چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش اول)

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 161065 2 سال قبل 228

آیا می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید؟ آیا به دنبال راه میان‌بری برای رسیدن به شیوایی کلام در انگلیسی هستید؟

ما هیچ حقه‌ای نداریم که بتواند با تنها پنج دقیقه مطالعه انگلیسی در روز زبان شما را به سطحی بی‌نقص برساند.

اما راهنمایی‌های خوبی داریم که به شما کمک می‌کنند تا در زمانی کمتر به خوبی انگلیسی صحبت کنید.

این‌ها راه‌کارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهتر از هر زمان دیگری انگلیسی صحبت کنید.

1. یاد بگیرید که شیوایی کلام در انگلیسی به چه معناست؟

شیوایی کلام دو بخش دارد: آشنایی با زبان و آشنایی با چگونگی تولید زبان.

شیوا بودن کلام بدین معناست که می‌توانید به‌راحتی از زبان انگلیسی استفاده کنید. می‌توانید آزادانه با دیگران مکالمه کنید بدون اینکه دائماً به کمک احتیاج داشته باشید.

شیوایی کلام می‌تواند در شیوه‌ گفتار شما هم مشاهده شود. ممکن است دایره واژگان وسیعی داشته باشید، اما اگرهنگام صحبت کردن دائماً مکث کرده و حرف‌های خود را تکرار می کنید، امکان دارد که شیوایی شما زیاد برای دیگران مشهود نباشد. اگر خیلی آهسته و یا به شکلی یکنواخت، شیوه‌ای بی‌احساس، صحبت کنید نیز شیوایی کلام در گفتار شما وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر، شیوا بودن کام هم بدین معنی نیست که انگلیسی‌ای که صحبت می‌کنید، انگلیسی خوبی است.

برای شیوا بودن کلام، باید هم در زبان و هم در چگونگی استفاده از آن مهارت کسب کنید.

معمولاً این انتظار وجود دارد که برای شیوا بودن کلام تعداد خاصی لغت بلد باشید. اما باید بدانید که نمی‌توانید تنها لغت و دستور زبان (گرامر) را مطالعه کنید. شاید در نگاه اول ترسناک باشد، اما شما باید گفتار را تمرین کنید.

بنابراین مهارت گفتاری خود را تقویت کنید.

2. اهدافی خاص تعیین کنید

شیوایی کلام، در سطحی بالا قرار دارد و رسیدن به آن روندی طولانی خواهد بود. داشتن چنین هدف بزرگ و نامشخصی نمی‌تواند در برنامه‌ریزی مطالعاتتان مفید باشد.

به همین دلیل است که باید به اهداف ملموس‌تر و مشهودتری فکر کنید که درنهایت به شیوایی کلام شما ختم شود. شاید این اهداف به‌تنهایی گام‌های کوچکی به نظر برسند، اما وقتی در کنار هم قرار بگیرند، مسیر مستقیم و مشخصی را برای یادگیری فراهم می‌کنند.

اهداف خوب باید مشخص و قابل‌دسترسی باشند. هنگام تعیین یک هدف، باید تصمیم بگیرید که دوست دارید دقیقاً چه چیزی را یاد بگیرید و می‌خواهید چقدر زمان برای دستیابی به این هدف صرف کنید.

این‌ها مثال‌هایی هستند از اهداف خوب:

در 30 روز، سی لغت انگلیسی جدید یاد بگیرید.

این هفته، باید با یک فرد انگلیسی‌زبان مکالمه داشته باشید.

در طی آخر هفته، در تلفظ 10 کلمه به مهارت کامل دست پیدا کنید (سپس از یک انگلیسی‌زبان بخواهید تا عملکرد شما را ارزیابی کند).

مطمئن شوید که اهدافتان به‌اندازه‌ای معقول و چالش‌برانگیز هستند که انگیزه شما را حفظ کنند. حالت ایده‌آل این است که بدون اینکه دچار اضطراب شوید به اهداف خود دست پیدا کنید.

چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید

3. این حقیقت را قبول کنید که انگلیسی ‌زبان عجیبی است.

گاهی وقت‌ها می‌توانید الگوهایی را در دستور زبان انگلیسی پیدا کنید، اما در سایر مواقع، این قواعد اصلاً منطقی نیستند.

به‌عنوان‌مثال، چرا گاهی بر اساس اینکه داریم در رابطه با زمان حال یا زمان گذشته صحبت می‌کنیم، کلمه Read را به شکل «رید» و گاهی همان کلمه را به شکل «رِد» تلفظ می‌کنیم؟ یا اینکه چرا “Mice” شکل جمع “Mouse” است اما “houses” جمع “house”؟

متأسفانه، موارد استثنای زیادی در زبان انگلیسی وجود دارند. پیدا کردن دلیل برای قواعد مختلف، یادگیری زبان را بسیار آسان‌تر می‌کند. بعضی وقت‌ها، تنها می‌توان گفت که انگلیسی‌زبان عجیبی است! بنابراین، بهترین کاری که می‌توان کرد این است که این استثناهای عجیب را حفظ کرده و به راه خود ادامه دهیم.

4. «نقاط ضعف» خود را شناسایی کنید

شاید متوجه شوید که یادگیری برخی بخش‌های زبان انگلیسی برای شما دشوارتر هستند. این «نقاط ضعف» می‌توانند هر چیزی را شامل شوند: استفاده از دستور زبان، تلفظ، ساختار جمله و غیره. درک این نقاط ضعف از این ‌رو اهمیت دارد که به شما کمک می‌کند تا بر روی بهبود آن‌ها تمرکز کنید.

زبان انگلیسی ویژگی‌های پیچیده‌ای دارد. بعضی از این موارد می‌توانند بسته به زبان مادری شما حتی پیچیده‌تر هم بشوند. به نقاط ضعف خود دقت کرده و مدت‌زمان مطالعه بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید.

برای یادگیری زبان انگلیسی، باید مطمئن شوید که همه بخش‌های آن را یاد بگیرید، نه اینکه برخی مهارت‌های شما از مهارت‌های دیگر ضعیف‌تر باشد.

5. در مطالعه زبان غرق شوید

مطالعه زبان برای یک ساعت در هفته، معمولاً برای ایجاد هرگونه پیشرفت معنادار، کافی نیست. بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی شما این است که هرروز حداقل چند دقیقه را به تمرین کردن آن اختصاص دهید.

شیوه‌ خاصی برای یادگیری زبان وجود دارد که آن را «غوطه‌ور شدن» می‌نامند. در این شیوه سعی می‌کنید تا حد امکان در فعالیت‌های روزانه خود، خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. چیزی که می‌خواهید این است که زبان انگلیسی را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کرده تا دائماً آن را یاد گرفته و تمرین کنید. تا جایی که شنیدن و صحبت کردن به این زبان برای شما به امری عادی تبدیل شود.

به ‌غیر از مطالعه دائمی زبان انگلیسی از طریق کتاب یا دوره‌های مختلف، می‌توانید با شیوه‌های جذاب و خلاقانه مختلفی غوطه‌ورسازی را برای خود ایجاد کنید. می‌توانید با تماشا و گوش دادن به فیلم‌ها و موسیقی‌های انگلیسی شروع کنید. یک دفتر خاطرات انگلیسی را آغاز کرده و برای فعالیت در محیط‌هایی داوطلب شوید که صحبت به انگلیسی یکی از الزامات آن‌ها است.

هر بار که مطالعه می‌کنید، تا جای امکان خود را در انگلیسی غرق کنید. با گوش دادن، خواندن و حتی گفتن موارد انگلیسی ‌ای که فکر می‌کنید برای شما دشوار هستند، خود را به چالش بکشید.

نوشته چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش اول) اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع