چگونه تبلیغات منو استارت جدید ویندوز 11 را خاموش کنیم

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590223 1 هفته قبل 84

شرکت مایکروسافت شروع به نمایش تبلیغات آزاردهنده در منو استارت ویندوز 11 کرده است. در اینجا یاد خواهیم گرفت چگونه بلافاصله آنها را خاموش کنیم.

با آخرین به‌روزرسانی اختیاری KB5036980 برای ویندوز 11 نسخه 23H2 و 22H2، شرکت مایکروسافت تبلیغات برنامه‌ها و سرویس‌های ویندوزی را که کاربران می‌توانند در فروشگاه مایکروسافت خریداری کنند به منو استارت ویندوز 11 اضافه کرده است. کمپانی مایکروسافت به عبارتی این تبلیغات با عنوان Recommendations یا توصیه‌ها نمایش می‌دهد (در منو استارت، این قسمت Recommended یا توصیه شده نامیده می‌شود) که بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. شرکت مایکروسافت این نوآوری را به شرح زیر توصیف می‌کند:

برخی از برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت در بخش Recommended در منو استارت نمایش داده می‌شوند. این برنامه‌ها توسط گروه کوچکی از توسعه دهندگان منتخب طراحی شده‌اند. این به شما کمک می‌کند از وجود برخی از برنامه‌های عالی موجود آگاه شوید.

_ منتشر شده از سوی مایکروسافت در سند پشتیبانی KB5036980

با این وجود نامی که زیباتر به گوش می‌رسد این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که بسیاری از کاربران ویندوز 11 نمی‌خواهند تبلیغات را در منو استارت خود ببینند. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه این تبلیغات را خاموش کنید.

چگونه تبلیغات منو استارت جدید ویندوز 11 را خاموش کنیم

نحوه خاموش کردن تبلیغات جدید در منو استارت

شما ناچار به دیدن پیشنهاداتی که در منوی استارت ویندوز قرار دارند نیستید، بلکه می‌توانید به راحتی آن‌ها را خاموش کنید. برای انجام این کار، در تنظیمات ویندوز به قسمت Personalization > Start بروید (اینجا قسمتی است که می‌توانید منو استارت ویندوز 11 را پیکربندی کنید). در آنجا ورودیی به نام «نمایش توصیه‌ها برای نکات، تبلیغات برنامه‌ها و موارد دیگر» (Show recommendations for tips, app promotions, and more) پیدا خواهید کرد. اکنون روی نوار لغزنده سمت راست آن کلیک کنید تا گزینه «خاموش» (Off) نمایش داده شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، در حال حاضر تبلیغات در منو استارت تنها پس از نصب به‌روزرسانی اختیاری ظاهر می‌شوند.

گفتنیست که KB5036980 در حال حاضر تنها یک آپدیت اختیاری است که ویندوز 11 آن را به صورت خودکار نصب نمی‌کند. KB5036980 تنها در روز سه‌شنبه ماه می 2024 به صورت خودکار به‌عنوان یک به‌روزرسانی تجمع در هر کامپیوتر ویندوز 11، با پچ بعدی مایکروسافت نصب می‌شود. از آن زمان به بعد، همه کاربران ویندوز 11 این توصیه‌های مزاحم را در منو استارت سیستم عامل خود خواهند دید.

مطالب مرتبط:

  • همکاری مایکروسافت و OpenAI: ساخت Stargate، بزرگترین ابرکامپیوتر جهان!
  • تاریخ برگزاری شوکیس Xbox Games اعلام شد؛ تایید حضور بازی‌های Gears 6 و Call of Duty در مراسم
  • استودیو Toys for Bob برای ساخت بازی جدید خود با مایکروسافت همکاری می‌کند
  • لپ‌تاپ‌های 13.5 و 15 اینچی سرفیس 6 مایکروسافت با پردازنده اسنپدراگون X در راهند!
مشاهده این خبر در سایت مرجع