چهارمین هاوینگ بیت کوین با انتظار رشد حداقل 200 درصدی در 18 ماه آینده فرا رسید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588835 1 هفته قبل 98

چهارمین هاوینگ بیت کوین، یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای رمزارزها، سرانجام فرا رسیده است. این رویداد که هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد، تأثیرات عمیقی بر اکوسیستم بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت. هاوینگ، با کاهش 50 درصدی پاداش استخراج بلاک‌ها، عرضه بیت‌کوین را محدودتر می‌کند و انتظار می‌رود منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود. علاوه بر این، چهارمین هاوینگ بیت کوین، چالش‌هایی را نیز برای ماینرها و شبکه به همراه دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

طبق گزارشات wccftech، هاوینگ‌های دوره‌ای بیت‌کوین، از جمله رویدادهای بسیار مورد انتظار و در عین حال تأثیرگذار این ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. این رویدادها با کاهش تورم، تغییرات گسترده در فعالیت ماینرها، سقوط نرخ هش شبکه و انتظارات برای رشد چشمگیر قیمت در ماه‌های پیش رو همراه هستند.

بیت‌کوین تقریباً هر چهار سال یک‌بار هاوینگ را تجربه می‌کند و طی آن، پاداش استخراج هر بلاک به نصف کاهش می‌یابد. این بار، هاوینگ قرار بود در بلاک شماره 840,000 رخ دهد و همان‌طور که از اطلاعات فوق مشخص است، این بلاک اکنون استخراج شده است. این بدان معناست که پاداش استخراج هر بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین، اکنون به نصف یعنی فقط 3.125 بیت‌کوین کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌های قیمتی بیت‌کوین پس از هاوینگ 2024

به موازات این رویداد، نرخ هش بیت‌کوین نیز به دلیل خارج شدن دستگاه‌های ماینینگ ناکارآمد از چرخه فعالیت، سقوط کرده است. نرخ هش شبکه تا زمانی که سختی استخراج به سمت پایین تنظیم شود و تعادل جدیدی ایجاد گردد، پایین باقی خواهد ماند.

پیش‌بینی‌های قیمتی بیت‌کوین پس از هاوینگ 2024

در سه هاوینگ گذشته، بیت‌کوین رشدی بین 200 تا 1000 درصد را ثبت کرده است. این بدان معناست که طبق هنجارهای تاریخی، این ارز دیجیتال می‌تواند بر اساس قیمت 64,000 دلاری پیش از هاوینگ، به قیمتی بین 192,000 تا 704,000 دلار برسد.

باید به خاطر داشت که شرکت سرمایه‌گذاری برنستاین، ارزش بازار بخش رمزارزها را تا پایان سال 2025 حدود 7.5 تریلیون دلار پیش‌بینی می‌کند که نسبت به ارزش فعلی حدود 2.6 تریلیون دلاری، رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. با فرض اینکه بیت‌کوین بتواند وزن فعلی خود یعنی 54 درصد از کل بازار را حفظ کند، این پیش‌بینی حاکی از آن است که قیمت این ارز دیجیتال برتر جهان به حدود 210,000 دلار خواهد رسید.

همچنین طبق سوابق گذشته، خرید بیت‌کوین شش ماه قبل از رویداد هاوینگ و فروش آن هجده ماه پس از وقوع این رویداد، عملکردی بهتر از استراتژی ساده «خرید و نگهداری» داشته است. این بدان معناست که این ارز دیجیتال باید در سال 2025 به بالاترین قیمت خود در این چرخه دست یابد.

البته یک عامل که چرخه فعلی را از تمام چرخه‌های قبلی متمایز می‌کند، تقاضای مداوم از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار بیت‌کوین است. این صندوق‌ها در عرض تنها چند هفته، بیش از 12 میلیارد دلار جریان ورودی خالص را به خود جذب کرده‌اند.

به نظر شما قیمت بیت کوین در 18 ماه آینده و پس از چهارمین هاوینگ بیت کوین، چه مسیری را طی خواهد کرد؟ آیا می‌توان شاهد رکوردشکنی‌های جدید قیمتی در این بازه زمانی بود؟

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، یازده ETF اسپات بیت کوین را تأیید کرد
  • انویدیا : وجود رمز ارز هیچ سودی برای جامعه ندارد
  • پذیرش رمز ارز در 2023 برای خدمات ابری گوگل با مشارکت Coinbase
مشاهده این خبر در سایت مرجع