رمز Black Rock در اوایل سال جاری معرفی شد. اما احتمال دارد مایکروسافت به‌ عرضه‌ اولین دستگاه‌ها سرعت دهد و آن‌ها را هم‌زمان با سرفیس‌های جدید وارد بازار کند. پروژه‌ی ولترا اولین کامپیوتر مینی‌دسکتاپ مایکروسافت است که از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 3 بهره می‌برد. اما ردموندی‌ها قصد دارند آن را صرفاً به‌ عنوان کیت توسعه بفروشند. جالب است بدانید که پروژه‌ ولترا یکی از محصولات تیم سرفیس است و گذشته از نامش، همه‌چیز آن محصولی سرفیسی محسوب می‌شود.

تجهیزات جانبی

درست مثل هر سال، انتظار می‌رود که که تعدادی لوازم جانبی جدید نیز در کنار دستگاه‌های سرفیس عرضه شود. نسخه‌های جدید سرفیس کیبورد و سرفیس پن و سرفیس موس از جمله محصولات مورد انتظاری هستند که احتمالاً همراه با سرفیس استودیو 3 عرضه می‌شوند‌ خوشبختانه برای افرادی که نمی‌توانند کامپیوتری 3500 دلاری بخرند نیز امکان تهیه‌ جداگانه این تجهیزات وجود دارد.

علاوه بر این، ممکن است امسال شاهد عرضه لوازم جانبی تطبیق‌پذیر ​​جدید مایکروسافت نیز باشیم. این محصول که اوایل امسال اعلام شدند، هنوز به فروش نرسیده‌اند. از انجاکه محصولات مذکور اخیراً تأییدیه‌ FCC را دریافت کرده‌اند، امکان عرضه‌ی آن‌ها در آینده‌ای بسیار نزدیک وجود دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بروزرسانی جدید اندروید 12L را برای سرفیس دئو و سرفیس دئو 2 معرفی کند.

درنهایت، شنیده‌ شده است که نسل دوم سرفیس ایربادز نیز با نام رمز Ella معرفی خواهد شد. متأسفانه هیچ جزئیاتی از این محصول منتشر نشده است. همانطور که می‌دانید از معرفی اولین نسل ایربادهای مایکروسافت دو سال می‌گذرد و اکنون زمان مناسبی برای این به‌روزرسانی است.

آنچه نباید انتظار داشت

 آنچه  نباید دانتظار داشت

هرساله لیستی از دستگاه‌های سرفیس وجود دارند که احتمال خودنمایی در رویداد پاییزه‌ی سرفیس مایکروسافت ندارند. امسال نیز این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2
  • سرفیس گو 4
  • سرفیس دئو 3
  • سرفیس دئو
  • سرفیس لپ‌تاپ SE 2
  • سرفیس لپ‌تاپ گو 3
  • سرفیس هدفونز 3

اگرچه احتمالاً مایکروسافت یک یا دو غافل‌گیری برایمان در نظر خواهد گرفت، پاییز امسال قطعاً از مدل‌های جدید سرفیس لپ‌تاپ استودیو و سرفیس گو و سرویس دئو خبری نخواهد بود.

  • ادغام سرویس آمازون پرایم ویدئو با فروشگاه مایکروسافت آغاز شد
  • افزایش فعالیت مایکروسافت در چین علیرغم محدودیت های دولت آمریکا
مشاهده این خبر در سایت مرجع