چگونه انگلیسی را، مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنیم (بخش اول)

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 156183 2 سال قبل 172

واژه‌های بسیاری در زبان انگلیسی وجود دارند. در واقع، بسیاری از دیکشنری‌های انگلیسی فهرستی بیش از 300،000 واژه دارند و این فهرست، شامل آن‌هایی نیست که روزانه تولید می‌شوند و البته واژه‌های بسیار غیررسمی مانند اصطلاحات عامیانه نیز شامل آن نمی‌شوند. در ادامه با مطلب “چگونه انگلیسی را، مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنیم (بخش اول)” همراه ما باشید.

شاید این نکته غافلگیرکننده به نظر برسد، شاید حتی از آن هم بدتر، کمی ترسناک باشد. اما خوشبختانه، برای آنکه بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید، اصلا نیازی به آن همه واژه نیست.

فقط با خوب یاد گرفتن چند واژه ضروری می‌توانید کار را شروع کنید و از همان نقطه ادامه دهید.

ساختن دایره‌ای قدرتمند از واژگان انگلیسی هم مانند هر کار دیگری نیازمند زمان و تلاش است. باید درباره نحوه انجام این کار هوشمندانه بیندیشید.

واژه‌ها مانند بلوک‌های ساختمانی هستند. پس از آنکه پایه‌ای‌ترین واژه‌ها را آموختید، یادگیری واژه‌های پیشرفته‌تر آسان‌تر می‌شود.

اکنون سوال واقعی این است که: چه واژه‌هایی را باید آموخت؟ نه اینکه چند واژه را باید آموخت؟

اکنون می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به پاسخ سوال فوق و همچنین، هر اطلاعات دیگری که باید درباره واژگان انگلیسی بدانیم.

واژگان پایه انگلیسی که باید بیاموزید

ما شما را تشویق می‌کنیم از این سرفصل‌ها به‌عنوان نقطه‌ای برای آغاز استفاده کنید و دامنه واژگان و دانش زبان انگلیسی خود را همیشه تقویت کنید.

واژگان پایه در انگلیسی

این‌ها چند نمونه از انواع یا دسته‌های پایه‌ای واژگان انگلیسی هستند که باید بیاموزیدشان.

لطفاً، به این نکته توجه داشته باشید که این‌ها تعاریفی کاملا ساده هستند و باید به‌عنوان یک نقطه آغاز به آن‌ها نگریست. این دسته‌بندی‌ها بعدها به دسته‌های بیشتر یا متفاوتی از واژه اصلی تقسیم می‌شوند.

برای مثال، اسم خاص نامی است که مخصوص فرد یا چیزی باشد و در زبان انگلیسی همیشه با حرف بزرگ نوشته می‌شود؛ مثل نام افراد. برای مثال، نام لئوناردو دی کاپریوی بازیگر یک اسم خاص است.

حتی انواع مختلفی از صفت نیز مانند صفت توصیفی یا کمّی وجود دارد.

خیلی نگران این‌ها نباشید! تمرکز ما روی شایع‌ترین تعاریف اولیه است.

اسم‌ها: اسم می‌تواند متعلق به یک شخص، مکان، شیء یا ایده باشد. بنابراین، استرالیا یک اسم است، درست مثل واژگان کتاب و دموکراسی.

افعال: افعال واژه‌هایی هستند که معمولا آن‌ها را «واژگان عمل» می‌نامیم. آن‌ها کاری را که اسم در یک جمله انجام می‌دهد، به ما نشان می‌دهند. برای مثال، آواز خواندن یا دویدن مثال‌هایی رایج از افعال در زبان انگلیسی هستند.

صفتها: صفت‌ها را به‌عنوان واژگان توصیفی می‌شناسند. این واژه‌ها کمک می‌کنند که «تابلویی» را با کمک واژگان «بیاراییم» و این رنگ‌آمیزی با اصلاح یا کمک به توصیف اسم انجام می‌دهند. برای مثال، یک سیب ترد و قرمز از دو صفت برای توصیف سیب استفاده می‌کند؛ ترد و قرمز.

اختصارات: اختصارات شکل کوتاه‌شده واژگان هستند. آن‌ها اغلب شامل یک آپاستروف / کاما هم هستند. برای مثال، «I can’t» شکل کوتاه‌شده «I cannot» است.

حروف ربط: حروف ربط نیز به‌عنوان واژه‌های کمکی یا پیونددهنده شناخته می‌شوند، چرا که بخش‌های یک جمله را به یکدیگر مرتبط می‌کنند تا خواندن و فهمیدن آن را روان‌تر بسازد. این بخش‌ها اعم از واژه‌ها، عبارات یا بند هستند. شاید حروفی که بیشتر از سایر حروف ربط استفاده می‌شوند، واژه‌های و، بنابراین، اما و زیرا باشند.

عبارات ربط: عبارات ربط گروه دیگری از واژگان انگلیسی هستند که به روان‌تر شدن انگلیسی شما، به‌ویژه در نوشتارتان، کمک می‌کند. تنها تفاوت بین این عبارات ربط و حروف ربط آن است که این‌ها به پیوند جمله‌های کامل کمک می‌کنند. عبارات ربط واژه‌هایی بسیار عالی برای نوشتار و گفتار رسمی هستند، چرا که آن‌ها به ایده‌های شما نظم می‌بخشند. چند نمونه از این عبارات، در وهله اول، به همین صورت، با این حال هستند.

چگونه انگلیسی را، مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنیم (بخش اول)

عبارات انگلیسی

یک عبارت، تعدادی از واژگان است که برای ایجاد معنای خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند. یک عبارت لزوماً نباید جمله کامل باشد. این عبارات در واقع می‌توانند به همان درازی که هستند، معنا داشته باشند.

انواع مختلف بسیاری از عبارات در زبان انگلیسی وجود دارد، مانند اسم-عبارت یا عبارت‌های با حرف اضافه. این‌ها انواع پیشرفته‌تری هستند، ولی ما دنبال پیدا کردن مفهوم اساسی‌تری از عبارت هستیم.

این عبارات را به‌عنوان مثال در نظر بگیرید:

در ساحل

یک کرگدن گرسنه

برای افزایش ثروت

شما چطور هستین؟

چه خبر؟

همه آن‌ها معنی متفاوتی دارند، اما به‌تنهایی جملات کاملی نیستند.

گاهی اوقات، عبارات با آنچه که آن را ضرب‌المثل می‌نامیم، اشتباه گرفته می‌شوند. اما در حقیقت با هم فرق دارند و بعدا درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم!

اصطلاحات انگلیسی

اصطلاحات نوع منحصربه‌فردی از بیان است. آن‌ها عبارت نیستند، اما مشابه‌شان هستند. به همین دلیل، اصطلاحات نیز به دسته‌بندی‌های خود نیاز دارند.

اصطلاحات گروهی از واژگان است که معنای خاصی دارند و این معنا، مفهومی خاص دارد که شاید در ظاهر جمله به چشم نخورد.

به همین دلیل، آن‌ها را نمی‌توان واژه به واژه ترجمه کرد.

معنا برآمده از تاریخچه عبارت است و اینکه آن عبارت در طول زمان چگونه استفاده می‌شد. انگلیسی‌زبانان بیشتر وقت‌ها بدون آنکه این موضوع را بفهمند، از اصطلاحات استفاده می‌کنند!

اصطلاح رایجی که شاید بارها شنیده باشید، این است:

“it’s raining cats and dogs.”

باران شلاقی – باران سیل‌آسا – باران شُرشُر – باران جَر جَر – انگار آسمان سوراخ شده است

همانطور که می‌بینید، این اصطلاح را باید کامل به خاطر بسپارید، چون سگ‌ها و گربه‌ها واقعا مانند باران از آسمان نمی‌بارند.

زبان عامیانه انگلیسی

زبان عامیانه واژه‌های غیررسمی است که مردم کشور خاصی از آن استفاده می‌کنند.

مهم است که به خاطر بسپارید که زبان عامیانه بیشتر در گفتار استفاده می‌شود و هر زمانی درست می‌شود.

با این حال، واژه‌ها برای آنکه تبدیل به اصطلاح عامیانه بشوند، باید به وسیله افراد زیادی در کشور یا منطقه استفاده و فهمیده بشوند.

برای مثال، Cuppa یک واژه عامیانه در انگلستان، استرالیا و نیوزیلند و به معنی «یک فنجان چای» است.

به همین صورت، y’all نیز یک واژه عامیانه به معنی «همه شما» در ایالات متحده آمریکا، به‌ویژه در جنوب آن، است.

اگر تلاش می‌کنید خودتان را به سطح انگلیسی‌زبانان بومی برسید، یادگیری واژگان عامیانه گام بسیار مهمی است. این کار راهی عالی برای کشف کشور دیگر و فرهنگ‌های آن است!

واژگان گفتاری انگلیسی

واژگان گفتاری انگلیسی نقطه آغازین شما برای یادگیری زبان انگلیسی است.

شما با دانستن کمی واژه ابتدایی و اساسی زبان می‌توانید سوال بپرسید و پاسخ بدهید. همه کارهایی که باید انجام بدهید، یادگیری چند موضوع محبوب انگلیسی است.

برخی از رایج‌ترین موضوعات مکالمه انگلیسی عبارتند از:

هوا

سرگرمی

ورزش‌ها

مشاغل و حرفه‌ها

تعطیلات و سفر

تحصیلات

فرهنگ پاپ، فیلم، تلویزیون و موسیقی

می‌توانید از این موضوعات برای ساخت دامنه واژگانی گسترده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نوشته چگونه انگلیسی را، مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنیم (بخش اول) اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع