چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش سوم)

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 161998 2 سال قبل 143

چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش سوم)

11. بیش‌ازحد گرامر (دستور زبان) نخوانید

کلید یادگیری زبان، یافتن توازنی میان مطالعه و تمرین است. شیوا بودن کلام در انگلیسی به معنی دانش کامل در دستور زبان نیست، حتی انگلیسی ‌زبان‌ها هم مرتکب اشتباهات دستوری می‌شوند!

شیوایی کلام یعنی توانایی تعامل. به همین دلیل است که باید گاهی کتاب دستور زبان خود را کنار گذاشته، به بیرون رفته و مهارت‌های نگارش، خواندن، شنیدن و گفتار را در دنیای واقعی تمرین کنید. هم‌زمان با تمرین کردن، می‌توانید بسیاری از قواعد دستوری را هم یاد بگیرید.

12. لحن، زبان بدن و مجموعه ژست‌ها را یاد بگیرید

شیوایی کلام در انگلیسی، فراتر از صرف واژگان و دستور زبان است. اگر بتوانید لحن، زبان بدن و مجموعه‌ی ژست‌های زبان را فرابگیرید، خیلی بیشتر مانند یک انگلیسی‌زبان به نظر خواهید رسید.

لحن، «صعود و سقوط» یا تغییرات تن صدای افراد هنگام صحبت کردن است. زبان بدن چگونگی استفاده افراد از بدنشان برای حمایت (یا تکذیب) از منظورشان است. مجموعه ژست‌ها، حرکات دست و بدنی است که با چیزی که افراد بیان می‌کند همکاری می‌کند.

یادگیری این سه ویژگی آسان نیست زیرا آن‌ها خیلی طبیعی به نظر می‌رسند. یک‌راه برای یادگیری این موارد، تماشای شیوه‌ی تعامل انگلیسی ‌زبانان با یکدیگر است.

یک‌راه برای یادگیری این جنبه‌های زبان، استخدام یک معلم انگلیسی‌زبان است. البته اگر توان مالی آن را داشته باشید. یک‌راه دیگر تماشای ویدئوهای یوتیوب است، اگر بتوانید در برابر وسوسه گشت زدن در یوتیوب مقاومت کنید.

13. از چیزی استفاده کنید که بر روی آن تسلط دارید

وقتی‌که جملات خود را نوشته و یا آن‌ها را بیان می‌کنید، بر روی استفاده از کلماتی تمرکز کنید که از قبل با آن‌ها آشنایی دارید. شاید بخواهید از کلماتی دشوارتر و سطح بالاتری استفاده کنید تا مسلط تر به نظر برسید، اما باید طبق سطح مهارت خود عمل کرده و چیزی را تمرین کنید که از قبل با آن آشنایی دارید.

به‌جای اینکه از کلماتی جدید و نا آشنا استفاده کنید، از کلماتی استفاده کنید که با آن راحت هستید. اصرار بر این کار می‌تواند موجب به وجود آمدن جملاتی عجیب یا اشتباه شود.

پیشنهاد می‌کنم تا پیش از استفاده از کلمات در مکالمات واقعی، برای مدتی هر کلمه جدید را در بافت مناسب (در جملات و ویدئوها) مطالعه کنید.

چگونه خوب انگلیسی صحبت کنیدچگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش سوم)

14. از اشتباه کردن نترسید

گاهی وقت‌ها، کنار هم گذاشتن همه این قواعد و کلمات می‌تواند مشکل باشد. اجازه ندهید تا ترس از گفتن جمله‌ای اشتباه، شمارا کلاً از حرف زدن بازدارد.

حتی اگر احساس می‌کنید که دارید اشتباه می‌کنید، درهرصورت به حرف زدن ادامه دهید. اکثر اوقات، حتی اگر اشتباه کنید هم مردم متوجه خواهند شد که می‌خواهید چه بگویید.

علاوه بر این، هرچقدر که بیشتر صحبت کنید، این روند آسان‌تر می‌شود و کلمات صحیح زودتر به ذهنتان خطور می‌کنند.

15. اشتباهات خود را ثبت کنید

از اشتباه کردن نترسید اما مطمئن شوید که آن‌ها را درک می‌کنید.

وقتی می‌دانید که در مکالمه انگلیسی خود مرتکب اشتباه شده‌اید، از این اشتباه نت‌برداری کنید (در ذهن خود، و یا بهتر از آن بر روی کاغذ). در زمان مناسب، بررسی کنید که دقیقاً چه چیزی این اشتباه را به وجود آورده است. آیا از واژگان اشتباهی استفاده کردید؟ آیا چیزی اشتباه تلفظ شد؟

اشتباهات در عین غیرقابل پیش‌بینی بودن، ضروری هم هستند، اما برای کاهش احتمال تکرار این اشتباهات، باید از آن‌ها درس بگیریم.

16. از همه یاد بگیرید

مجبور نیستید که تنها از معلمان و کتاب‌ها زبان بیاموزید. هرکسی که انگلیسی صحبت کند می‌تواند به شما کمک کند تا زبان خود را بهتر کنید.

تصور کنید که چه احساسی خواهید داشت اگر کسی از شما بپرسید که کلمه‌ای از زبان مادری خود را چگونه تلفظ می‌کنید. آیا عصبانی خواهید شد؟ قطعا نه! احتمالاً از کمک کردن خوشحال خواهید شد، همان‌طور که اکثر انگلیسی‌زبان‌ها از کمک کردن به شما خوشحال خواهند شد.

اگر فرد انگلیسی‌ زبانی را می‌شناسید، چه یک دوست و چه یک همکار، از این فرصت برای تمرین انگلیسی خود استفاده کنید. مطمئن شوید که همچنین پرسش‌های خاصی که در ذهن خود دارید را از آن‌ها پرسیده و از بازخوردها استقبال کنید.

17. برای همه‌ پیام‌های متنی از فنآوری تبدیل گفتار به نوشتار (انگلیسی) استفاده کنید

حتی هنگام ارسال پیام به دیگران هم می‌توانید گفتار انگلیسی خود را تمرین کنید. به‌جای نوشتن پیام‌های خود، آن‌ها را به زبان بیاورید.

شاید مجبور شوید تا ابتدا تنظیمات تلفن همراه خود را تغییر داده تا ویژگی تبدیل گفتار به متن را فعال کنید. معمولاً تنها باید بر روی شکل میکروفون کلیک کنید.

صحبت کردن را آغاز کرده و کلمات در صفحه گوشی شما ظاهر خواهند شد. کسی صدای حرف زدن شمارا نخواهد شنید، اما همچنان دارید گفتار انگلیسی خود را تمرین می‌کنید. این ایده‌ عالی‌ای است، مگر نه؟ اما اگر بیشتر مکالمات شما با دوستان و اقوامتان به زبان مادری‌تان انجام می‌شود چه؟ Microsoft Translator راه‌حلی برای این مشکل دارد. ببینید که آیا ویژگی مکالمه مایکروسافت از زبان مادری شما پشتیبانی می‌کند یا خیر- اگر از آن پشتیبانی می‌کند، شما به انگلیسی صحبت کرده و این جملات به شکلی خودکار به زبان مادری شما ترجمه شده و به متن تبدیل می‌شوند.

کسی که به او پیام می‌دهید هم می‌تواند به زبان مادری شما صحبت کرده و این برنامه جملات آن‌ها را به انگلیسی ترجمه کرده و برای شما به شکل متن ارسال کند. از این طریق، هنگام انجام مکالمه‌ای عادی، مهارت گفتار (و خواندن) انگلیسی خود را تقویت می‌کنید.

بیشتر بخوانید

نوشته چگونه خوب انگلیسی صحبت کنید: 25 راهکار ساده شیوایی کلام در انگلیسی (بخش سوم) اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع