چگونه در گرامر آیلتس موفق باشیم؟

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 440975 1 سال قبل 198

گرامر از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری یک زبان جدید است زیرا دستور زبان در هر جایی به کار می‌رود. فرقی ندارد که شما می‌خواهید صحبت کنید، بنویسید، بشنوید یا حرفی را درک کنید. در هر صورت باید گرامر آن زبان را بدانید تا بتوانید پیام را دریافت کنید. آزمون آیلتس نیز از این امر مستثنا نیست و برای موفقیت در هر 4 بخش این آزمون باید به گرامر زبان انگلیسی مسلط باشید. در این مقاله قصد داریم راهکارهای موفقیت در گرامر آیلتس را بررسی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

تأثیر گرامر در بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

فرض کنید می‌خواهید در بخش Speaking آزمون آیلتس شرکت کنید. مسلماً باید بتوانید از گرامر درست زبان انگلیسی استفاده کنید و زمان‌ها، ساختارهای مختلف جملات و… را بدانید. شما باید بتوانید آن چه را که در ذهن دارید در حالات و جملات مختلف بیان کنید. علاوه بر این، با استفاده درست از قواعد نمره بالاتری کسب کنید.

تأثیر گرامر در بخش Writing نیز به همین اندازه است. شما می‌خواهید متنی را بنویسید. باید بتوانید جملات خود را به درستی بچینید. در این بخش به درست بودن دستور زبان بسیار توجه می‌شود و شما باید بتوانید در کنار استفاده از کلمات مختلف و دقت در انسجام متن، گرامر درستی هم به کار ببرید. در بخش Reading و Listening هم باید به دستور زبان انگلیسی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید به سؤالات به درستی پاسخ دهید. شما باید بتوانید ساختار جمله را به خوبی درک کنید تا سؤالات مطرح شده را به درستی پاسخ دهید. در ادامه نحوه موفقیت در گرامر آیلتس را بررسی می‌کنیم و به شما توضیح می‌دهیم با چه روش‌هایی می‌توانید گرامر خود را تقویت کنید.

یادگیری اصولی و از پایه

گرامر از جمله بخش‌های یک زبان است که شما باید آن را به صورت اساسی و پایه‌ای یاد بگیرید. در واقع شما باید از گرامر ساده شروع کنید و به تدریج نوع پیشرفته آن را با تکرار و تمرین یاد بگیرید. بخش پایه گرامر بسیار مهم است زیرا همه چیز بر اساس همان موارد ساخته می‌شود و پیشرفته‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر متوجه مشکلی در بخشی از گرامر شدید، به ریشه آن رجوع کنید و آن را به صورت درست و اساسی یاد بگیرید. شما باید بدانید که حروف تعریف را چگونه به کار می‌برند؟ جایگاه فعل و فاعل چگونه است؟ نقش ضمایر چیست؟ زمان‌ها را چگونه باید استفاده کرد؟ چگونه می‌توان جملات را مجهول کرد؟ اشکال مختلف افعال چیست و چگونه باید شکل درست آن‌ها را انتخاب کرد؟ قیدها چه نقشی در جملات دارند؟ و….

گرامر آیلتس

توجه به جملات دیگران

ممکن است در اطراف شما انگلیسی زبانی وجود نداشته باشد یا افرادی که وجود دارند هم مثل شما یادگیرنده باشند. در این شرایط شاید فکر کنید که راهی برای بررسی جملات یک انگلیسی زبان واقعی ندارید. در صورتی که چنین نیست. شما می‌توانید فیلم و سریال ببینید. مستند مشاهده کنید. اخبار ببینید و به جمله بندی این افراد دقت کنید. حتی می‌توانید هر زمان که خواستید ویدئو را متوقف کنید به نحوه جمله بندی آنان توجه بیشتری کنید و در صورت لزوم نکته برداری انجام دهید.

نوشتن مداوم

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت گرامر آیلتس این است که به صورت روزانه نوشتن را تمرین کنید. شما می‌توانید برنامه، پادکست، فیلم و… مشاهده کنید و سپس خلاصه آنچه شنیدید و دیدید را بنویسید. علاوه بر این می‌توانید دفتری تهیه کنید و خاطرات روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید. پس از نوشتن جملات خود را تصحیح کنید. اگر امکانش وجود دارد متن خود را به یک فردی که به زبان انگلیسی تسلط بیشتری دارد بدهید تا وی هم متن شما را از نظر قواعد بررسی کند.

مطالعه کتاب‌های برتر گرامر آیلتس

کتاب‌های خوبی در زمینه گرامر آیلتس وجود دارد. شما می‌توانید این کتاب‌ها را تهیه کنید و آنان را مرور کنید. نکته مثبتی که در مورد گرامر وجود دارد این است که به اندازه لغات دنیای گسترده‌ای ندارد و شما می‌توانید تمام نکات را در یک کتاب یا دفتر داشته باشید. سعی کنید کتابی خلاصه یا دفتر کوچک خلاصه‌نویسی تهیه کنید تا بتوانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید و مرور کنید. در ادامه بهترین کتاب‌های آموزش گرامر آیلتس را می‌آوریم:

• کتاب Practical English Usage

• کتاب Grammar for IELTS

• کتاب Oxford Practice Grammar

• کتاب Grammar in Use

• کتاب Oxford English Grammar Course

• کتاب Cambridge Grammar for IELTS

• کتاب Basic English Grammar

• کتاب Fundamentals of English Grammar

یادگیری دو یا چند نفره

داشتن پارتنر زبان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. شما هم می‌توانید در گروه‌های زبان یا کلاس‌های زبان آیلتس شرکت کنید و از میان افراد پارتنری را انتخاب کنید. سپس گرامر را با آن اشخاص مرور کنید به گونه‌ای به یکدیگر آموزش دهید. آموزش دادن نکات به دیگران می‌تواند باعث شود تا خودتان هم بهتر آنان را یاد بگیرید.

تست زدن

یکی دیگر از راه‌های تقویت گرامر زبان انگلیسی تست زدن است. وقتی تست می‌زنید می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید. سپس مواردی را که در آن ضعف داشتید با مطالعه بیشتر برطرف کنید. نکته مهمی که در مورد تست زدن وجود دارد، این است که حتماً باید پس از تست زدن آنان را بررسی کنید. در غیر این صورت انجام این کار فایده‌ای ندارد.

گرامر آیلتس

استفاده از ویدیوهای آموزشی

اینترنت منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب ویدیوهای آموزشی زیادی در زمینه گرامر وجود دارد. علاوه بر این سایت‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی نیز ویدیوهایی در این زمینه منتشر می‌کنند شما می‌توانید از آن‌ها به سادگی استفاده کنید.

تکرار و تمرین روزانه

گرامر می‌تواند برای بسیاری از افراد فرار باشد. به همین دلیل تکرار و تمرین روزانه آن بسیار مهم است. شما می‌توانید زمان کمی را در طول روز به مرور کردن نکات گرامری اختصاص دهید. حتماً در طول روز مطالعه کنید، فیلم و ویدیو ببینید و با پارتنر زبان خود به انگلیسی صحبت کنید. حتی اگر پارتنری ندارید می‌توانید با صدای بلند با خود صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. سپس صدای ضبط شده را گوش دهید و ببینید کدام موارد را اشتباه بیان کرده‌اید. هرگز گرامر را حفظ نکنید.

نکته مهم در یادگیری گرامر درک آن یادگیری درست آن است. شما می‌توانید در زمان فکر کردن هم به انگلیسی این کار را انجام دهید. فرض کنید می‌خواهید خرید کنید. آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و برنامه روزانه خود را در ذهن به انگلیسی مرور کنید. اگر با خود فکر می‌کنید اول باید اتاق خود را مرتب کنید سپس لیست خرید را آماده کنید و ساعت ۴ به بازار بروید، همه این موارد را به زبان انگلیسی در ذهن مرور کنید.

ایرادی ندارد که گاهی دچار مشکل می‌شوید و ممکن است نتوانید برخی از نکات را به درستی فکر کنید. هدف همین است که شما بتوانید نقاط ضعف خود را پیدا کنید و در جهت تقویت آنان تلاش کنید؛ بنابراین سعی نکنید مدام چیزی را از فارسی به انگلیسی برگردانید؛ زیرا هدف ما از یادگیری گرامر و شرکت در آزمون آیلتس ترجمه کردن نیست. بلکه باید آن را به گونه‌ای یاد بگیرید که در محیط انگلیسی زبان آن بدون نیاز به برگردان کردن بتوانید حرف بزنید، بنویسید و….

در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید

اساتیدآنلاین یکی از برترین برگزارکنندگان آزمون های آزمایشی زبان انگلیسی در کشور است. این موسسه با سالها تجربه موفق و در اختیار داشتن تیمی از افراد حرفه ای آزمون آزمایشی آیلتس را کاملاً مشابه با آزمون اصلی برگزار می کند.

مزیت های منحصر به فرد آزمون آزمایشی آیلتس ® اساتیدآنلاین

  • مصححین با تجربه زیرنظر مستقیم دکتر محمدحسین رحمانی
  • کارنامه تحلیل عملکرد در ۴ بخش آزمون
  • به روزترین سیستم آزمون در ایران
  • دسترسی آنلاین به آزمون از هرکجای دنیا 
  • دسترسی به آزمون در هر زمان
  • امکان تجربه شرایط فیزیکی آزمون حضوری
  • هزینه بسیار پایین تر از آزمون اصلی
  • آشنایی دقیق با قالب سوالات و نحوه تصحیح آزمون آیلتس ®
  • پشتیبانی فنی حتی در روزهای تعطیل

قیمت آزمون آزمایشی آنلاین آیلتس ® اساتیدآنلاین

همونطور که می دانید هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس، ۲۲۰ دلار آمریکاست. اما آزمون آزمایشی اساتید آنلاین تنها حدوداً ۸ دلار قیمت دارد. این یعنی شما بارها و بارها فرصت دارید که با هزینه ای بسیار کم در آزمونی کاملاً شبیه آزمون آیلتس شرکت کنید.

قیمت پایه آزمون آزمایشی اساتیدآنلاین ۲۲۹ هزار تومان است که با انتخاب شیوه آزمون و نوع کارنامه این مبلغ تغییر می کند.

پس این فرصت را از دست ندهید و همین حالا در آزمون آزمایشی آیلتس ® اساتیدآنلاین شرکت کنید و به جای هزینه های سنگین شرکت در آزمون آیلتس ® برای کسب تجربه، با هزینه ای بسیار کم این تجربه را به دست آورید.

نوشته چگونه در گرامر آیلتس موفق باشیم؟ اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع